I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-09-08 23:44

Ge upp sex

Har funderat… Det är så att jag märkt på mig själv och personer i min omgivning som träffat någon ny eller bara är ute och slirar mycket att en aura av slapphet omger dom.

Det där vakuumet som omger den som har väldigt mycket regelbunden sex. De slutar komma till gymmet, engagera sig i saker de tidigare brunnit för och kämpar inte lika hårt för saker såsom de gjort tidigare. Symptomen påminner lite om folk som har svårt att hålla fingrarna ur grönburken.

Då kom jag att tänka på att en stor mängd människor inom olika religioner väljer bort sex för att helt och hållet kunna koncentrera sig på ett enda mål. Dom lägger all sin energi på en sak och kämpar hårt för att komma så nära det som möjligt.

Om man då skulle göra samma sak. Svälja sin kåthet och lägga allt krut på ett icke-religöst mål i livet (tex en karriär eller passion man brinner för). Borde inte det ge förbannat mycket mer utdelning då?

Sex kanske är överskattat. Visst, det är superskönt och trevligt men efter x antal år som sexuellt aktiv når man en punkt där det inte är lika spännande längre. Kanske man skulle förflytta den energin och istället lägga på något som verkligen betyder något?

- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -

2010-09-08 23:53
Jag tror att det handlar mer om att man är bekväm i sin situation. De som slutar komma till gymmet, eller bara låter sitt yttre förfalla när de hamnar i en relation har förmodligen endast hållit sig i form för att få ligga. De har nått sitt mål, så varför fortsätta springa?
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Poet

2010-09-08 23:58
Co-sign på föregående talare.

Sen så ger man inte upp det man verkligen brinner för bara pga sex.
At the gates of Eternity...

2010-09-09 00:05
Jag har valt bort, sex, vänner, familj, fritid, gym, öl, festa. Ja allt som finns, för att få mina två företag att fungerar. Nu står jag med två fullt fungerande företag, tjänar alldeles för mycket pengar för min ålder. Men det är även det ända jag har, medan folk har kul på en lördag kväll sitter jag på mitt kontor och går igenom papper och löner. När andra har sex med sin flickvän, så sitter jag på flyget för jag ska på nått möte.
Jag förstår din tankegång, men det kan även straffa sig om man fokuserar för mycket på en sak och glömmer det andra. För vad gör du när du nått alla dina mål som du kämpat för? När du har bränt alla dina broar till vänskap och familj?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-09 02:34
Kanske man skulle förflytta den energin och istället lägga på något som verkligen betyder något?

Haha, sen när blev sex meningslöst?
Manager

2010-09-09 08:55
Ok, jag blir ledsen när jag läser sånt här.

För det första, dina val du satt upp för dig själv består av att missbruka sex eller inte ha sex alls. Du vet väl att det finns ett mellanting, nämligen att njuta av sex i moderation. Just nu beter du dig som en alkis som överväger att bli nykterist.

För det andra, är sex bara "superskönt och trevligt" för dig? Man får en speciell relation till människor man har sex med (ok, kanske inte one night stands, men människor man lärt känna etc), du vill alltså inte ha en sån relation med någon alls? Oftast brukar de man har sex med också vara samma person som man ligger och myser med, kramas, pussas etc. Det är basic saker som människan mår bra av.

Varför inte skaffa en vuxen syn på sex och njuta av det i måttliga mängder istället för att fly ifrån det eller missbruka det som en 14-åring som skaffat sin första flickvän som låter honom doppa hela tiden för att det är det enda han vill.

Det krävs nog dessutom en jävla övertygelse från en fullt frisk man för att helt kunna avstå från sex. Jag tror det i princip bara är extremt religiösa människor som lyckas, om ens de.
Redline!

2010-09-09 09:06
föregående talare sa i stora drag allt jag tänkte på.

Människan är "gjord" för att ligga, när du är i dom här banorna och svänger så känns det snarare som att du missbrukar sex än brukar sex.

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-09-09 12:04
Okej, tråden har inte ens börjat men är redan på god väg att spåra ur.

Det hela är rent hypotetiskt. Kan man få ut mer av livet på andra plan om man avstår från sex? Förvandla inte det här till en terapitråd för "sexmissbrukare" utan håll er på en bra nivå.

Säger inte att du ger upp det du verkligen brinner för men att du får mindre energi att lägga på det du brinner för.

Octogon, jag blir ledsen när folk är såpass inlåsta i sitt eget tankesätt och ramar att de helt och hållet saknar förståelse för tankar som är främmande för dom. Då måste man genast komma dragandes med etiketter som onormal, sexmissbrukande, fundamentalist för att de inte överensstämmer med ens egen världsbild.

Antar att det är svårt att relatera till om man inte haft en stor ambition och hängivenhet till ett område. Men säg att du sysslar med något som ger så mycket tillbaka att det är värt att ge upp vissa saker för att kunna ägna dig åt och ha energi till det du verkligen vill syssla med. Gör du något konstnärligt tex behöver du ett stort lager idéer och energi.

Det hela handlar om att du hittat något i livet som du brinner så passionerat för att du är villig att ge upp andra saker för att kunna utvecklas i det.

p.s. Klart som fan att jag inte planerar att sluta umgås med tjejer men tycker det är intressant att leka med tanken.
Manager

2010-09-09 12:26
Jolinjo1:

Det hela är rent hypotetiskt. Kan man få ut mer av livet på andra plan om man avstår från sex? Förvandla inte det här till en terapitråd för "sexmissbrukare" utan håll er på en bra nivå.

Man, det är du som började beskriva sex som något man missbrukar. Hela din utgångspunkt bygger på att man antingen har så mycket sex att det påverkar andra aspekter av ens liv (alltså missbrukar det) eller inte har sex alls.

Säger inte att du ger upp det du verkligen brinner för men att du får mindre energi att lägga på det du brinner för.

Jag vet inte hur det är med för dig, men när jag har haft bra sex med en kvinna jag tycker om så får jag mer energi. Jag brukar uttrycka mig att "min själ glöder".
Om du gör sex till en maskinell process som du utför dagligen så förstår jag att du blir trött.

Octogon, jag blir ledsen när folk är såpass inlåsta i sitt eget tankesätt och ramar att de helt och hållet saknar förståelse för tankar som är främmande för dom. Då måste man genast komma dragandes med etiketter som onormal, sexmissbrukande, fundamentalist för att de inte överensstämmer med ens egen världsbild.

Jag har aldrig använt ordet onormal eller fundamentalist. Sexmissbrukare har jag använt, åter igen, för att du beskrev en sexmissbrukares situation, inte en med normalt sexliv.

Antar att det är svårt att relatera till om man inte haft en stor ambition och hängivenhet till ett område. Men säg att du sysslar med något som ger så mycket tillbaka att det är värt att ge upp vissa saker för att kunna ägna dig åt och ha energi till det du verkligen vill syssla med. Gör du något konstnärligt tex behöver du ett stort lager idéer och energi.

Haha, du sitter verkligen på höga hästar. Jag har satt hela mitt ekonomiska liv samt min frihet på spel många gånger för min konst, som är olaglig att utföra. Jag har dessutom slutat jobba för att satsa på musik och lever på knäckebröd och luft. Kan inte relatera min röv. Sex är en källa för inspiration och energi, har du hört talas om en musa någon gång?

Det hela handlar om att du hittat något i livet som du brinner så passionerat för att du är villig att ge upp andra saker för att kunna utvecklas i det.

Anledningen till varför religiöst insnöade människor avstår från sex är inte för att det tömmer dom på energi, det handlar om att inte ge hän för sina lustar och vara ren i sinnet, uppnå tomheten. Det gör man inte om man tänker på nakna kvinnor.

p.s. Klart som fan att jag inte planerar att sluta umgås med tjejer men tycker det är intressant att leka med tanken.

Att både säga upp sex och umgås med tjejer är verkligen vågat. Det är som att alkisen ska hänga i barer men får inte dricka.
Redline!

2010-09-09 12:39
Men shit, nu blev det nån personlig jävla vendetta som jag inte alls har tid eller lust att ge mig in i.

Boy! Du känner inte mig, vet inte vem jag är eller någonting om mig överhuvudtaget bortsett från några meningar som skrivits på internetforum. Kom inte med etikettmaskinen utan gör ett försök att diskutera generellt.

Mer senare!
Poet

2010-09-09 12:46
Haha har ni sett Seinfeld avsnittet där Elaine och George inte har sex på ett tag? George blir übersmart och börjar snacka portugisiska bland annat, medan Elaine tappar all vett.
At the gates of Eternity...
Manager

2010-09-09 12:51
Jolinjo1: Hur tolkar du det jag skrivit som ett personligt vendetta?

Jag har inte sagt att jag känner dig. Det är du som verkar tro att du känner mig när du hivar ur dig saker som Antar att det är svårt att relatera till om man inte haft en stor ambition och hängivenhet till ett område.. Du plockar "fakta" ur luften, jag plockar min ur det du skrivit.

Kan du förklara vad det är för etikettmaskin jag har och vad det är jag sätter etiketter på? Jag förstår verkligen inte vad du menar.
Redline!

2010-09-09 15:17
epic@whoa

admin borde låsa tråden och ha med den i tioårs-kalaset!
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2010-09-09 16:54
Sex kanske är överskattat. Visst, det är superskönt och trevligt men efter x antal år som sexuellt aktiv når man en punkt där det inte är lika spännande längre. Kanske man skulle förflytta den energin och istället lägga på något som verkligen betyder något?

Synen på allt förändras, när man var 14-16år med betydligt mindre erfarenhet var ju sex en väääääligt stor grej. Något nytt och spännande.
Men nu vid 22års ålder är det inte alls samma spänning. Man vet hur det känns, man vet hur en snopp fungerar haha..
Däremot kan jag njuta mycket mera nu, när jag känner min kropp bättre. Jag vet vad jag gillar och känner mig trygg i kroppen.

Många av mina vänner brukar säga att de inte tycker de är speciellt kul att ha sex med sin partner längre..Då de vet hur det kommer kännas, vilka ställningar de kommer ha osv. Jag tycker det låter väldigt tråkigt!
För allt handlar ju om vad man gör det till. Underhåller man inte sin kropp, eller bara kör samma saker varjegång. Såklart de blir tråkigt.
Sen är det ju självklart att spänningen till viss del försvinner när man varit tillsammans ett tag. De är ju två helt olika saker att ha sex med en främling och med en person som man varit med många gånger förut.
Likaså är det inte samma sak att ha sex med en person som man älskar som med någon man inte känner något alls för.

Bygger tex ett förhållande på sex så kommer det givetvis bli tråkigt efter man testat alla ställningar och provat allt.

För mig är sex en väldigt viktig del, något jag aldrig skulle kunna avstå utan att må riktigt dåligt tror jag.. Men alla är vi ju olika:)

2010-09-10 13:31
Det är en hårt programerad del av din nervsystem att söka eller att ha sex, vissa religösa människor och vissa idrottare anser att det går att nå högre andliga eller prestationsbaserade resultat av att avstå sex.

Mahatma Gandhi försökte träna bort sin sexlust genom att ligga i samma säng som unga vackra kvinnor och försökte med viljestyrka betvinga sitt begär, han nådde aldrig framgång på den punkten, tror du att du kommer lyckas där han inte gjorde det? han var en man som lyckades betvinga sin överlevnadsinstinkt med övertygelse men han kunde ej betvinga sitt sexuella begär.

Jag hörde om en buddhistisk munk som var här på besök med en grupp extremt skickliga kung fu experter från sitt kloster för en uppvisning i kung fu. han gick ut för gående meditation och när han kom tillbaka till hotellet satt alla de andra munkarnaoch onanerade till våra sexfixerade tv kanaler, han hoppade av och blev kung fu instruktör här i sverige istället för att fortsätta sitt liv i klostret.

Willhelm Reich en kontroversiell forskare menade att en av orgasmens funktioner är att släppa ut överskottsenergi. det går väl ihop med många filosofier kring orgasmen och mångas upplevelse av den.

min slutsats är att du förmodligen kommer möta enormt motstånd från din biologi och att du därför inte kommer må bra av det om du inte råkar vara något slags medicinskt under. dock tror jag absolut på en gyllena medelväg, drar du ner på sex kan det möjligen ge dig mer energi på andra områden.. som Dr. Octagon skriover, använd sex med måtta.. att vara ständigt överladdad med energi kan vara lika illa som att vara tom på energi, balansera det så kommer du må bäst.

de flesta stora konstnärer och tänkare har inte varit celibata, tänk på det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-11 13:09
Jag vet inte riktigt vilken religion som TS syftar på som skulle ge upp sex. Det finns ju katolska kyrkan men hallå vafan uppnår de egentligen? Det var ju mer ett sätt att kontrollera människan, sen har vi ju munkarna och nunnorna också men för fan de sysslar ju inte med så mycket annat vettigt endå så..

Och saken är den att sex är nyttigt, det hjälper dig sova gott om natten, det ger en avslappnad motpol till stress (som annars säkerligen kan komma att bli ett probelm om man nu jagar nått sånt löjligt som en karriär), man bränner kcal (ca 85 st för en halvtimme), vissa studier visar att man lever längre om man har mer sex (vilket man klart kan ifrågasätta) och det motverkar cancer i prostatan (som annars är en ganska folklig sjukdom, har folk för LITE sex?). Om inte annat så hjälper det än att komma närmare den man håller kär, och du släpper loss lite steam på samma gång.

Jag tror inte du kommer uppnå så mycket mer om du ger upp sex, mer än att du blir mer frustrerad och dör i cancer om 10 år kanske. Din chef kanske tycker synd om dig så du får en löneförhöjning på 10 kronor eller nått men mer än så kan du nog fan inte uppnå.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.
Moderator

2010-09-11 16:25
Jag tror att det TS behöver ge upp inte är sex, det är fokuset på sex. Ligg när det blir så, men sluta jaga. Då slösar du ingen energi, men då och då kommer du få lätta på trycket. Fast jag vet inte, vissa mår ju bra (och får energi av) att ragga också.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-09-11 17:30
ZoO-Man: hört talas om buddhism och hinduism? inte för att alla buddhister och honduister ger upp sex men inom de två religionerna som organiserade trosriktningar tror man rätt allmänt att avhållsamhet krävs för att uppnå de högsta andliga tillstånden. sedan finns det mängder av indiska helgon och tibetanska heliga män som exempel på att det inte är en helt genomgåeende tanke, vilket ju stämmer även för katoliker.

2010-09-11 21:04
ja men det är munkar du pratar om, långt ifrån alla buddhister och hinduer ger upp sex kan jag säga dig direkt, hur fan ska de då fortplanta sig tänkte du? :P

YOU wont be disapointed.
Moderator

2010-09-12 00:02
Zooman Självklart är inte tanken att alla ska avsäga sig sex. det är ju just eliten inom religionen (munkarna/nunnorna) som avsäger sig det. Dvs de som satsar mest på att uppnå det mesta de kan av sin religion. Vad det har med ämnnet att göra är svårt att säga, för jag är lite smådrucken. Men lägg ihop det jag sa med det Joel hade att säga så kan du säkert komma fram till slutsatsen. Om du inte bara principiellt vill säga emot.

- James, gillar att ligga
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-09-12 12:06
ZoO-Man: det är fortfarande inom de organiserade buddhistiska religionerna så att endast munkarna kan uppnå nirvana, i början lärde buddha endast ut sina insikter till sina munkar, senare när intresset ökade bland lekmän så reviderade han sin lära en aning och lärde även ut till vanliga människor.. min tolkning är inte sådan men den organiserade buddhismen lär till stor del ut att en vanliog människa bara kan närma sig upplysning utan att kasta av sig världsligheten, en vanlig person kan få bättre karma genom att följa den åttafaldiga världen och meditera över de ädla sanningarna o.s.v men måste först bli munk eller i nästa liv återfödas som munk för att kunna nå nirvana, alltså är celibat en del i den buddhistsika vägen.. jag är dock esoteriker och tror att kärnan i läran inte ligger i dogmer inom någon trosriktning, inom t ex den tibetanska buddhismen kan man ha ganska höga andlöiga poster utan att leva i celibat, det finns högt ansedda andliga ledar inom den skolan som låg med sina elever kors och tvärs, tycka vad man vill om det..

2010-09-12 12:14
och jag tror att du hittar rätt få om ändock några helgon inom hinduismen som inte är celibata, även där är en del av vägen allmänmt att avkasta sig allt världsligt..

jag tror personligen att det kan vara nyttigt att ha perioder av avhållsamhet, precis som kroppen kan rensa ur sig gifter under fasta så kan man nog få extra energi av att avhålla sig från sex under perioder.

kontroverisellt kanske men tips till TS är att utforska taoistiska metoder för att få orgasm utan att förlora energi (utan att ejakulera), det sägs i de böckerna att en orgasm motsvarar förlusten av en rejäl måltid i energi, om du kan vända ejakuleringen inåt så tar kroppen upp energin istället för att släppa ut den.. jag har experimenterat lite med det och om inte annat så kan du lära dig att komma flera gånger under akten och liknande iallafall, biten med energier, som de menar att man ska kunna flytta runt i kroppen med olika metoder är jag skeptisk till men tror det ligger endel i det, det finns ett korn av sanning i det mesta..

hursomhelst så kanske du så kan lära dig att både få njuta av sex och slippa bli av med energi.. kanske..

2010-09-13 12:37
eaxkt vad du vill säga vet jag inte direkt, svårt att urläsa ur allt pladder.

YOU wont be disapointed.

2010-09-13 20:11
Det gäller att hitta BALANS i allt man gör/lustar/begär etc...

Att ha sex är nyttigt. Men att onanera varje dag kan vara skadligt för psyket och man blir allmänt slapp. Och inte minst av all porr, som triggar ens undermedvetna och man kan bli riktigt rubbad av det.

Crime Pays, ask the Rothschilds!

2010-09-13 20:16
Inom sin tid så lär man tömma hinken innan den rinner över. Så ere!!

Crime Pays, ask the Rothschilds!

2010-09-14 17:58
ZoO-Man: Vad var det som var svårt för dig att hänga med i? jag kan förenkla det lite för dig så du förstår..

2010-09-15 03:06
När TS säger "Sex" menar han både med partner och ensam? Alltså att han får "köra sitt eget race" heller, så att säga?

Jag vet inte, jag är 25 år, har haft ett ganska friskt sex-liv med ganska många olika partners, fler än år jag har levat, men jag klarar mig rätt bra utan sex.

Det var över 9 månader sen jag hade sex och det är inget som stör mig nämnvärt faktiskt...

2010-09-15 15:34
MunchiesTroll: förmodligen kickar rätt mycket fler endorfiner igång när man gör det med någon annan men energimässigt lär man ju ladda ur sig lika mycket på egen hand (muaha) som med en partner..

2010-09-16 02:32
Jag tror att ju mindre sex man har ju mer energi lägger man ner på att tänka på/vilja ha sex.

2010-11-01 17:39
Jag tror faktiskt det är farligt att försöka svälja sin kåthet, om man vill ha sex och är kåt så ska man gå efter det om man inte har lust med det och vill göra nått annat så ska man göra det. Titta på alla präster som blir helt knäppa i huvudet för att d ger upp sex för sin religion.

Om du tycker att sex tar din energi så börja träna på gym eller meditera så du får mer energi till annat. Sluta titta på porr med, om du gör det, eller bli mer kräsen med vad du tittar på. Den flesta porren är mycket negativ energi.

Sex ska dessutom ge energi och glädje och jag tycker det är märkligt att du pratar om det som att de är nått som betynger och ställer till med problem. Låter mer som att du och din omgivning har issues kring sin egen sexualitet snarare än att de skulle behöva lägga ner med det för att göra något "vettigare".

/Fråga Ulla ;)

2010-11-01 23:47
alltså, sex är det allra mest jävla överhypade bullshittet som finns. det är möjligt att man kan hävda att sex (eller snarare reproduktion) kan fylla en evolutionär funktion, och möjligen också att tvåsamhet i viss grad har selekterats för, men att försöka hitta en större mening eller djup med det är ju bara önsketänkande.

visst kan det vara soft att ligga lite för njutnings skull, men det är ju det mest menlösa argument man kan komma på, och knappast värt att ta på allvar i en diskussion om sexets vara eller inte vara. hetsen att ligga (oavsett om det är som nymfoman eller älskande par) är ju bara sociala och kulturella strukturer, anledningen till detta må ju debatteras, men att det skulle handla om nödvändiga behov är ju bara undanflykter eller ursäkter (varför man nu skulle behöva ursäkta ett sexliv kan ju iofs också frågas), men att inte ha sex (valfritt eller ej) är inget konstigt alls. att bli ifrågasatt för detta handlar ju bara om vad som är norm idag, och normen lyder "har du ett aktivt sexliv med din partner så är du en lycklig människa, har du inte sex så är du ingen lycklig människa". det är helt enkelt inte sant.

sex är inget magiskt, sex är sex. det finns inga unika "ligga-hormoner", det finns ingen mening med varken livet eller sex, det finns inget farligt med att välja bort sex från sitt liv, det är inte farligt att onanera, det finns inga energier som frigörs vid sex (mer än kemisk energi och friktion som omvandlas till värme, men det är ju inte direkt ovanligt, det kan man uppnå med en löprunda med).

att många kanske lägger ner mycket tid på att få ligga, eller som det (ungefär) formulerades här ovan att folk slappar till sig när de får ligga ofta med en fast partner, kan möjligen härledas till vår kultur, men att påstå att det skulle finnas biologiska nackdelar med att inte göra det är fel
http://www.kommandot.se/wp/
Groupie

2010-11-02 02:45
ELLER så har man regelbundet sex och tänker på vettiga saker ändå? 20-30 min om dagen är inte speciellt lång tid.

Sluta glo på tv och annat skit så sparar du tiden.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-11-02 17:27
bperb

oj va du är bitter. Sex är en del av livet och livet är till för att upplevas och hyllas. Se de som ett önsketänkande, men då blir det inte mer än det, ett önsketänkande.

2010-11-02 18:49
philasophia

oj vad du inte förstår vad jag menar. sex kan vara en del av livet, men varför i helvete ska det hyllas mer än något annat? det är soft, ja, men det är många andra saker som är softa också, saker som många väljer bort. sex är inte speciellt i något avseende överhuvudtaget, och folk har olika intressen. sex är som fotboll då för att göra en töntig referens. vissa gillar att spela fotboll, och hormonutsöndringen kan nog på många sätt jämföras med densamma som vid samlag, vissa gillar att titta på fotboll, där spänningen också har hormonell påverkan på kroppen där vi känner oss lyckliga, och vissa tycker att fotboll är det tråkigaste som finns. fotboll är lika värdefullt som sex, och att tycka att folk som väljer bort endera är dumma i huvet eller bara inte har fått uppleva det på riktigt är ju bara idiotiskt. låt folk gilla eller ogilla fotboll, låt folk gilla eller ogilla sex.

sluta snälla att påstå att sex är något speciellt, eller iaf mer speciellt än andra upplevelser man delar med nära och kära (eller ensam med för den delen)

2010-11-03 13:40

Jag säger inte att det är fel att gilla fotboll mer än sex, man får gilla vadfan man vill MEN
Den intimiteten som sex ger, om det är med någon man verkligen gillar, kan fotboll aldrig ge två människor som tycker om varandra. Där är nog skillnaden.

Däremot så kan jag förstå att många väljer att tillfredställa sig själv eller göra något annat hellre än att ha en massa engångsligg för det är oftast helt värdelöst.

2010-11-05 07:45
Jolinjo1

Jag tror helt och hållet på denna teori och lever efter den. Jag har i stort sett levt i fullständigt celibat, dvs. varken sex eller onani, de senaste 4 åren med några få tillbakafall. jag trivs bra med det och presterar bra både i mina studier och med annat. orsaken är kanske inte relevant, men sex är för mig förknippat med ångest och det är djävligt skönt att slippa allt det negativa med sex, ska jag va ärlig tycker jag inte att de finns något positivt med sex, de e ju inte så djävla skönt som folk verkar tro att det är.
Zittla - The Fatal

2010-11-21 15:12
philasophia

ja men jag säger ju det, sex kan vara nice, men det är fortfarande inte mer speciellt än något annat. det har fått en så jävla helig ställning i våra liv, det är ju bara hittepå.

2010-12-01 08:17
fidelista

men det du pratar om handlar ju inte om att vara nykär utan om att vara toffel. du blandar nog ihop det
Groupie

2010-12-09 18:18
Fråga Olle skulle bli tokig över denna tråd :(
(,_____(ò_Ó)____,) this big

2011-01-13 22:01
Jolinjo1 P27
Du kan fråga dig själv vad du vill uppnå med livet?

Är det lägga pengar på hög eller skapa en familj eller fördjupa dig inom något område som du verkligen brinner för.

Jag tror att om man känner sig less på sex och samlevnad så ska man självklart lägga energin på något annat ett tag. Man kan alltid prova, inget behöver vara permanent. En varning bör utfärdas för att det är ganska lätt att hamna i destruktiva mönster och känna meningslöshet, men som tidigare nämnt då är vi inne på det där med missbruk.
Mitt tips är att fundera lite på vad du vill med livet och våga prova, man kan alltid byta bana.. Lycka till!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2011-01-14 03:20
Inte så att oskulder och människor som inte får till det så ofta
når sina mål.. Det är dessutom inte själva sexet i sig, utan jagandet som
tar tid från oss som gillar att knulla mycket..
Knullandet går på någon minut, så jag tycker inte att din grej håller..
Men folk som springer efter brudar kan tappa motivation och vilja
för grejer man håller på med, tex ungdomar som är bra på en sport
skiter i de när brudar och sprit kmr in i bilden..

Dock går hela livet ut på att skaffa nån o föröka sig, så we doin da right thaang..
Highfive anyone, anyone?

2011-01-14 15:21
Knullandet går på någon minut, så jag tycker inte att din grej håller..

Vilken Don Juan!
Walking the street of dreams

2011-02-04 19:12
Haha, ja, eller hur. Sätt i ett par brödskivor i brödrosten sa är de klara lagom till att du är färdig med knullandet.

2011-02-04 20:39
Tror Niito råkade försäga sig lite där.. ^^

2011-02-27 19:44
niito är du singel? call me.

2011-03-15 02:09
antagligen bara ni som e keffa på att knulla om ni inte gillar sex.
Rappare

2011-04-10 00:13
Jag tror att det handlar mer om att man är bekväm i sin situation. De som slutar komma till gymmet, eller bara låter sitt yttre förfalla när de hamnar i en relation har förmodligen endast hållit sig i form för att få ligga. De har nått sitt mål, så varför fortsätta springa?

Gud vad det där låter exakt som mig... Kanske skulle lägga av ett par kilon?

Vissa tycker att jag ser smal ut och så, men det beror väl mer på mitt klädval. I själva verket har man lyckats gått upp 20 kilo på 9 månader. Klå det! ;)

Och jag måste nästa hålla med, sex är något överreklamerat samt överskattat.. Man kanske skulle spendera mysiga hemmakvällar med att bygga modelbilar?
Wurrup?

2011-04-15 19:01
jag e uppe i ca 5 år utan sex, pallar inte gå in på mina anledningar men kan säga jag e mera fokuserad men de e enbart för att jaga inte tar upp min tid.

Men att inte ha sex har inte gjort mig till bättre människa eller smartare eller att jag mår bättre.

Tänker mest å sex på fyllan när moralen blivit lite sämre haha.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.