I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att framkalla svartsjuka

Övrigt - Vardagsfilosofi

2009-01-27 16:08

Att framkalla svartsjuka

Behöver göra detta like, tomorrow! Mitt förhållande sedan tre (3) år tillbaka hänger på det!

Jag är inte den som visar svartsjuka, vet verkligen inte hur jag ska göra detta. När sedan min flickvän började försöka "trigga" mig till att bli svartsjuk så satte jag mig på tvären och tog ingen notis öht när hon berättade att hon skulle gå på den festen, att hon sett den killen eller att han och hon ville ha hennes nummer.

Hon har nu tagit väldigt illa upp av det här, och tycker att lite svartsjuka är bra för förhållandet, och visar att jag är rädd över att förlora henne.

Jag menar att jag är trygg i vårat förhållande, och att det är skönt att slippa gå runt och vara svartsjuk hela tiden (hon är ganska svartsjuk och agerar ut den genom att sitta sur i ett hör och inte prata med mig, typ). Jag var svartsjuk för kanske 5 år sen och kan inte återuppliva den känsla jag kände då. Den lilla djävulen som satt och gnagde i en att "tänk om hon börjar gilla honom" osv.

Efter samtal igår kom vi överens om att hon skulle sluta fjanta sig med att försöka få mig svartsjuk, och ja i min tur visa när jag faktiskt blir det. Därav problemet.

Vart inom mig själv ska jag gräva fram denna svartsjuka? Denna rädsla att förlora henne, som inte finns (vad jag vet). Jag är verklig rädd om henne, men hon är så fin och perfekt att jag aldrig haft någon riktig anledning att vara svartsjuk. Vad kan man då göra för att visa upp en sida av sig själv som åtminstoende påminner om svartsjuka. Visa att jag faktiskt bryr mig om henne!

de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor