Falska människor, jag vägrar spela spel!
Jag har tappat hoppet om människor. Alltså, jag mår bra, trivs mkt bra med mig själv, gör det jag vill göra..och älskar livet. Men jag råkar alltid ut för dom mest konstiga människorna. Tjejkompisar som snackar skit, går bakom min rygg osv..och är allmänt dumma i huvudet, tjejer som jag litat på men som hugger mig med en kniv i ryggen så fort jag vänder mig om. Likadant är det med killar, jag är som en idiotmagnet..dom dras verkligen till mig, den ena värre än den andre. Killar som vill träffa mig, som visar sig ha fru å barn eller flickvän, killar som visar sig vara helt sjuka i huvudet osv.. jag förstår inte varför det måste vara såhär alltid..tycker det är jobbigt. Jag är hur snäll som helst och jag tycker inte att jag förtjänar en massa idioter. Dessutom.. när jag nån ny kille..så ska det alltid vara ett jävla spel, det känns som att det enda jag får gå runt och oroa mig för är att jag ska göra fel, säga fel eller något... missförstå mig inte nu..jag säger precis vad jag tycker osv.. det är inte det. Men det känns som att inget jag gör duger och att allt blir fel, pratar man mkt är man för jobbig, är man tyst är man för blyg, kan man inte ha sex med någon man inte gillar eller känner något för än så är man tråkig, kan man tänka sig att ha sex med nån man inte känt länge fast man gillar den, så är man en slampa. Hör man av sig för ofta så är man en stalker, hör man inte av sig alls så blir killen galen och kväver mig med samtal och sms...jag orkar inte med något jävla spel. Kan man inte bara få vara precis som man är och säga vad man tycker och tänker, gillar jag nån så vill jag träffa den och säga att jag gillar den..jag vägrar spela nått spel.. måste man verkligen göra det för att inte bli utspelad själv? Jag vet inte om nån fattar vad jag pratar om.. men om nån vill analysera detta så varsågod! Det känns inte roligt att känna att det inte finns några snälla och bra människor alls .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
*när jag träffar nån ny kille
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det e väl samma sak för killar. tror vi upplever det där spelet mer nästan, vi har ju den där gold digger-genen ni tjejer föds med att tampas med också. men generellt kan väl säga att ni tjejer snackar mer och blir osams mer.
Folk i allmänhet är så... Jag tycker inte du ska ta det för personligt utan bara försöka undvika de värsta typerna av människor... och lär dig känna igen symptomen.. Sätt ditt eget mående och beteende först och säg åt folk att sluta försöka styra dig med påståenden som "du är för blyg" eller "du pratar för mycket"... svara med "Jo, men det är typ...din åsikt"
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
haha jag är då inte född med nån golddiggah-gen kan jag lova. mm men jag vill inte bli osams..jag känner att mitt liv är för kort för att hålla på och bråka..jag hatar folk som blir ovänner och vill bråka.. och vill att alla ska vara snälla.. ogillar även när vänner till mig är ovänner med nån annan.. tycker livet är för kort för att vara ovänner för några små missförstånd och jag hatar det jävla spelet som man tydligen måste spela..
Lepra: Är ingen som har sagt åt mig hur jag är.. men jag själv känner att jag alltid lyckas fucka up alla nya relationer jag ger mig in i... å att inget duger.. jag är alltid bara den jag är.. och passar det inte så fuck off... men det känns så tråkigt..för jag hoppas ju att några människor ska vara snälla och normala..men det sker liksom aldrig att jag träffar några sånna..och jag är lite ledsen över det.
StarNate Det finns massor av bra människor att hitta. Kolla vilken krets du umgås i. Kanske du borde byta umgängeskrets? Vissa grupper brukar innehålla större antal svin är vad det brukar vara..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Alltså jag har mina få, men nära vänner.. som jag känt i flera år..dom är bra människor.. men när jag lär känna nya människor så visar dom sig alltid vara elaka.. är ingen speciell typ av människor.. och alla nya killar jag träffar kör alltid med nått jävla spel... jag orkar inte med det.
starnate, jag känner igen dig i va du skriver och känner lite samma sak. men det lepra säger låter vettigt
okej då kan vi bli kompisar.. två snälla personer haha
Men jag råkar alltid ut för dom mest konstiga människorna. Tjejkompisar som snackar skit, går bakom min rygg osv..och är allmänt dumma i huvudet, tjejer som jag litat på men som hugger mig med en kniv i ryggen så fort jag vänder mig om. Likadant är det med killar, jag är som en idiotmagnet..dom dras verkligen till mig, den ena värre än den andre. Killar som vill träffa mig, som visar sig ha fru å barn eller flickvän, killar som visar sig vara helt sjuka i huvudet osv.. jag förstår inte varför det måste vara såhär alltid..tycker det är jobbigt. Jag är hur snäll som helst och jag tycker inte att jag förtjänar en massa idioter. Problemet är att det du beskriver är inte konstiga människor, det är sådär normala människor beter sig. Och när jag säger normala menar jag normen, alltså majoriteten. Folk är egoistiska idioter, inget nytt under solen.
Dessutom.. när jag nån ny kille..så ska det alltid vara ett jävla spel, det känns som att det enda jag får gå runt och oroa mig för är att jag ska göra fel, säga fel eller något... missförstå mig inte nu..jag säger precis vad jag tycker osv.. det är inte det. Men det känns som att inget jag gör duger och att allt blir fel, pratar man mkt är man för jobbig, är man tyst är man för blyg, kan man inte ha sex med någon man inte gillar eller känner något för än så är man tråkig, kan man tänka sig att ha sex med nån man inte känt länge fast man gillar den, så är man en slampa. Hör man av sig för ofta så är man en stalker, hör man inte av sig alls så blir killen galen och kväver mig med samtal och sms...jag orkar inte med något jävla spel. Kan man inte bara få vara precis som man är och säga vad man tycker och tänker, gillar jag nån så vill jag träffa den och säga att jag gillar den..jag vägrar spela nått spel.. måste man verkligen göra det för att inte bli utspelad själv Du skriver att allting känns. Är du säker på att det är som du känner eller är det dina känslor som ljuger för dig pga gamla erfarenheter? Visst är det vanligt att det blir spel och maskerad och det är väl människans självbevarelsedrift som kickar in. Man vill inte binda upp sig med något okänt. Men hur mycket fakta har du och hur mycket är saker du känner?
Redline!
Problemet är att det du beskriver är inte konstiga människor, det är sådär normala människor beter sig. Och när jag säger normala menar jag normen, alltså majoriteten. Folk är egoistiska idioter, inget nytt under solen. Okej, då gillar jag inte normala människor. Men jag vill tro att det finns snälla människor också.. som inte sviker å är elaka. Har ju några sånna i mitt liv.. men detta handlar om nya människor som jag lärt känna.
Du skriver att allting känns. Är du säker på att det är som du känner eller är det dina känslor som ljuger för dig pga gamla erfarenheter? Visst är det vanligt att det blir spel och maskerad och det är väl människans självbevarelsedrift som kickar in. Man vill inte binda upp sig med något okänt. Men hur mycket fakta har du och hur mycket är saker du känner? Det vet jag faktiskt inte.. tror mkt handlar om att jag vill göra rätt..å då blir det bara fel. Jag vet inte..vet inte om det bara är som jag känner att det är spel osv..men jag har inte träffat på dom bästa killarna om vi säger så..
Okej, då gillar jag inte normala människor. Men jag vill tro att det finns snälla människor också.. som inte sviker å är elaka. Har ju några sånna i mitt liv.. men detta handlar om nya människor som jag lärt känna. Det finns, men de är sällsynta. Och ingen är perfekt. De flesta människor är varken goda eller elaka utan deras bakgrund till handlingarna tolkas av andra som goda/elaka. De flesta vill inte vara elaka människor, det blir bara så ibland. Livet är nästan aldrig så svart och vitt. Ofta tänker man inte på hur andra blir påverkade av vad man gör.
Det vet jag faktiskt inte.. tror mkt handlar om att jag vill göra rätt..å då blir det bara fel. Jag vet inte..vet inte om det bara är som jag känner att det är spel osv..men jag har inte träffat på dom bästa killarna om vi säger så.. Göra rätt för vem? Vad är rätt?
Redline!
welcome to reality skulle jag vilja säga, det är som Dr. Octagon säger folk är idiotiska egoister. Väldigt få som har turen att hitta någon som inte är det.
StarNate_ Jag har tappat hoppet om människor. Tappa inte hoppet om mig! Jag är snäll men bor för långt borta för att bevisa det.. easyskanking verkar vara en hyvens karl med.
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
nu har jag inte orkat läsa igenom de andras svar, så risken att ngn redan sagt vad jag kommer säga är överhängande men here goes. istället för att fokusera på hur somliga relationer skiter sig, så försök komma underfund med vilken typ av vänskapsrelationer du faktiskt vill ha, för på så sätt kommer du attrahera den typen av relationer. ju längre du ältar vilken typ av beteende du finner icke önskvärda, ju mer kommer du också locka till dig den typen av människor.
Även om det finns spelregler som är ganska dryga så är det ditt val att ställa upp på dom, ingen annans. Är du trött på att leka lekar, så don't. Ställer du upp skulle jag nog vilja säga att du spelar lika mycket spel som någon annan. Det är svårt att ordna att gött socialt liv om det inte flyter på naturligt. Man ska vara öppensinnad och välkomnande och samtidigt försöka undvika att bli bränd och känna igen tråkiga drag som inte intresserar en. Sortera bort och börja om. Orkar man inte får man hoppas att det löser sig den naturliga vägen, det finns jättemånga goa människor överallt.
du är ju fan sjuk Eh..syftar du på mig? Vad får du det ifrån.. du är väl ett praktexemplar på en elak människa.
Jag tror problemet kanske ligger hos dig, eftersom du ser dig själv som en idiotmagnet så blir du kanske det.
Tror också att problemet ligger hos mig..men jag vet inte hur jag ska göra på nått annat sätt. Jag försöker alltid att tänka positivt och tror också på det där med att man får det man drar till sig.. eller.."what u think is what u get.." jag tänker så..och jag ser varje ny människa som kommer in i mitt liv som ett oskrivet blad..jag går inte runt å tänker att en kille ska visa sig vara dum eller att kompisar ska vara elaka..jag gör verkligen inte det..men ändå så blir det alltid så.
Tror också att problemet ligger hos mig..men jag vet inte hur jag ska göra på nått annat sätt. Jag försöker alltid att tänka positivt och tror också på det där med att man får det man drar till sig.. eller.."what u think is what u get.." jag tänker så..och jag ser varje ny människa som kommer in i mitt liv som ett oskrivet blad..jag går inte runt å tänker att en kille ska visa sig vara dum eller att kompisar ska vara elaka..jag gör verkligen inte det..men ändå så blir det alltid så. Människan lär sig alltid bäst av sina egna misstag. Kanske dags att sluta vara så naiv?
Redline!
Om någon spelar spel med dig så är det bara bryta kontakten, sånt märker man rätt snabbt. För så länge du hänger på deras spel så kommer de inte sluta. Det är oerhört svårt att hitta människor av det andra könet som är ärliga och vet vad dom vill. Vad du än gör var alltid dig själv och tänk absolut inte i de där banorna "Oj pratar jag för mycket nu" "Oj nu har jag varit tyst väldigt länge han kanske tycker att jag är tråkig" osv.. Alla ligger inte på samma nivå, så alla kommer inte bli förälskade i din personlighet, så är det bara.. Det gäller att hitta någon som ligger på samma nivå som än själv, men det är lättare sagt än gjort..
my name is xelly smelly
"Problemet är att det du beskriver är inte konstiga människor, det är sådär normala människor beter sig. Och när jag säger normala menar jag normen, alltså majoriteten. Folk är egoistiska idioter, inget nytt under solen." Nej människor är inte idioter. tyvärr verkar du ha råkat ut för att träffa massa konstiga människor, synd för dig. Men det är inte så alla människor är. Jag tycker din människosyn är ganska skev, o väldigt negativ, jag skulle då inte vilja gå runt o tänka att alla är idioter. StarNate_ F26 Vart träffar du dessa människor? För jag träffar aldrig sådana idioter, de flesta nya människor jag lär känna är snälla människor. Så jag har svårt att veta vart alla dessa idioter finns. För jag ser dom inte. =) Men men, när det gäller hur man undviker dom, så vet jag inte. Kanske mer bara träffa kompisar till dina kompisar, dvs va lite mer restriktiv med vilka främlingar du kan tänka dig vara kompis med. Om du träffar mer människor som är kompisar till dina kompisar, då blir dina kompisar lite granna garanter för att dessa människor är trevliga o snälla.
Lynguistic Tjejkompisar orkar jag inte ens diskutera här längre..men killar jag träffat som varit dåliga killar.. har varit ute på krogen..och nu sist träffade jag en kille på internet..sjukaste jag varit med om nånsin.. vi conectade och klickade kändes det som..fast vi inte ens hade träffats.. går inte att förklara för jag hör hur konstigt det låter..hade skrattat om nån sa det till mig.. vi pratade i telefon jättemkt.. sen så blev han förbannad för att jag hade sagt att jag hade haft sex me en kille efter att han å jag hade börjat prata.. vilket jag inte hade haft..men jag orkade inte med situationen bara..det blev en massa missförstånd..men nu vägrar han träffa mig.. han var ju förmodligen sjuk i huvudet eftersom han blev förbannad om jag skulle gjort nått me nån..innan han å jag ens hade träffats.. men det är jobbigt att inte veta..alltså jag träffar INTE ofta nån jag ens kan tänka mig.. en gång på miljonen ungefär..å när jag nu hade hittat honom som jag verkligen ville träffa.. för att iaf få veta om det kunde blivit något..så kommer jag aldrig att få veta..å jag kommer aldrig få träffa han..och den grejen var väl ett prakexempel på att jag inte kan sköta mina kort rätt och att jag inte kan spela det jävla spelet. game over.
StarNate_ F26 Det låter ju jätte konstigt att han blir så arg.. =( Tror inte det handlar om att du inte kan sköta dina kort rätt. Du träffa väl fel kille helt enkelt tyvärr, jag menar, det är väldigt konstigt att han blir så arg. Han har ju uppenbarligen inget att bli arg för. Så det verkar jätte skumt att han överreagerar sådär. Jag brukar ha uppfattningen att det är svårt att träffa vettiga människor på krogen. Vet inte varför, men det brukar va svårt. Iof så har jag kompisar som träffat sina respektive på krogen, så det går väl. Men men, jag har svårt att tänka mig träffa vettigt folk på krogen. =) Men det är bara min erfarenhet.
Det är svårt det där.. Hur man inte ska dra till sig idioter... Men jag vet inte.. Kanske testa att göra nya grejjer, o försök träffa människor på nya ställen där du inte träffat folk förut.. Det kanske fungerar.. =)
Lynguistic: Ja..det är det alla säger till mig också..att han verkar vara värsta psykot och att jag ska vara glad att han å jag inte ska ses.. run for your life osv.. men jag kan inte bara stänga av att jag ville träffa han..hm.. nu hör jag igen hur löjligt det låter haha fyfan. Men.. nä krogen kan man inte träffa nån på. men frågan är vart man ska göra det då?
StarNate_ F26 Du behöver ju inte helt stänga av att du ville träffa han. Det är svårt det där om personen är konstig. Men det jag skulle gjort är väl att försöka prata med han ändå, lixom försöka umgås lite grann, o se om relationen blir bättre. Men om det inte blir bättre är det kanske bättre att glömma. =( Ja, jag vet faktiskt inte vart man träffar folk. =) Har själv lite det problemet.. hmm. försöker komma på nått bra ställe där man kan träffa folk, men men. har svårt att komma på nått. Typ fester där man känner massa folk, arbetsplats, hos bekanta, osv osv. hmm. Jag vet inte, jag har inga bra platser själv. =) Då är det svårt att tipsa.
Nej människor är inte idioter. tyvärr verkar du ha råkat ut för att träffa massa konstiga människor, synd för dig. Men det är inte så alla människor är. Jag tycker din människosyn är ganska skev, o väldigt negativ, jag skulle då inte vilja gå runt o tänka att alla är idioter. För det första är allas människosyn subjektiv. Mitt skräp kan vara ditt guld, en person du geniförklarar kan jag tycka är världens mest korkade person etc.
Sen kanske jag har lite för lätt att bunta ihop alla inom samma kategori. Alla är inte idioter men det är bekvämt att klassa alla som det eftersom det oftast slutar i idioti även om bakgrunderna till varför det blir så kan vara långt ifrån idioti. Oftast är det känslor som gör att folk uppfattas som idioter, och hur mycket jag än vill kalla folk som följer känslor framför logik för idioter så förstår jag att så inte är fallet. Men som sagt, det är bekvämt.
Sen kan jag ju säga att jag till viss del vill tänka så. Det underlättar.
Redline!
Lynguistic: Du missade nog en liten detalj där.. jag har alltså aldrig träffat denna killen..vi bor inte i samma stad..men vi pratade jättemkt i tele.. å det kändes som att vi conectade mer än vad jag gjort me nån på flera år.. men..han blev sur innan han ens hade träffat mig.. haha.. eh.. iaf.. jag har redan försökt höra av mig..han svarar inte..så det finns liksom inget jag kan göra..
Dr.Octagon Varför är det bekvämt att klassa alla som idioter? Det borde väl rimligtvis bara leda till att du har en väldigt negativ syn om alla runtomkring dig? dvs att du går med den förutfattade meningen att folk kommer göra dåliga saker. Det låter ju bara destruktivt. Och jag har svårt att se hur man kan leva ett roligt liv om man tror att alla är idioter. Är det inte mycket trevligare att se alla andra som dina kompisar o dina vänner, några som kan hjälpa dig med saker.? Om man ser på världen på det sättet så blir det genast mycket roligare att leva. =)
StarNate_ F26 hehe. Jag menade att ni skulel umgås över telefon, dvs försöka få den relation ni hade innan som tycktes funka lite. =) Men som sagt, om han inte svarar så finns det inget mer du kan göra.
Lynguistic: Nä.. det konstiga är bara att först blev han tvärsur å vi hördes inte på en vecka..sen börja han prata me mig på msn..å han sa att vi va vänner igen typ..å vi pratade om att jag kommer ner till gbg där han bor..om 2 veckor å att vi skulle ses.. sen dagen efter så skrev jag på msn..men han svara inte..dagen efter d..skicka jag ett sms..inget svar.. dagen efter d så ringde jag..inget svar.. sen efter nåra dar skicka jag ett mail..där jag förklarade vissa saker..för jag hatar missförstånd. så nu kan jag liksom aldrig mer höra av mig..är ju rätt uppenbart att han inte vill prata me mig.. jag fattar bara inte varför.. han sa även saker som "jag fattar att jag inte har nån rätt att bli arg om du skulle göra nått me nån annan..eftersom att du å jag inte e ihop..men jag blev det ändå".. ordet ihop med nån man inte ens har träffat känns väldigt weird för mig.. men..jag fattar verkligen inte ändå.. jag har sett hans ex..dom är skitfula..jag är allt annat än ful.. så han borde ju se och veta vad han missar.. haha.
jag är allt annat än ful Amen to that. Hoppas bara att din personlighet matchar ditt yttre.
Läste något artikel för ett tag sedan om kvinnor som låter sitt liv bli dominerad av en man, att männen psykiskt och fysiskt misshandlar dem, typ något slags offer och de kvinnor träffar samma typer av män om och om igen i sitt liv för männen lyckas "sniffa up dem", de manipulerar kvinnan först om att allt är rosor, sedan när masken faller är det för sent.
Angående ditt msn flirt så var du förmodligen den snyggaste den killen lyckats få intresserad och trodde han hade någonting på g. Sen när du sa att du haft sex med någon annan så blev han förolämpad. Inte förvånande att han tog illa upp.
Tänk själv lite, om du haft en snygg kille på g som du verkligen gillade och började smått drömma/fantisera om att bli ihop med droppar till dig, ah jo sorry att jag inte var online igår, jag var och knullade Sara. Inte direkt så du tänker ohlala vilket hunk jag har på g. Du skulle varit besviken, ledsen, sårad, arg etc. Förmodligen droppat kontakten med honom.
Jag säger nu inte att man ska ha kyskhetsbältet på så fort man konverserar med någon ny person, men är det bara mer än sporadisk kontakt och skriver djupare saker, träffas / dejtas etc. då tycker jag att man inte ska knulla runt så fort man har chansen med sitt kk, ex, one night stand etc. Kanske bara jag som är smått old fashioned, skulle jag vara intresserad av någon så skulle jag inte knulla runt vid sidan av. Finns de som tycker det är helt okej. Skulle jag få reda på att tjejen jag dejtar går och knullar andra snubbar skulle jag tacka för mig och önska henne lycka till. Internetkontakten, hmm skulle nog inte reagera lika kraftigt utifall vi inte träffats, men även där får man läsa av hur pass intresserad den andre är.
Summan av kardemumman: du chattar upp en kille, han är intresserad av dig, du droppar en wtf bomb med att du har varit och knullat någon annan (något han verkligen inte vill veta) - och du klagar på att du är trött på falskspelande människor? Ironin är förslående.
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
min insida är ännu bättre än min insida.. inte så att jag tror att utseendet är allt..men när jag ser att hans ex är skitfula å jag vet att han inte tycker att jag är det..å att han dessutom verkade gilla min personlighhet så undrade jag ju. saken var ju att jag INTE hade haft sex med nån.. det började med att vi pratade och så kom det upp en massa missförstånd.. jag blev lite off för att jag såg att andra tjejer skrev "hej söt" och "puss" osv. till honom på hans facebook å andra grejer..så att jag fick för mig att han var en sån som hade 10 olika tjejer på gång samtidigt, jag hade innan känt att han å jag hade nått speciellt på gång..men ville inte träffa han om han var en tönt som hade massor av tjejer på g samtidigt som han pratade med så som han å jag pratade..så jag frågade vad det var för whitetrashbrudar han skrev med.. han blev sur..å sa att det var hans vänner.. sen sa han att han hade sex med en tjej förra helgen som var skitsnygg.. jag sa typ..okej..hoppas du inte fick några sjukdomar.. blev lite sur men det sa jag inte ..för det kändes löjligt att bli sur på nån man inte träffat liksom.. däremot agerade jag som en tönt å berättade att jag minsann också hade haft sex med nån för ett tag sen.. vilket jag inte ens hade.. å jag vet inte ens varför jag sa så. iaf.. sen i ett sms så skrev han typ såhär: "När jag säger att jag har varit med nån annan så är sjukdomar det enda som du oroar dig för, medans jag blir genuint förbannad för att du har haft sex me nån annan" Sen har jag försökt förklara misstförståndet..å säger att jag inte har gjort det.. men det hjälper ju inte.. tror du/ni att han nånsin kommer vilja träffa mig?
* min insida är bättre än min utsida skulle det stå :) nä men fan.. ingen är perfekt..men jag har inget att klaga på iaf..är nöjd som jag är..finns alltid snyggare..och fulare.. så är det..
Lynguistic:
Varför är det bekvämt att klassa alla som idioter? Vi kan kalla det en huvudkategori.
Det borde väl rimligtvis bara leda till att du har en väldigt negativ syn om alla runtomkring dig? dvs att du går med den förutfattade meningen att folk kommer göra dåliga saker. Det låter ju bara destruktivt. Och jag har svårt att se hur man kan leva ett roligt liv om man tror att alla är idioter. Jag vill inte säga dåliga saker, korkade saker är mer passande. Och som sagt, jag tror inte att alla är idioter utan bara majoriteten. Vänta, jag tror inte det, jag vet. Jag har den förutfattade meningen för att den i 9/10 stämmer.
Jag förstår inte varför mitt liv skulle bli tråkigare på grund av andra människor? Jag har accepterat att det är såhär för länge sedan så jag låter det inte påverka mitt humör.
Är det inte mycket trevligare att se alla andra som dina kompisar o dina vänner, några som kan hjälpa dig med saker.? Om man ser på världen på det sättet så blir det genast mycket roligare att leva. =) Menar du att man inte kan vara kompis med korkade människor? I grund och botten ser jag allt som ett, alla människor är släkt och vi är alla samma lika. Jag tycker livet är roligt att leva, jag förstår inte riktigt vart du får den uppfattningen om att jag inte skulle tycka det. Kom ihåg, för dig verkar det här med att världen är befolkad och styrs av mestadels idioter en ny grej men jag har levt med den världsbilden i hela mitt liv.
För övrigt är det extremt naivt och farligt att se alla människor som mina kompisar och vänner som kan hjälpa mig med saker. Det är såna egenskaper många människor utnyttjar. Däremot är jag alltid trevlig och tillmötesgående med människor, men jag har ju ett visst avstånd.
Redline!
StarNate_ Ah, missade lite då av det som skrivits och missuppfattade lite. Tack för att du klargjorde.
jag sa typ..okej..hoppas du inte fick några sjukdomar Haha trodde jag var ensam om och droppa dessa syrliga kommentarer.
"När jag säger att jag har varit med nån annan så är sjukdomar det enda som du oroar dig för, medans jag blir genuint förbannad för att du har haft sex me nån annan" Hah den killen verkar ta SM-guld i och kasta sten i glashus.
Killen verkar iaf inte ha alla indianer i kanoten, men kanske inte ska döma en hund efter dess hår förrans man träffat honom. Om du nu vill det. Har flertalet tjejkompisar jag med som jag har kontakt med, ingen jag kör med puss, kram, smek etc. i hälsningarna, det där la jag bakom mig i samband jag lämnade tonåren.
Du ser utan tvekan bra ut och tydligen har en bra personliget vilket borde egentligen resultera i att man tar sig till dig fort som fan och enda stoppet på vägen är en diamantring från juveleraren istället för att skryta om snygga brudar man knullade förra helgen.
Kane:
Men nu var det inte han som skrev "söt" och "puss" utan en tjej skrev så till honom. But still tonårsstuk..håller med.
Du ser utan tvekan bra ut och tydligen har en bra personliget vilket borde egentligen resultera i att man tar sig till dig fort som fan och enda stoppet på vägen är en diamantring från juveleraren istället för att skryta om snygga brudar man knullade förra helgen. Hahah.. true that! tack :)
Mmm..du har nog rätt.. det är ju bara han som förlorar på detta..finns nog bättre killar än honom som vill köpa diamantringen haha
StarNate_ Men nu var det inte han som skrev "söt" och "puss" utan en tjej skrev så till honom. Jag fick intrycket av att det var flera tjejer som skrev så till honom - av erfarenhet så är det två grupper av tjejer som skriver så till en, ett fjortisar, två någon man har flirt med.
Eller kanske bara jag som är mobbad haha.
Kane: Ja..och då tror jag mest att det var en flirt.. well well.. hans problem om han är blind.. för hon såg ut som en sliten whitetrashbrud..och har 2 barn.
Dr.Octagon "För övrigt är det extremt naivt och farligt att se alla människor som mina kompisar och vänner som kan hjälpa mig med saker. Det är såna egenskaper många människor utnyttjar. Däremot är jag alltid trevlig och tillmötesgående med människor, men jag har ju ett visst avstånd." För det är mycket bättre för dig att se alla människor som idioter och ett potentiellt hot som kan utnyttja dig? Det är inte naivt att se det så, utan de flesta människor är snälla, o de flesta utnyttjar inte varandra. Att gå runt o vara rädd o att tro att alla är idioter leder bara till att man får en väldigt skev syn på världen, där man alltid känner sig hotad.
Nu fick jag svaret iaf.. han kom in på msn å jag försökte prata..sen skicka jag ett sms.. å fick svaret..att han har träffat en annan. så nu vet jag iaf..känner mig skitdum nu å jag är skitledsen. känns väldigt konstigt. :(
För det är mycket bättre för dig att se alla människor som idioter och ett potentiellt hot som kan utnyttja dig? Det är inte naivt att se det så, utan de flesta människor är snälla, o de flesta utnyttjar inte varandra. Att gå runt o vara rädd o att tro att alla är idioter leder bara till att man får en väldigt skev syn på världen, där man alltid känner sig hotad. När det gäller okända människor så håller jag min guard uppe, det är ju common sense. Jag kan inte gå omkring och förvänta mig att alla människor har mitt bästa i sitt intresse för det stämmer inte. Visst, de flesta har ingent ont i görningen men det finns de som har det, och det är inte så sällsynt. Jag är hellre safe than sorry. Sen ändrar jag givetvis uppfattning om jag lär känna personen och märker att det är en bra person.
Det är ett stort steg mellan att känna sig hotad och att inte vara naiv och släppa guarden. Jag vet inte, det kanske har att göra med vart jag är ifrån. I mina trakter finns det många som skulle hugga dig i ryggen och ta din shit om de fick chansen, det är relativt vanligt. Jag vet att det inte är så överallt men jag vet att det fortfarande är människor vart man än kommer och att människan alltid har sitt eget intresse över andras.
Redline!
tyvärr är jag upptagen. annars hade du kunnat få träffa en likasinnad! finns inget mer tröttsamt än det förbannade spelet. palla följa någon jävla manual för hur man ska vara, när man i slutändan ändå inte är någon annan än en själv. helt jävla döfött.
cry me a river! --> thcrew
varför är det ingen som ser att jag skrivit.. att han hade träffat nån annan.. jag sitter ju å är helt broken hearted nu :( :( :( ska sätta ett smile on my face å gå ut å festa.. blir nog bra. känns som jag vill dö allra minst.. och känner mig sjuk i huvudet som känner så starkt för nån jag inte träffat..men jag kan inte hjälpa vad jag känner. sucks.
broken hearted över nån snubbe du klickat med på fyllan och sedan snackat med på nätet? jag som för en stund trodde jag hittat en själsfrände. jag trodde det vid det här laget var känt att sådana relationer redan från början är dömda att misslyckas. man bygger upp en jävla illusion om hur personen i fråga är och att man har något. när man sedan träffas är det i regel en stor jävla pannkaka. det är sannolikt en stor jävla skillnad på den snubbe du har i ditt huvud och den snubbe han är i praktiken. med andra ord, gråt inte över spilld mjölk. särskilt inte sån som säkert surnat inom kort.
cry me a river! --> thcrew
man bygger upp en jävla illusion om hur personen i fråga är och att man har något. Jag har gjort det en gång, aldrig mer. Vuxna människor som pysslar med sånt skrämmer mig eftersom det i regel är den som illusionen är uppbyggd kring som får skit när illusionen inte stämmer.
Redline!
Dr.Octagon "När det gäller okända människor så håller jag min guard uppe, det är ju common sense." Nja. Det är common sense för alla som känner sig allmänt rädda och hotade av folk. Tror de flesta i allmänhet inte är så oroade att folk ska göra dåliga grejjer mot dom. "jag vet inte, det kanske har att göra med vart jag är ifrån. I mina trakter finns det många som skulle hugga dig i ryggen och ta din shit om de fick chansen" Jag tror att det handlar mycket om det ja. Inte konstigt att folk generellt sätt som kommer från krigsområden osv ofta är dom som har det väldigt svårt generellt sätt. Det är inte konstigt om man har en lite skev människosyn om man kommer från sådana områden. Däremot är detta knappast ett argument för att en sådan människosyn är bra, eller logisk och vettig, för det är den inte.. "jag vet att det fortfarande är människor vart man än kommer och att människan alltid har sitt eget intresse över andras." Ja.? Det betyder dock inte att dom någonsin skulle få för sig att göra något ont mot andra på något sätt. Snarare tvärtom, tror de flesta inser att andra lycka på något sätt sprider sig till dom, så om dom hjälper andra kan dom ofta få en fel av kakan också.
Lynguistic:
Nja. Det är common sense för alla som känner sig allmänt rädda och hotade av folk. Åter igen, jag är inte rädd eller känner mig hotad av folk i allmänhet. Men jag litar inte på människor jag inte känner. Det är bara dumt. Det är t.ex. så conmen kan försörja sig.
Tror de flesta i allmänhet inte är så oroade att folk ska göra dåliga grejjer mot dom. Och jag tror att de flesta människor blir blåsta lite då och då för att de tror att alla är jättesnälla som inte vill dem någon skada.
Jag tror att det handlar mycket om det ja. Inte konstigt att folk generellt sätt som kommer från krigsområden osv ofta är dom som har det väldigt svårt generellt sätt. Det är inte konstigt om man har en lite skev människosyn om man kommer från sådana områden. Majoriteten av de som bor i området jag kommer ifrån är inte krigsskadade. De flesta är födda i Sverige, men de är fattiga och lär sig mycket av livet på gatan och inte hemma i en kärleksfull familj. Givetvis har krigsskadade människor en skev människosyn men även blåögda individer som tror att alla människor är goda har en skev människosyn.
Däremot är detta knappast ett argument för att en sådan människosyn är bra, eller logisk och vettig, för det är den inte.. Kan du förklara hur din människosyn är bra, logisk eller vettig? Du vet själv att folk blir rånade, mördade, misshandlade, våldtagna, blåsta, lurade osv. på daglig basis och ändå verkar du tro att alla människor är goda och att inget kommer hända dig bara du är snäll, trevlig och har ett leende på läpparna.
Kolla, jag tycker att majoriteten är korkade idioter men det beror på att jag har ett sinne för logik som är långt över medel. Jag vet att en tillräckligt stor mängd människor är potentiella våldsverkare/rånare/elakingar för att jag ska tro att ingenting någonsin kommer hända mig för att jag läser tidningen, ser på nyheterna och känner en jävla massa människor som saknar moral och samvete (eller är jävligt duktiga på att förtrycka det hos sig själva). Jag vet att det finns tillräckligt med mentalt störda människor för att det ska hända vansinnesdåd minst en gång om året. Jag vet att de flesta i Stockholm inte kommer lyfta ett finger för att hjälpa mig om någon flyger på mig bland folk för det är alltid det som påpekas när något har hänt på befolkade platser. Jag är inte rädd för människor, jag vet bara vad de är kapabla till och jag är redo. Inte så att jag tittar runt omkring med flackande blick och inbillar mig att alla är ute efter mig utan mer att jag lokaliserar potentiella flyktvägar, vapen och tar en allmän översikt vart jag än befinner mig om skit brakar loss. Jag tycker det är skevt att inte hålla sin egen rygg när man vet att skit kan hända och jag tycker det är väldigt naivt att inte tro det. Så du får gärna tycka att jag har en skev syn för jag tycker samma om dig.
Redline!
StarNate_ varför är det ingen som ser att jag skrivit.. att han hade träffat nån annan.. jag sitter ju å är helt broken hearted nu :( :( :( Beklagar. Kanske var livets sätt att förhindra dig att ingå i ett förhållande med en uppenbar idiot.
Hur var kvällen igår då? Lyckades du klistra smileyfacet och få på dig partyhatten?