för er som vill ha hemsida:) !
(min andra tråd eftersom den första försvann rätt fort :D .) Har sett att det varit en del här på whoa som har velat ha hemsida osv.. tror säkert att det finns fler som vill ha eller ha hjälp med sin hemsida att uppdateras eller liknande. skriv ett inlägg till mej så ska jag se vad ni vill ha för ngt :) .. här har ni 2 av alla dom hemsidor jag gjort :P .. www.toppen-online.se toppens. www.marioproductions.com min egna :D . peeace out niggas and thögs!^^
vild och vågad, jävligt begåvad, sexig och het, jo tack jag vet.
Graffare
2006-08-14 15:07
Jag såg en tråd om nån som ville ha en soda skulle tipsa om dig, men datorn hängde sig. Uppar... ;)
va hade du tänkt dig ha för de då?
BAHA!
ni kan kontakta mej via mejl eller gästboken här på whoa så får ni mer info om sidor priser etc :) .
måste tyvärr uppa för jag vet att det är fler som vill ha hemsida eller få hjälp med ngt :D !
ineo P60 är lite intresserad.. den killen som gjort våran hemsida sover för det mesta och uppar den inte typ..
checka in:
assonans.is.the.shit.se
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
jaao jaaao jaao :D
nazgul okej. va har du mer på hjärtat gubben? :)
DAMN! Kan inte alla som inte kan göra hemsidor lägga av att marknadsföra sig! Dina sidor skulle max duga till idiella arbeten om ens det! Man använder inte "splash screens" och "popup".. Jag vill inte verka otrevlig, men det blir ganska tröttsamt när alla ska försöka sig på att göra sidor utan att kuna.. skaffa några års mer kunskap och sedan kan du försöka sällja dig..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
sveningmar okej därför jag har en hel del kunder? har du gjort något bättre kanske? one "hahahahah" mkt rolig.
Instämmer med one. Du är en grym grafiker Mr. Mario men det där med att göra hemsidor är en helt annan grej. Lär dig lite om hur man sätter ihop en användarvänlig och funktionell sida innan du börjar sälja dig. Det tillsammans med ditt öga får grafik kommer klicka finemang!
saken är den att jag kodar simplaste sidorna eftersom snubben jag "arbetar" med är bortrest och har inte tillgång till dator och då har jag gjort 2 simpla sidor själv han e grym på att koda och kan sin grej och jag försöker designa så gott det går :D .. han kommer hem om ngn dag därför jag gjorde denna tråden för att vi ska få lite arbete osv.. så jag kan börja designa så han har färdiga layouts så det blir klart snabbt :) .
one Jag vet inte om bilen eller affären som hette "1 hora" var roligast..
ineo P60 Ja det har jag verkligen! Men innan jag börjar marknadsföra mig själv som webbdesigner/webbutvecklare ska kunden välja mig för att jag är profsig inte för att jag får för lite månadspeng och vet hur man gör in frame.. Men om du verkligen har passion för webbutvecklandet fins det gott om artiklar hur man följer webbstandard och tillgänglighet. mm.. de rekomederas att läsa..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Producent
2006-08-16 01:51
gör om min
hemsida så får du en hundring
Since 1984 @realgizlee // twitter
sveningmar mjo du har rätt men skulle man kunna få url till någon av dom där sidorna?
ineo P60
Bra för baskunskaper inom alla programmeringsspråk:
www.w3school.com De har även skitbra referensbibliotek.
Bra nybörjar PHP-guider:
www.phpfreaks.com Finns massvis med fler! Bara att söka! Det bästa att börja med (som o jag nu skulle veta det...) är nog att gå in på w3school och lära dig xhtml och css. En mycket bra grund!!
Jag tycker iofs inte att en webb-AD nödvändigtvis behöver kunna skriva kod. Vår AD kan inte skriva kod, det gör ju utvecklarna. --- Bra artiklar om webb hittas också i tidningar. Både CAP&Design och Practical Web Design har kört artiklar nyligen. .NET Magazine har nyligen släppt en bok om handikappanpassning. --- Några enkla, enkla, enkla grundregler: Om användaren vill använda större teckensnitt ska det inte sabba designen. Använd % och em istället för punkter och pixlar i ditt CSS-dokument. Tänk på det hela tiden när du formger. Sabba inte folks surfvanor. Det vill säga, blockera inte högerklick, använd inte redirects som sabbar bakåt-knappen, använd för fan inte pop-ups när popup-blockers är standard. Du har ingen aning om din besökare surfar med Firefox på en ny mediacenter-PC, Internet Explorer på bärbar Mac eller med sin Nintendo DS. Du kan ha en aning, men det kommer aldrig finnas tid och pengar till att utveckla för alla plattformar. Därför, använd aldrig Javascript eller Flash som nödvändiga komponenter för din sajt. Bara för att göra sajten trevligare. Tänk aldrig: Den här sajten fungerar bäst i 1024*768. Tänk: Den här sajten måste fungera överallt. Använd inte splash-sidor. Jag vill inte klicka för att komma in på sidan, jag vill ha content direkt. Människor läser inte webb-sidor som man läser tidningssidor eller annons-sidor. Istället för att svepa från övre högra hörnet till nedre vänstra, rör sig blicken i en F-liknande rörelse, typ så här: -------------------- - - ---------- - - - Tänk på det när du utvecklar. Banners är på väg ut. Clickthrough halveras varje år, och är nere kring procenten. Många har banner-blockare. Bygg aldrig din design kring banner-platser. Det är en bra idé att ha dem, men låt dem aldrig vara centrala för designen. Jag tror det var allt jag orkade med för den här gången. ----
Eksem det beror helt på vad man vill ha för folk som ska kolla in sina sidor med :) .. men det är helt klart ett par regler som är viktiga för att folk ska slippa bli störda på ngt sett av sidan :) .
ineo Splash-sidor, pop-ups är aldrig okej. Fungerande högerklick och browser-knappar är alltid ett måste. T.o.m på flash-sajter (det går att scripta liknande funktionalitet, jag önskar att fler gjorde det). En till regel som alltid gäller är att aldrig autostarta active content. Däremot är handikappanpassning, anpassning till så många olika plattformar som möjligt etc inte lika nödvändiga för upplevelsebaserade kampanjsajter. Brawny Academy och Absolut.com är briljant reklam-webb, trots att de bryter mot flera "gyllene regler".
Eksem P23 Vilken ångvält du är då! Du tog upp många grejor som en nybörjare som jag får börja tänka på. Speciellt det där med % och em istället för pixlar. Hur får man koll på vad som autostartas av active content?
Eksem men en dal av det du tog upp gör också att en sida blir mindre snygg och jag tycker det är schysst som fan att tex ha bara en bild sen länkar som popups kommer upp på .. du kanske är en "datafreak" som enbart håller på med cs hemsidor etc och kanske inte håller på med street/art stilen..
ineo När du blir äldre och (förhoppningsvis) bättre lär du dig att det finns väldigt mycket mer kring formgivning än fina bilder. --- Och jag är inte ett datafreak som håller på med CS-sidor. Jag jobbar med reklam.
Transversal Jag menar framförallt: Inget ljud som autostartar. Jag sitter ofta och lyssnar på musik när jag surfar, och oväntade ljud får mig bara att stänga ner sidan. Det är bra med film och ljud på sidor, men jag vill starta det själv när jag vill se det, tack.
Eksem Aha, då blandade jag ihop det med något annat. Jag menar vad som blockas av internet explorer (du vet, det där lilla fältet som komemr upp längst upp på sidan när något har blockats)? Elelr är det individuellt och beror på vilka säkerhetsinställningar man har?