I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kvinnosynen en het potatis som alla vill äta upp och skita ut

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2010-09-17 23:19

Kvinnosynen en het potatis som alla vill äta upp och skita ut

Såg konserten med Rasco och Keith Murray på Mosebacke häromdagen. Tyvärr förstördes kvällen av att jag och mina vänner nedvärderades och behandlades som sexobjekt. Fullt påklädda var vi, men avklädda eller inte, man tar sig aldrig rätten till någon annans kropp! Nu fanns det säkert massa bra killar på plats, men varför tar sig folk rätt att behandla oss tjejer på det viset? Jag hade god lust att hoppa upp på scen och slita micken från Keith och skrika rakt ut. Speciellt en person ,som tillhörde Keith Murrays "entourage" behandlade mig och alla tjejer riktigt dåligt. När hans inviter inte blev besvarade började han istället mucka gräl (!) med oss.. Jag kontaktade vakten, som inte gjorde ett skvatt. När trakasserierna fortsatte fick vi nog och drog från stället. Och, vi var inte de enda tjejer som valde att gå. När ska hiphopvärlden bli en plats som tillåter att vi kvinnor släpps in, och respekteras??!

Det här inlägget skriver jag eg med anledning av en annons jag såg på whoa.nu:


Hitta En Polsk Fru
Vackra Polskor Söker Kärlek & Äktenskap. Se 1000-tals Foton!
www.RussianEuro.com


Ja, när fan, ska vi kvinnor få vara annat än handelsvaror som någon annan tar sig rättigheter över?

Och hur kommer det sig att whoa.nu har en sådan annons??


För mig är det bara ytterligare en signal, att det som hände på Mosebacke backas upp av den manliga hiphopvärlden.

Jag vill inte vara en het potatis som äts upp och nån skiter fullständigt i. Jag är mer än en handelsvara! Att vara eller inte vara en vara, det är svaret..