I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Universums mysterier

Övrigt - Vardagsfilosofi

2008-12-30 19:29

Universums mysterier

tänkte dra upp en tråd för disskusion för oss som inte tror på nån gud och som mest undrar varför vi egentligen finns till.

ofta kan jag störa mig på att folk inte tror på liv i rymden, kom igen, varför skulle just våran lilla planet tellus vara den enda?! :P bara för att vi inte tror oss se några andra planeter med tillgång till syre osv. Man får ta o tänka på att förmodligen de flesta av universums stjärnor har sina egna planeter runt dem. Vilket torde innebära att planeten som ligger ungefär lika långt från deras sol som vi gör, borde ha befolkning.

Det är bara det att vi och förmodligen ingen annan population kommit på hur man gör mer avancerade maskiner som kan se, flyga och utforska så långt bort.

synd att man inte kommer leva så länge att man kommer få veta, men jag tror på delvis ett nytt liv, utan minnen från tidigare liv givetvis, men som "man får uppleva iaf" kanske låter lite flummigt, men så resonerar jag iaf