I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Danska demonstranter får spö av polisen [Film]

Övrigt - Webbsidor

2006-12-08 17:13

Danska demonstranter får spö av polisen [Film]

Vet inte riktigt vad som händer, nån vänster-demonstration bryts upp av danska polisen och ett par killar och tjejer får redigt med stryk.
http://politiken.dk/poltv/?ExtID=1198

I, Rowboat

2006-12-08 17:29
fyfan :/..
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

2006-12-08 18:36
Att danska polisen gillar att krama batongen är väl ett välkänt faktum.

Ingen som vet vad det är för ngn demo och vad fan som händer egentligen?

Walking the street of dreams

2006-12-08 18:38
hehe ja, danske politi har gett sig på mig också...när jag blivit attackerad av en full brud med pepparspray. vilka hjältar :)

2006-12-08 19:36

haha jävlar va de dunka på :D

www.justdet.se - svensk hiphop

2006-12-08 19:54
vad jag förstår så var det en frikyrka som demonstranterna tänkte attackera/hade attackerat. kolla på dom stackars troende inne i huset. dom är ju vettskrämda. ojojoj.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2006-12-11 10:54
helvete vad stryk dom får.

4 snutar på en liten emotjej.
SKU - SKU - SKULASON!

2006-12-11 11:10
vad fan är en "emotjej" ???
men oj broder nu ska du lyssna extremt noga...tyvärr vi är redan gamla, tjejerna ger oss inte dessa ungdomliga blickar längre utan det är mer va fan gubbjävel skaffa dig en kärring istället

2006-12-11 11:14
hmm okej men vad är det för musik då? rock, rap techno? eller vad liknar det?
men oj broder nu ska du lyssna extremt noga...tyvärr vi är redan gamla, tjejerna ger oss inte dessa ungdomliga blickar längre utan det är mer va fan gubbjävel skaffa dig en kärring istället

2006-12-11 11:32
Basie P24

alternativa människor som tycker synd om sig själva och hatar samhället typ.

hansel 

tror dom demonstrerar för ett hus i köpenhamn som massa alternativa snorungar (kidsen i klippet) har ockuperat där dom sitter och dricker öl och blazar på fredagskvällarna typ som en fritidsgård för ungdomar som dom skapat själva. Nu ska nån frikyrka ta över stället och då blir det ett jävla liv.
SKU - SKU - SKULASON!

2006-12-11 12:01
vafan gör snutkärringen? Typ mosar hans huvud mot asfalten, haha sinnes
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-11 12:41
Såg typ en sak när en polis slår på en sittande som jag tyckte va fel, annars ingenting. Polisen gjorde vad dom behövde.

2006-12-11 12:56
Det var väl inget speciellt, finns ju värre klipp från Sverige från Salem eller RTC t.ex. Där shit flyger överallt, bomber kastas och folk slås medvetslösa.

2006-12-11 13:26
GAIA P24

länka gärna :D
SKU - SKU - SKULASON!

2006-12-11 13:38
Vet ej länk, hade en brutal från Salem på datorn, borta nu, sen såg jag en på nätet för ngt år sedan där stolar och bord flög överallt och folk bankade på varandra rejält. Finns massa bara man hittar skiten, fråga i politikforumet så kan säkert nån lägga upp åt dig.

//Peace

2006-12-11 22:39
fy fan! 12 år på kåken för att döda en sån där, alla dar i veckan.
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe

2006-12-12 00:01
matadåren P24, du kan ju inte ha sett rätt film.

Fan alltså, förstår inte hur detta så kallade polis våldet inte tas upp mer i media. Alla bara blundar för det, dagens poliser fungerar precis likadant som vilken annan sorts maffia som helst.

hej då!

2006-12-12 00:29
Med tanke på hur de vevar på folk som sitter ner kan ju inte matadåren ha sett samma film som oss andra?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-12 00:42

Shit, dom knulla hans arm.

Shuu

2006-12-12 00:50
Kolla hemsidan för mer info om vad som händer just nu kring Ungdomshuset.  http://ungdomshuset.info/
Ett nytt bud har lagts för att köpa huset av den religiösa sekten Fadershuset. Imorgon kommer besked om de accepterar.

Stor demonstration på lördag. 16.00 från huset. Kom beredd!!!

2006-12-12 00:58
jag lovar att ja fattar mer indiska än danska, vad fan är det för språk! BABOBLEBÖÖÄÄÄ! HAA!!!

2006-12-12 12:42
shit va det här sög, trodde jag skulle få se lite polisbrutalitet. här var ju bara jobbiga emo/avdankade punkare/snevridna lökiga aktivister.

visst vissa av poliserna var ju lite väl kåta på att använda batongen. men hur ovanligt är det på en skala?

2006-12-12 13:47
Fadershuset sa nej, igen...
En fredlig lösning verkar avlägsen...

2006-12-12 13:56
Det där var ju inget, en jävla bögdemo...
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Producent

2006-12-12 16:50
rätt åt snorungarna....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2006-12-12 17:55

2006-12-12 19:34
äsch poliserna gör ju bara sitt jobb, man måste ju tjäna pengar :)

2006-12-12 20:49
jag fattar inte ett enda ord..
 i get more pussy then panty!

2006-12-12 20:50

det e ju danska, det gör väl ingen

2006-12-13 00:22
vi er di däänske soldäääder, meee röööa full av toomääääder!

2006-12-13 00:32
kollade på salem filmen nu..

vet juh inte riktigt om jag tycker den är så farlig?? har juh dokumenterats än mer sjuka grejer...

2006-12-13 01:37
filmen laddar ju aldrig?
http://felidae-music.com

2006-12-13 15:53
HAHAHA fy fan vad jag älskar polisen! salemklippet var nog bland de skönaste jag sett på länge.. så står folk bakom å grinar för att polisen stormade med hästar, patetiskt.
Väljer man att gå dit så får man fan ta att man åker på stryk, polisen gjorde helt rätt.
Så kastar packet gatustenar som vanlig.. har dom inte lärt sig vad som händer när man kastar sten på polisen?

Polisvåld is the shit.

2006-12-13 16:15
polisen provocerar ju fram mycket av våldet.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2006-12-13 16:16
tex att dem skicka in hästar i massan.   ^^
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2006-12-13 21:47
Salem klippet var ju fruktansvärt pinsamt, jag kan faktiskt respektera ett gammalt hederligt upplopp men detdär var ju bara ett gäng småskitar som gnällde värre än mormors syjunta.
I, Rowboat

2006-12-13 22:29
hmm men folk är lite tama... ändå så kändes den här sista salem videon bättre än en del jag sett senaste dagarna.

Varför inte kasta stenar när man inte står 200 meter bort...?
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2006-12-13 22:31
"Efter Salem videon känner jag ett hat mot polisen..fyfan"

Men du hyser en otrolig kärlek gentemot de maskerade ungdomar som kastar gatusten på polis och häst?

För övrigt anser jag att den danska polisen bör införskaffa längre batonger, blir ju allt lite kort räckvidd som det är nu ;)

2006-12-13 22:57
Haha. Salem videon var väl lite rolig? :)

Nästan som man ska till salem nästa år för att se action. Visst är polisen lite väl hård ibland. Men dem där ungarna är lite instängda. Polisen verkade enbart trevliga/schyssta när dem berättade i megafonen att dem inte fick vara där nå mer. Kunde dem inte ha gått bort där och tågat någon annanstans?

2006-12-14 01:54
rätt åt dom.

2006-12-14 08:26
SunRa

varför hänger du här om du hatar skiten då? ingen tvingar väl dig att logga in å läsa vad som skrivs? :)

Enligt mig så använder polisen på tok för lite våld i sånna där sammanhang, polisen är till för att upprätthålla ordningen och jag tycker att dom har rätt att använda allt våld som krävs för att hålla ordningen. Dvs när ett gäng efterblivna ungdomar väljer att kasta sten på polisen och förespråkar någon form av anarki så får dom skylla sig själva om polisen smetar dom..

2006-12-14 11:40
Ene192 P22 Låter som du borde flytta till en diktatur om du gråter för att folk som demonstrerar sin mening inte får mer stryk än vad de får..
I'm having a bad day,don't make me take it out on you!

2006-12-14 13:08
madass F23

har jag sagt att folk inte får demonstrera? nej. Klart folk ska få demonstrera, men eftersom demonstrationen hade avslutats och folket ändå valde att kvarstanna så får dom väl räkna med bråk.
Polisen bad dom att gå till samlingsplatsen men dom vägrade, vad ska dom göra då? Dom har ett jobb och det jobbet är att upprätthålla ordningen, sen får dom välja hur mycket styrka som krävs för att mota bort folksamlingen.

F.ö så gråter jag inte för att folk inte får mer stryk men alla anser sig vara så oskyldiga, sitter och grinar i debattprogram för att polisen slog dom. Varför kastade dom första stenen? varför lydde dom inte order?

2006-12-14 13:54
Ene192 P22

Jag var med i blockaden och jag , liksom majoriteten av de som var med, gnäller inte för att polisen slog oss. Vi inser alltför väl hur samhället fungerar. Dock har vi en egen politisk agenda vid såna här tillfällen. Vi vill hindra fascister från att demonstrera och vi är beredda att både bli utsatta för våld och utsätta andra för våld ifall vi är tvungna för att uppnå våra mål. Det här passar naturligvis inte in i mallen för ett "demokratiskt" samhälle osv. så jag kan förstå att folk som sätter lag och ordning framför allt reagerar som du gör.

2006-12-14 14:47
sa sjukt och se polisen anvanda onodigt med vald da det inte behovs, man ser hur kata dem blir av att sla folk.
speciellt brud polisen, verkar som hon skulle kvava den killen som lag ner pa marken.

tycker en lag borde komma som tillater en att forsvara sig mot polisen, ta en bat och smasha rakt i huvudet pa dem sa dem vet hur det kanns att losa vald med vald pa riktigt.
I be around, just out of sight

2006-12-14 14:48
finns inget varre an att bli oskyldigt behandlad, i sadan har fall slagen och sen inte kunna forsvara sig for gor du det sa aker du in.

2006-12-14 14:54
lifeforms

Skönt med ett vettigt svar, även fast jag inte delar dina åsikter så respekterar jag dig.
Och tycker de är bra att det finns personer som du, helt klart. Man ska stå för de man tycker, men enligt mig så fungerar inte ett samhälle utan lag och ordning. Och i ett sådant samhälle så behövs de folk som kan upprätthålla ordningen.
Sen går det ju att diskutera i all oändlighet hurvida polisen använde för mycket våld, men enligt mig så överskred dom inte den gränsen av våld som krävdes.. men de är ju alltid en personlig bedömning.
Att som polis stå och slå sönder någon utan anledning är ju helt åt helvete, men i detta fall så fanns det ju ett flertal anledningar för dom att ta till våld för att försöka styra upp situationen.

2006-12-15 11:53
Ene192 P22

ska inte saga att man inte ska losa vald med vald.

men...maste fraga dig, hur vet du att ett samhalle inte fungerar utan lag & ordning? ett bra exempel pa att lag & ordning inte fungerar ar nar man ska infora demokrati i Irak och rakar skapa anarki.

i detta fallet anvands onodig vald, en polis har en batong, pistol, och all lag och ratt pa sin sida att sla dig gul & bla och du far ta det med en nypa salt.
jag kan acceptera denna vald om jag kan forsvara mig rattvist tillbaka, men det kan man inte, sa darfor anvander polisen onodig vald och beter sig inte professionellt.

Dem kunde ha flera poliser dar som fungerade som en mur for demonstranterna....istallet for att ta dit 10 poliser som ska sla alla tills dem lugnar ner sig.

2006-12-15 12:18
Varför kan dom inte sitta stilla så blir dom inte slagna dumma demonstra nter

2006-12-15 13:52
BigIssue åöä :(

2006-12-15 14:00