I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tankar och filosoferingar kring ideal och nakenhet

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Rappare

2011-10-18 22:10

Tankar och filosoferingar kring ideal och nakenhet

Jag tror att det skulle finnas mindre sexism och utföras mindre våldtäckter om vi alla var nakna tillsammans oftare.

Jag menar inte att jag vill att folk inte ska göra det om dem inte känner sig bekväma med det eller att man ska vara naken ute på stan, i affären eller restaurang eller på ett möte. Kanske inte ens vara nakna mer men bara bli mer medvetna om hur ''vanliga'' kroppar ser ut och inte dem man ser i porrfilmer, vanliga filmer eller på the ''Cat Walk'' med modeller.

Men ett kul och intressant experiment skulle vara om någon/några eller jag testade att vara mer nakna hemma med folk man känner sig bekväma med så slipper det bli så stor fokus på våra erogena zoner.Det säger sig självt att man inte ska göra det om det är för kallt men jag menar om möjligheterna finns så, varför inte testa om man känner sig bekväm med dem och de som är i närheten.

Det kanske skulle bli mindre fokus på att se ’’porrig’’ ut för dig och dina vänner och att vi alla ser olika ut men inte är mer, mindre, bättre eller sämre för det.

Vi är skapade precis så som vi skulle, som det var meningen, varför skulle vi annars finnas om det var något ’’fel’’ på oss.

Det finns inga fel, misstag, fult eller snyggt.

Det är bara media och eliten som vill kontrollera oss att tänka mest på porr, pengar och våld, intriger.







Vi är som vi är, det är våra hjärtan vi borde lyssna till. Inte vad som sägs i TV eller tidningar, i skolan eller på jobbet.

(Inlägget ändrat av MarcusHitScene 2011-10-18 22:10:33)

Allt är en reflektion av dig själv så du väljer själv hur du vill skapa situationer.
Min verklighet är inte mindre verklig än din bara för att vi inte delar samma upplevelser.
Huvudsaken är att JAG upplever den, bara det gör den verklig.