Om ni fick svar på en fråga.
Alltså vilken fråga som helst skulle ni få besvarad. De tre stora frågorna jag tror att alla skulle vilja få reda på är: - Hur stor är universum? - Vad är meningen med livet? - Finns det ett liv efter döden? Av vilka dessa tre (får gärna vara någon annan fråga) skulle ni vilja ta reda på? Tror den första frågan vore läskigt ändå, att det kanske finns 100 galaxer där ute och att det finns planeter som är 100 miljoner gånger större än solen eller om det finns en vägg och vad finns bakom den väggen osv osv.
Jag skulle vilja veta hur allting fungerar rent fysik mässigt. Vilken är den minsta beståndsdelen?, Hur fungerar gravitation? Var händer med det som åker in i ett svart hål? Hur fungerar universum osv osv? Varför kan man se fraktaler när man tagit hallucinogener? Hur gjorde alla gamla civilisatoner för att bygga så feta grejer? Varför går jag inte och lägger mig trots att jag är fruktansvärt trött?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En planet kan inte vara 100 miljoner gånger större än solen. Jag har för mig att en planet bara kan uppnå en viss storlek för att sedan bildas till en stjärna.
Redline!
dewilicious: De gamla civilisationerna kunde bygga så feta grejer (och komma fram till jävligt feta grejer) för att de koncentrerade sig på att utveckla andra områden än vi gör idag. Vi prioriterar bekvämlighet och underhållning medan de prioriterade kunskap och halluciogener ;)
Redline!
hm, få besvarad och bevisad officiellt för alla att ta del av, eller att jag ensam skulle sitta inne på en sanning utan möjlighet att bevisa den?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
finns det liv efter döden e det enda värdiga fråga.. vad e mening av livet e så jävla hypad, meningen med livet e att leva
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag skulle hellre vilja ha reda på de korrekta svaren till fredagens tenta i anatomi och biomekanik än några av de tre "stora frågorna" som trådskaparen ger exempel på...
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Finns Gud?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
inge av dom utan snarare "vad händer när man dör?" för liv efter döden finns juh inte, kan inte vara levande död.
100 galaxer haha! prova några (ganska många) miljarder.. tänk dig att varje galax innehåller runt 100 miljarder stjärnor som alla har i snitt fem planeter i sin bana, sedan tänker du dig att det finns fler galaxer (som vi känner till) än det finns sandkorn på jorden..) kan faktiskt inte direkt komma på något som hade känts väsentligt att fråga.. hade kunnat fråga mycket för skojs skull men tror inte man kan utvinna någon som helst visdom genom att få ett svar utan att uppleva vägen till svaret..
typ theodice problemet, lr hur d stavas, hur kan en gud ta bra människor ifrån oss alltför tidigt medans andra onda får leva länge oförtjänat
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
tackar då misery
"Vilken fråga borde jag ha ställt istället för denna?"
Kultursnobb
1. vad händer när man dör 2. hur blir jag världens rikaste 3. hur får jag drömtjejen
diska hårdare! kvinna!
Hahaha, da_herbman - good one.
Liv efter döden känns ju väldigt orimligt så jag hade inte besvärat mig med att fråga, (det borde ju vara som livet "innan" livet (antidöden)) - någon som minns något kul från innan de fanns? Nä, precis.
Jag undrar hur det smartaste djuret på planeten kan vara det dummaste. Men det hade jag heller inte frågat. Får nog välja att hålla med Joel på denna:
"hade kunnat fråga mycket för skojs skull men tror inte man kan utvinna någon som helst visdom genom att få ett svar utan att uppleva vägen till svaret.." Så mitt svar är; "pass".
Not a follower, so Twitter has never been an option.
era frågor suger ju, jag skulle självklart fråga efter den rätta keno raden på lördag
work some magic
SKulle inte vilja eller våga få svar på; "finns det något liv efter döden", vilken enorm dödsångest jag skulle utveckla då jag får ett blankt "nej!". Meningen med livet osv skulle kanske vara intressant, men jag tror nog jag skulle ställa en mer personlig fråga. Nått i stil med; "Vilken person av motsatta könet är min bästa chans till ett lyckligt liv och vart/hur finner jag henne". Egocentrerad lycka ftw.
var träffar man sina drömtjejer?
fantastiskt
Moderator
2008-10-30 20:39
1.Varför skapades människorna egentligen? 2. Vad fan vare för ngn ide att vi skulle existera när vi bara, sårar, älskar, hatar, lever, bryr oss, hamnar i problem, osv.. 3. hur kom man på att man kunde äta, knarka och såna saker egentligen?
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Moderator
2008-10-30 22:20
Jag skulle be om en genomgång av hela mänsklighetens erfarenhet av livet. Skulle det inte passa in i ramen på frågan skulle jag fråga hur jag kunde förstöra för Den jag skulle få svaret av så mycket som möjligt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Finns gud får man väl reda på när man är död, tar inte lång tid tills dess.. Men en fråga som jag är nyfiken på är: Finns det andra liv än oss? då menar jag inte djur eller liknande menar "aliens"
Jag har ingen personlighet
"Har människan verkligen varit på månen?" ;)
CAMPIONI!
hur kan jag bli en bättre människa punkt
Looooove yyoooouuuu
jag tänkte mig: 1. hur gör jag för att tjäna mkt cash? 2. vilken kampsport är den mest förödande? 3. Hur ska jag agera för att få så många brudar som möjligt?
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Hur dog Marilyn Monroe
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
Vad måste jag göra för att uppnå total lycka?
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
total lyckA existerar nog inte, hur ska du veta att du är lycklig om du inte har ett sämre mående att jämföra med?
restinpieces F22 du kan ju bara jæmføra med hur du tror att en annan person mår, du kan ju aldrig veta. sen plus mærker man att man ær lycklig eller inte sjælv, så du behøver inte gæmføra med någon før att få det klart før sig.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
jag håller både med och inte... hur kan man avgöra för en annan person vad lycka är? samtidigt kan din lycka vara någon annans vardag, och då menar jag inte bara scenariot utan substansen i din definition av lycka.
Looooove yyoooouuuu
mycket frågor man genom livet har velat haft svar på känns som sagt ganska oväsentliga egentligen, speciellt när det väl kommer till kritan. jag menar, hur kul skulle det vara efter man har fått svaret på vad som händer efter att man dött (förmodligen inte kul alls med tanke på att logiken pekar åt att ingenting alls händer, ingenting man kommer uppleva själv iaf) eller om gud finns? vad gör man med vetskapen om guds existens? finns ju liksom frågor man vill ha svar på men tror att man skulle bli besviken när man väl fick svaret, spänningen dör ju så att säga. men ändå, jag skulle nog vilja veta mer om fysikens lagar och tings egentliga existens.
you can't scare me, i'm sticking to the union.
Hur botar jag canser?
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
puszel P22 Hahaha bra film de gjort av den bilden, Brukar använda den där som referens när folk börjar spekulera i universums storlek. Finns fan inte ord för att beskriva det där.
mama said knock you out
rekommenderar er att se den här:
Looooove yyoooouuuu
typ theodice problemet, lr hur d stavas, hur kan en gud ta bra människor ifrån oss alltför tidigt medans andra onda får leva länge oförtjänat lol, grab a snickers
Precis som att det inte existerar någon "gud" så existerar det varken goda eller onda människor.
gro håller med om att definera människan i gott o ont kanske va fel, men menade att psykiskt sjuka seriemördare utan ljus i tunneln sitter förvarade o i livet medans folk som kämpar för andra o strävar efter välbefinnande för sig själv och andra kan tas ifrån oss. för mig är det frustrerande och såklart personligt hur långt man kan gå i o döma människor, men i extremer så gör jag det. att gud finns eller inte kan ingen enligt mig svara på. finns religion,forskning och rent hopp att gå efter.
masajada: tack för den, älskar sånt där..
den här är grym med, nästan lika svindlande fast på ett annat sätt..
puszel: shit missade den diu länkade, sjukt häftigt.. fan vad löjligt lite vi vet ändå, heh!
restinpieces F22: Jag tror inte alls du förstår vad jag menar eftersom du nämner motsatsen redan i första meningen. Min poäng är att det existerar inte ont eller gott har och kommer aldrig att finnas eftersom det är upp till varje enskild person att bedöma varandra baserat på erfarenheter, händelser, kunskap etc. Jag förnekar guds existens utan att blinka. Det finns inga som helst bevis på att det ska finnas en energi, en kraft vad vi definerar som "gud".
Producent
2008-11-12 19:45
Vilket datum kommer mänskligheten se igenom "elitens" maktspel och ta tillbaka makten över sina egna liv och få bort rädslan och ondskan från jorden?
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
finns det ett liv efter döden skulle jag gärna vela veta faktist
I got it from my mama . moncans.blogg.se
restinpieces F22, är det rättvist att vissa personer saknar empati, sympati och psykiskt välmående då? Vilket gör att de blir, vad du kallar "onda".
total lyckA existerar nog inte, hur ska du veta att du är lycklig om du inte har ett sämre mående att jämföra med? Den som tagit LSD, MDMA eller något annat som påverkar serotoninet vet nog hur lycka känns, för lycka känns verkligen, och det är den mest underbara känslan som finns. Även om du känt dig extremt lycklig i din vardag den senaste delen av ditt liv och tar t. ex. MDMA kommer du definitivt känna en lycka som är minst 100ggr kraftigare.
OnT:
Hur tar rymden slut/inte slut?
Finns det andra levande varelser i universum?
Hur kan jag uppnå det jag vill i livet utan att behöva anstränga mig så fruktansvärt mycket?
Jag skulle vilja få svar på varför min gamla kompis tog livet av sig i helgen.
Vad händer efter man dör, och finns det intelligent liv på andra planeter. Vart isf och hur kommer man dit^^
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
total lyckA existerar nog inte, hur ska du veta att du är lycklig om du inte har ett sämre mående att jämföra med? Det är ju därför jag vill få svar på det av någon allvetare.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
när blir det världsfred ????
kärleken till pengarna är roten till problemen.
Meningen med livet har vi ju redan svar på, det är att föröka sig.. Skulle snarare fråga vad som är meningen med att levande, vår existens!?
Highfive anyone, anyone?
gro okej nä då förstår jag inte va du menar. Det finns inga bevis för att en kraft eller gud eller energi existerar, men så länge det inte finns motbevis så finns det möjlighet. ten att ta droger ser inte jag som lycka. Kan uppleva ett starkt lyckorus visst, men det är inte äkta. Sen får man ju betala ett jävligt sugit pris me konsekvenserna dagen efter, den tomheten och ångesten och avtändingen...
"Kan uppleva ett starkt lyckorus visst, men det är inte äkta." På vad sätt är det inte äkta? För att du inte kan uppleva det i vanlig form så är det ju inte på något sätt "inte äkta"? Känslan är ju så äkta den kan bli.
Glömde en sak:
Det finns inga bevis för att en kraft eller gud eller energi existerar, men så länge det inte finns motbevis så finns det möjlighet. Efter allt vetenskapen gjort så tycker du inte heller det börjar att luta åt ett speciellt håll heller eller? För ett par tusen år sedan trodde man jorden var platt, de som sade emot och verkligen lade ner tid på att bevisa motsatsen blev hånade/bannlysta/mördade. Man trodde att vi hade skapats av en Gud, som en avbild från Gud själv - de som trodde annat blev hånade/bannlysta/mördade - sen kom evolutionsteorin (lägg märke till att den kallas för teori fortfarande trots att den hade talande bevis som stöder tesen).
Bara jag som ser ett samband?