I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2010-09-08 23:44

Ge upp sex

Har funderat… Det är så att jag märkt på mig själv och personer i min omgivning som träffat någon ny eller bara är ute och slirar mycket att en aura av slapphet omger dom.

Det där vakuumet som omger den som har väldigt mycket regelbunden sex. De slutar komma till gymmet, engagera sig i saker de tidigare brunnit för och kämpar inte lika hårt för saker såsom de gjort tidigare. Symptomen påminner lite om folk som har svårt att hålla fingrarna ur grönburken.

Då kom jag att tänka på att en stor mängd människor inom olika religioner väljer bort sex för att helt och hållet kunna koncentrera sig på ett enda mål. Dom lägger all sin energi på en sak och kämpar hårt för att komma så nära det som möjligt.

Om man då skulle göra samma sak. Svälja sin kåthet och lägga allt krut på ett icke-religöst mål i livet (tex en karriär eller passion man brinner för). Borde inte det ge förbannat mycket mer utdelning då?

Sex kanske är överskattat. Visst, det är superskönt och trevligt men efter x antal år som sexuellt aktiv når man en punkt där det inte är lika spännande längre. Kanske man skulle förflytta den energin och istället lägga på något som verkligen betyder något?

- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -