Är det okej att vara tillsammans med någon utan att vara kär?
Har träffat en tjej nu i ett par månader och man kan väl säga att vi är ihop antar jag. Jag gillar att vara i hennes sällskap och jag tror att hon gillar mig lite mer än vad jag gör. Hon har t.ex. sagt en gång att hon gillar mig så väldigt mycket och hon vill ofta ses. Trots detta är det något som saknas, jag är inte kär och måste säga att jag inte har några jättedjupa känslor för henne. I och med det så är jag ju inte nöjd med relationen, men jag är ju hellre med henne än inte. Vad tycker whoaiterna om detta, är det rätt att fortsätta relationen?
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
bara du inte är oärlig på något vis så är det väl lugnt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fast behåller du henne mest bara i väntan på nåt bättre? för det tycker jag är lite väl elakt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Vet hon hur du känner: visst, men ta det försiktigt med hennee. Om hon inte vet hur du känner: berätta eller avsluta. Finns liksom ingen anledning för dig att hon ska bygga upp en relation och sen bli ledsen och förbannad (på dig) för att du inte sagt att du inte är lika intresserad. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Misery_chick> Det är elakt ja. Om jag gör det... well kanske på sätt och vis eftersom jag inte känner mig riktigt kär i henne. Hade det dykt upp någon som jag hade fått starka känslor för så hade det nog tagit slut. Mabande> Nej hon vet inte det men när hon sa som hon sa så svarade jag med att jag tyckte om henne också, vilket jag gör dock inte lika mycket. Berättar jag exakt hur jag känner för henne kommer det ju med största sannolikhet att ta slut, så det blir ju samma resultat.
tror du att du kan bli kär i henne, eller är this all there is? har du varit kär så att du har något att relatera till?
Hur hade du velat ha det om rollerna var ombytta?
medoria> Jag hoppas på det, men om jag inte blir det så får jag ta mig en ordentlig funderare och blåsa av det hela. Jag har varit kär tidigare ja, så nog har jag att relatera till alltid. Louder> Ja du, jag vet ju faktiskt inte exakt hur hon känner ju så lite svårt o svara på men om det är som jag tror så skulle jag vilja att motpartnern bestämde sig så fort som möjligt.
point: men varför har du varit ihop med henne så länge? försök komma underfund med det. är det för att du väntar på att ngt bättre ska dyka upp, eller för att du inte klarar av att vara ensam? kanske ngt du borde ta itu med istället för att fly in i ett förhållande.
medoria> Jag har varit singel i ett par år innan jag träffa henne, i början var jag väldigt förtjust men sen har det liksom planat ut. Det här låter lite konstigt kanske men jag trivs med henne för att det inte liksom inget tjaffs ingen dramatik, inga jobbiga tunga känslor. Tror jag är lite rädd för att bli dödsförälskad igen med allt vad det innebär...
pointdexter: men det är väl underbart just för att det inte är någon dramatik, då kan ju å andra sidan förhållandet bli så där svulstigt passionerat dramatiskt heller som det blir ibland, när man vet vad riskerar att förlora, vilket i sin tur är en av anledningarna till att man orkar hålla på och tjafsa och gräla. do i make any sense?
medoria> Jupp, visst gör det att man orkar men det tar ändå energi. Jag har tillräckligt med saker som kräver min energi, har varit ensam så jävla länge nu jag trivs med lite sällskap så jag är nöjd där. Frågan är bara om det är schysst för henne....
pointdexter: nej det är inte schysst mot henne, och det är lite skrämmande att du inte har mer skuldkänslor än du har. avtrubbad månne?
medoria> Vadå klart jag går omkring och tänker på det. Ärligt talat så tror jag inte att hon är helt dödskär i mig heller, tror hon gillar mig mer bara men jag kan inte läsa andras tankar så kom igen racka inte ner för mycket på mig här.
prata med henne, det hade jag väl gjort. Tareda på hur kär hon verkligen är.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
vidar> jo... fan måste göra det.. funkar inte det här, ovissheten
Jag tänkte just gå in och skapa en tråd om detta ämne. Samma sak för mig, jag är inte kär i den som jag är ihop med. Han är schysst att hänga med och jag tycker om han. Fast absolut inte kär.. Egentligen är det väl fel, fast jag är konflikträdd så jag låter det gå tills jag flyttar utomlands, sjukt egentligen
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine
Är det inte nästan alltid så i ett förhållande att den ena tycker mer om den andra? Men det klart det är skillnad på att vara kär och inte men det finns ju inget fint sätt att säga det på.
pointdexer: jag har funderat mkt på det, och jag tror att om det inte är så att den ena älskar mer än den andra, så finns alltid oron för att man själv är den som älskar mer eller mindre där, som ett jobbigt moln över hela relation. jag får alltid skitdåligt samvete av att dejta killar som öser komplimanger över mig, för att jag inte alltid har ngn anledning att återgälda dem. jag vill inte ge en komplimang bara för att ge en komplimang, samtidigt känns det som om jag är sjukt elak som inte gör det. det slutar med att jag säger som det är och vi slutar ses.
medoria> Mja.... jag vill inte riktigt hålla med dig där. Kan ta ett exempel från mitt eget liv, det förhållande som jag hade innan varade i 3 år. Vi var båda väldigt kära i början och det gick över kärlek och vi älskade varandra. Jag själv kände mig trygg i det att hon älskade mig vad som än hände, kanske nästan lite för trygg, så inte gick jag runt o oroade mig... tror inte hon gjorde det heller.
ligger i samma sits!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är det inte lite slöseri med tid då? Om du är bombsäker på att det kommer ta slut förr eller senare? Jaaaaajaaa, man ska inte tänka så, man ska leva i nuet blablabla. Menmen, jag ser bara mycket waste i denna situationen.
jag skulle väl tycka att ett förhållande kändes rättså meningslöst om man inte var kär, men det e min åsikt. men om de känns rätt antar jag att du ska fortsätta va tillsmammans me henne. samtidigt e det väl nåt som tyder på att det inte känns rätt eftersom du startade den här tråden.
Zittla - The Fatal
Graffare
2009-10-05 07:27
inte sjysst mot henne, berätta som det är, annars tror jag ditt samvete är lite fucked.
They called me Mr. Glass
Vi har väldigt hög skilsmässofrekvens i Sverige. Vad är kärlek egentligen?
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Så länge du trivs i hennes umgänge tycker jag inte du ska säga nåt som riskerar att såra henne och splitta er. Vem vet, dina känslor kanske blir starkare längre fram. Jag hade precis samma grej med en tjej, vi var bara kk i början eftersom jag inte var intresserad av ett förhållande, men efter ett halvår hade mina känslor växt såpass att vi blev exclusive och nu har vi varsin ring och två mini-me´s.
Im the motherflippin...
jag tycker att Egorious har en bra poäng. har en kompis som blev tillsammans med en tjej som han nu ska flytta ihop med. detta trots att ingen av dem från början var intresserad av annat än ett kompisförhållande från början. kärlek kan växa med tiden tro det eller ej.
Zittla - The Fatal
Bara hon är med på noterna, så att hon inte tror att dina känslor är starkare än vad dom är. sen ser jag inte meningen med att vara tsm med någon utan kärlek i bilden, men aa..
http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,1104598,00.html<br>
jag klarar inte av att säga det......................=( vill verkligen inte göra henne ledsen ju gaahh! ingen aning om hon är med på noterna, vilka jävla noter förresten...? vi har noll kommunikation
ibland känner man inget för personen i början. men de kan komma senare. så fortsätt vara med henne :P
Snow / "If you don't understand the music, you'll never understand the dance"/Tyron the Bone proctor
Jag tycker att relationer ska vara på villkor som både parter känner till. Det är inget fel på att du inte gillar henne lika mycket som du tror att hon gör, men det är riktigt elakt att inte tala om det för henne om du misstänker det. Du skriver att du inte vill såra henne, men jag tror att det mycket möjligt kan vara kört på den biten om hon inte är ok med din inställning gentemot henne och er relation. Och det blir antagligen värre om du låter det fortsätta som nu för att sedan dumpa henne för någon annan. Kul om det är så att du bara slösar på hennes egen och din tid, om hon ser på det hela på ett annat sätt än du eller inte är intresserad av en kille som inte är lika intresserad tillbaka. Även om hon inte skulle vara intresserad längre så tycks det ju inte som hela världen för dig iaf; hon får chansen att träffa någon som gillar henne mer och du får detsamma. Äh, vad vet jag? Vet bara att det värsta jag vet är killar som sugit uppmärksamhet, tid och energi från mig som någon form av tidsfördriv. Och det här låter lite så.
Delam tange barat
det är väl okej bara ni får varann att må bra.
Samma sak här, Jag har inte varit kär i någon tjejj på as länge, Endå byter jag tjejj rätt ofta typ en gång i månaden, kan det bero på det?
Andr3az> Låter rätt troligt! Skittråkigt ju
Ämnet snuddar väl sånär som vägg-i-vägg mot "slentrianmässigt förhållande" per definition, eller? Låter ivf halverst osunt. Tråkigt, om inte annat.
Tror folk tar kärlek allt för seriöst! Ta det som det kommer... Svar : ja!
jo alltså, om hon nu går och gör slut med dig nångång så kommer du sakna henne. Lyft fram dina kännslot i stället för att förneka dem.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Måste bara tillägga är stört kär nu och det är svin nice !!! så visst kan man bli kär även om man inte öär det i början(/ tar för mig generellt 2-3 måmnader att få känslor)
Hon kan ju faktiskt tycka om dig väldigt väldigt mycket, hon kanske inte säger det hela tiden eftersom att du inte säger det till henne hela tiden, hon vill väl inte de dum ut. Av det jag läste i början så uppfattar jag det som att hon inte har sagt att hon är kär i dig right? Hon kanske just nu, är kär i dig, vem vet. Och hon kanske sitter och väntar på rätt tillfälle att säga det till dig, eller sitter och väntar på att du ska säga det till henne. Hon kanske tycker om dig mer än vad du tror och är skit ledsen över att du aldrig tar relationen ett steg längre. You never know, alla ser ju saker helt olika.
Sen så kan ju hon lika gärna tänka precis som dig. Hon kanske just nu också har en tråd uppe nånstans där hon sitter och skriver om samma sak, you never know.. Du måste prata med henne, hon har rätten att veta vars du står i det hela.
vi har noll kommunikation och sen så är du är inte kär i tjejen. då det verkar ju inte finnas någonting där? Om det inte finns kommunikation och kärlek i ett förhållande, då finns det ju ingenting där som är värt att stanna för?
RebeccaJones Vi killar har en sak till som kan vara värd att stanna för, sex kallas det.
Anenkefali Vi tjejer har en sak till som kan vara värd att stanna för, sex kallas det.
Snow / "If you don't understand the music, you'll never understand the dance"/Tyron the Bone proctor
what a chocker att någon påpekade det, men jag menar om man ska vara i ett seriöst förhållande.
och sen så är du är inte kär i tjejen. då det verkar ju inte finnas någonting där? Om det inte finns kommunikation och kärlek i ett förhållande, då finns det ju ingenting där som är värt att stanna för? Därför skrev jag killar, men okej, många människor här i världen oavsett kön kan tänka sig att stanna för sex. Förlåt.
RebeccaJones> Att bara vara med någon för sex känns inte som tillräckligt, måste erkänna att det är skönt att ha någon som bryr sig om en osv och jag bryr mig om henne men kärleken saknas. Hur gör man slut på bästa sätt? Kanske borde starta en ny tråd
Var bara ärlig! och om hon vet vad kärlek är, förstår hon det hela! och förhoppningsvis hitta nån som kan ge henne hon egentligen förtjänar.
Pointdexter Det var ju därför jag inte nämnde sex, för att jag tycker inte att man ska stanna i ett förhållande bara för sex..
RebeccaJones Det tycker du, och då är det så?
Huh?
Det var ju därför jag inte nämnde sex, för att jag tycker inte att man ska stanna i ett förhållande bara för sex.. Du tycker inte det (för den delen inte jag heller), men det finns folk som gör det så det är ett alternativ.
Ja men jag svarade inte till dig där. Jag uppfattade det som att han trodde att jag tyckte att han borde stanna kvar för sex, vilket jag inte gör. Sen tidigare när du skrev i tråden så trodde jag det var riktat mot tjejen som skrev efter dig. Så ingenting har varit riktat mot dig, för att säga att du har fel. För självklart så finns det massor med folk som stannar bara för sex, men det kändes intr aktuellt att prata om just nu eftersom att trådskaparen inte nämnde sex i början. Trot det bara har blivit lite missförstånd. :)
Kids, don't do drugs. Ska aldrig skriva på whoa mer, allt blir bara fel :(