I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Webdesigners [Request]

Övrigt - Webbsidor

2006-08-16 12:30

Webdesigners [Request]

Till alla webdesigners där ute

Vi är ett företag som letar efter en duktig webdesigner och vi vet att det finns ett flertal skivbolag och andra företag som också är ute och letar efter webdesigners med nya fräscha ideer.
Så varför inte passa på att promota er själva här och nu i den här tråden genom att slänga upp länkar till sidor som ni gjort och introducera er själva så att nya uppdragsgivare kan komma i kontakt med er om dem är intresserade?

Tack och hej

2006-08-16 12:37
berätta lite mer om vad du vill ha exakt.

Alla jobb jag gjort på senare är tyvärr nere just nu.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-16 13:00
www.emilrydberg.se , portfolion suger , nytt fresht material är på g upp.
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.

2006-08-16 13:03
oj , jag var lite för snabb.

www.emilrydberg.se

min personliga portfolio. nytt fresht är på g upp , denna portfolio är temporär och slängdes ihop för att presentera den i skolan snabbt som fan. ska göras om HELT.

www.cognitonova.se

stel och tråkig företags sida , inget speciellt med den.

www.chillside.org

har gjort startsidan på detta community ( inloggningen )
samt en massa grafiska grejjer på sidan , knappar osv.

Ny fresh design är på g till denna med.

Går 3e året på Johnbauer och håller på och startar upp ett eget företag.

www.flyworks.se ( Temporär tills vidare )

kommer komma ny fresh design till den.

/ Emil
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.

2006-08-16 13:03
Jag tror faktist att de vill ha dynamiska sidor.

2006-08-18 14:56
Dynamisk eller icke dynamisk, vi är intresserade av allt!

2006-08-18 15:27
one: propps!

2006-08-18 15:29
- Your Personal Designer -
Contact me For Designs
Groupie

2006-08-18 15:33
Fan jag har gått och funderat på det här skitlänge och äntligen fick jag det bekräftat, det var som jag trodde "one" är en galet grym designer

2006-08-18 15:58
www.MorderonStudios.com

En god kompis till mig som sköter företaget, han kan göra alla slags hemsidor. Priserna ligger nu på 500 - 1000kr .
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2006-08-18 16:02
one och peejii är väl de enda som är bra alls, såvitt jag vet.

2006-08-18 16:04
Jag tror whoa är fel ställe att leta kunniga webbdesigners med kvalitet. Om det är det som letas efter? Ingen av sidorna ovan har hållt måttet till att kuna bli en större sida. Tycker istället att sådanna uppdrag ska ges till kuniga designers så det blir lite mer kvalitet på webben. Jag ser hur mycket företagssidor som helst som inte håller måttet och blir bara trött på det.

one: Grymma saker! Bortsett från att sidan inte häll samma mått..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2006-08-18 16:06
T-M-K P0
Låter väldigt seriöst att slänga iväg sidor till de priset.

2006-08-18 20:42
sveningmar, han är väldigt seriös.

2006-08-18 21:53
T-M-K P0

Generellt bra grafiska arbeten ja, men man gör inte en sida helt i frames och flash! Bra krafiker men tekniken bakom många sidor i portfolion var inte bra..

2006-08-18 23:16
sveningmar, han håller på att lära sig CSS

2006-08-18 23:18
pluss att killen använder tables inte frames

2006-08-19 00:04
Kolla källkoden på hans sida..

2006-08-19 00:28
Jag säger också nej till 1000-kronors-hemsidor. Okej Lasses Åkeri med foto och adress eller MC Rapstar som ska ha mp3or och en gästbok, men riktiga företag bör betala mellan i alla fall 10 000-1000000 (jag undrar vad Absolut.com kostade? Det var ju lätt minst två-tre, höga, årslöner bara på arbetstimmar liksom). Det ska ju göras behovsanalyser, uppföljningar, formgivning, orginal, mallar, programmering, produktionsledning, mm. Och det inkluderar inte ens produktionen av innehållet.

Dagarna då man pröjsade en 18-åring från Skövde 1500 för att slänga upp en sajt som man kan visa för sina vänner borde vara över vid det här laget.

2006-08-19 00:38
absoluts sida kanske är något man ska sitta och kolla på på LSD eller något, men ananrs jävligt bortkastad =P
Groupie

2006-08-19 02:44
Eksem Hahaha nejrå det händer fortfarande, dock tror jag inte ens folk betalar 1500 kr

2006-08-19 06:42
sveningmar

Jag tor att vi har diskuterat just detta ämne förut. Jag vet inte vilken bransch du jobbar inom, men jag kommer i alla fall från reklam-hållet. Absolut är en av världens bästa reklamköpare, och deras sajt är omtalad och prisvinnande. Jag förstår det som att du tillhör de som sätter accessability och webstandards först; och det är skitbra att folk gör det. Men samtidigt, maffiga flash-sajter är jävligt säljigt. Och en kampanjsajt utan flash... det fungerar inte. Och kampanjsajter är det som tar hem kunderna idag på internet (näst efter Google-annonser alltså).

Du måste skilja på tjänster och upplevelser.

2006-08-19 06:43
Dicecard

Ja, om det ska bli riktigr bra ska det vara ett team. Men även en solo-lirare måste kunna göra åtminstone en behovsanalys och research. Man sätter sig liksom inte och börjar designa direkt efter breifen.

Skivsamlare

2006-08-19 10:12
one , grymt!
Yes! In Concert — For the love of music

2006-08-19 10:52
Dicecard

Behovsanalys samt research kan ju bli så stort eller litet som man vill göra det, men något måste man ju göra.

Behovsanalys kan vara ganska enkelt. Varför byggs den här hemsidan? Är det som CDOn, att man ska sälja saker, eller är det som Pricerunner, att man vill ha en tjänst och ta hem pengarna på annonsutrymme, eller är det som Absolut, som är identitetsbyggande, eller är det som SL, som kompletterar sin vanliga service med en på internet. Och så vidare.

Därifrån försöker man att krama ur företaget så mycket information om företaget som möjligt. Den information som företaget tror att de behöver ha på sin sajt är inte nödvändigtvis den informationen som användarna vill se.

Så man gör research. Man försöker sedan skapa sig en bild av vilken målgruppen är, deras nuvarande bild av företaget och vilken bild man vill ha målgruppen ska ha.

Research innebär också att undersöka konkurrenter och liknande tjänster. Vilka saker fungerar för dem? Vad fungerar inte? Osv.

Det innebär, för ADn, också att ha koll på företagets creative guidelines, eller om sådana saknas, den grafiska profilen. Om företaget saknar grafisk profil måste man redan här sätta ihop en åtminstone rudimentär sådan.

Där kan man börja spika struktur, och innehåll i åtminstone huvuddrag. Och som sagt, det här kan ta allt från 1 dag till 1 månad, eller mer.

Först efter det här är gjort kan man egentligen börja formge.

2006-08-19 11:35
vild och vågad, jävligt begåvad, sexig och het, jo tack jag vet.
Groupie

2006-08-19 13:16
ineo Asså förlåt att jag frågar men varför står det "Scien & Klor" på din "manosic"-bild?

2006-08-19 13:53
www.DeadToast.com - Kanske ingen vidare design, men ni kan ju i alla fall ta en titt på Flashspelen.
www.DeadToast.com

2006-08-19 17:23
Eksem P23

Ja jag sätter tillgängighet och funktion först! Men Jag syftade inte på det när jag kommenterade absoluts "hemsda "/film.
Jag kommenterade den genom mitt eget intenetanvändande. Det syftet som internet är till för, information. Om jag går in på en webbsida gör jag det för "informationen/textens" skull och inte för att titta på film. Jag vill inte sitta och vänta på massa rörelser bla. när jag bara vill komma åt information.
Om Jag vill se på film kan jag gå in på youtube och kolla..

Hoppas du fattar vad jag menar. För snygg är absolutes flash film, men de borde finnas html alltenativ tillgängligt i så fall.

2006-08-19 17:32
sveningmar

"Jag kommenterade den genom mitt eget intenetanvändande."

Ja, men det är ju inte en professionell bedömning du gör då.

"Det syftet som internet är till för, information."

Och ändå använder folk mediet för upplevelser? Crazy!

"Om Jag vill se på film kan jag gå in på youtube och kolla.. "

Youtube är grymt... men jag undrar vad deras business plan är. De bränner hur mycket pengar som helst bara på bandbredd, men har i princip ingen riktig inkomstkälla. Vi får väl se hur den går.

2006-08-19 17:50
Jag tror det är vällnigt många mer än jag som använder webbsidor som en informationskälla!
Ska se om jag hittar artikeln som handlade om att flash gick bort helt för målgruppen folk över 30. Om en ovan internet användare besöker en sida där allt bara "blinkar och fladdrar omkring" i deras ögon. Dissar dom nog ganska nart det.

Men att utveckla webbsidorna är klart att vi ska göra, men jag tycker att flash är fel sätt att göra det på genom flera aspekter.

och angående youtube undrar jag ochså vart inkomsten kommer ifrån, samma med alla gratiswebbhotell utan reklam..

2006-08-19 18:15
sveningmar

"Jag tror det är vällnigt många mer än jag som använder webbsidor som en informationskälla! "

Well duh. Alla använder internet som informationskälla. Betyder det att ingen använder internet som upplevelsemedium? Eller som mötesplats?

"Om en ovan internet användare besöker en sida där allt bara "blinkar och fladdrar omkring" i deras ögon. Dissar dom nog ganska nart det. "

Som när TV ersatte radio, va?

2006-08-19 22:44
killen

för att det är en test bild och jag testade bara att ta ngn tag där ;D
Groupie

2006-08-20 01:59
ineo Aha ok, då förstår jag

2006-08-21 11:27
Folk vet.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A

http://www.otechdesign.com
Producent

2006-08-21 12:35
ineo P60
vilken är första låten (reggae), och tredje (hiphop med orkester sampling) och femte låten (svensk hiphop) och även den sista låten (svensk hiphop). =P dom var softa som fan...
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2006-08-21 17:08
skez det är våra låtar alla förutom reggae låten :P .. dom finns att tanka på "music" .
Producent

2006-08-22 13:05
okej =D gillade dem flesta... =D
Producent

2006-08-22 13:14
jag kan inte komma in på sektionen Music ineo , vare sig i Mozilla eller IE. den bara står o tuggar =/ händer ingenting.

2006-08-22 18:38
skez inte en aning då :S