I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att finna motivation till Livet..

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2013-04-17 21:22

Att finna motivation till Livet..

Dehär med att vara energilös, noll motivation till livet, alla dagar ser likadana ut, man sliter. Vi alla har varit där eller är där fortfarande.


Jag flyttade till mo i rana för 10 månader sen, jag älskar mitt jobb.
Jag har på senaste fått slita en heldel på jobbet, jag gör allt för alla, jobbar när alla är sjuk, är den som ska ta passet 12-19, inga problem jag tar de passet också. Dubbelpass 9-19. (klädaffärsjobb). När jag kommer hem från jobb så orkar jag knappt laga middag, men jag har blivit bättre (mkt bättre, nu när jag bor med en familj. Förut bodde jag ensam i en lägenhet. Nu hyr jag rum hos en jätte fin familj som hjälper mig med mat).

Men förut så tog jag tillexempel min medicin kl 8 på morgonen än hur trött jag var.. jag gick upp. Nu klarar jag knappt ta den 09.00. Jag tar min medicin kl 10.00 eller halv 11 vilket är allt försent för mig. Men jag orkar verkligen inte, de gör nästan ont i mig att gå till jobbet. För jag är så psykiskt sliten, tillochmed drömmer mardrömmar om att jag tappar jobbet.

Lite kort, Så jobbar jag som chef under butikschefen. Hon har hamnat i en period där hon kanske inte orkar lägga lika stor vikt längre och jag vet varför, och jag är en väldigt snäll människa så gör inte så mkt väsen för mig. Så då lägger hon det på mig. Jag har 100 bollar i luften, ansatta som inte lyssnar på mig när jag ber dom hjälpa i butiken, och finns en på jobbet som har adhd som jag. Han är så FETTTE hyper. När vi har kunder så kan han få för sig att ta fram en pennyboard och åka genom hela butiken, och jag som också har adhd men medicin som dämpa de där, tar all min energi. Eller så sätter han sig på lagret och sitter på facebook, de gör iofs alla. Jag är den enda som inte kan det då jag har en knappmobil utan internet. Han tar raster när han vill, och jag försöker verkligen försöker bara fokusera på mig själv, drar dit gör mitt jobb. Men alla anställda har fått sån omotivation, så jag tar tag i allt. Det är nästan så att man kan be alla gå därifrån, för den som säljer nått det är jag , den som fokusera på kunderna, de är jag. Men jag sliter ännu mer som har redan svårigheter med dessa delar, och sedan så får jag ingen struktur men de är inte så lätt att ha det. När ingen ger mig tydliga instrukssioner. Jag har sagt detta tusen gånger, men jag får inte hjälp.

Jag har inga vänner heller, Mo I Rana har samhällskänsla, så de enda jag gör efter jobbet är att sitta på facebook och uggla runt. Det är väldigt svårt att få vänner på Mo, svårare än vad jag trodde. Förut gillade jag att vara själv för de är mitt sätt att samla energi igen och en perid där jag behövde vara själv. Men jag sa alltid, jag vill vara själv nu, men vill jag ha vänner då skaffar jag mig några. Men så lätt var det inte dom är helt insnöade. Enda gången dom tar kontakt det är på helger för fråga om man ska dricka.

Jag har hamnat i den där rundan : Vakna på morgonen, otaggad på jobb men ändå taggad, sliter gånger 10 medans alla andra relaxa, kommer hem trött efter jobb, facebooka, äter, sover.
så har alla mina dagar sett ut sen jag flyttade hit ungefär. 10 månader.

Jag har försökt hitta motivation till aktiviteter, men jag har ingen ork att dra på dans klockan 20.00 när man slutat 19.00 tillexempel.

Hur hittar man motivationen, energin igen till att orka leva och inte bli jobbnarkoman?

All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix