Allmänt jävla trött?
Jag känner mig allmänt jävla trött på det mesta, inte som ett emo, bara allmänt trött på det mesta. Det känns tungt att gå till jobbet, det känns tråkigt att komma hem och veta att inget direkt kommer dyka upp och om det skulle dyka upp så kan man ändå inte följa/utföra det pga att man gå i sängs i lagom tid för att där efter gå till jobbet och gå runt i samma hjul! Helgerna känns likadana varje gång oavsett vad man gör. Det finns säkert många som känner eller har känt likadant som jag och därmed kanske kan dela med sig. Hur bryter man den här onda cirkeln utan att säga upp sig och fly landet? Hur kan man förgylla sina helger till mer givande saker än att supa sig dyng och må dåligt resten av helgen? Eller är det här bara "The way of life "?
nu vet jag inte hur du mår i "normala" fall men du är inne i en sån period nu helt enkelt, kommer förmodligen kännas bättre.....drick inte på helgerna? gör annorlunda saker på vardagar/helger osv? äsch vad vet jag.....
BAHA!
Har nästan samma problem. Är mest bara så jävla uttråkad. För mig känns det som om alla bara klagar och klagar, jag kommer med ideer som är roliga, och annorlunda för att göra vardagen lite roligare. Men ingen vill ju vara spontan, eller göra saker som man aldrig gjort förut. Jag är i alla fall en sån som måste prova nya saker annars blir jag väldigt lätt uttråkad. Det är lättare och klaga än att faktiskt anstränga sig och göra sitt live liite roligare.
Don't be offended This is all my opinion Ain't nothing that I'm saying law
ja på vardgarna är fan inte folk för sugna på att hitta på nått roligt, kan kännas lite tradigt ibland....
BAHA!
saken är att om man inte vill ha den tråkiga vardagslivet måste man se till att i början tvigna sig att hitta på saker. Vissa är däremot nöjd med att ha jobb hem jobb hem liv.
Don't be offended This is all my opinion Ain't nothing that I'm saying law
old-fashioned jag förstår vad du menar, så är många jag känner också. Inte alltid jobb-hem-jobb-hem men väl inne i lådan och vägrar komma ut därifrån, det är synd. Du får försöka träffa nytt folk som vill göra nya grejer som du också!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen
2008-10-14 16:54
tror jag också känner så typ.. kommer sluta jobbet i början av december och flytta samtidigt.. sen tänkte jag jobba mindre, typ halvtid, och göra saker man annars inte har tid me... vet dock inte om det kommer fungera.. men jag håller tummarna.. :)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Små enkla saker som att dra å testa något nytt på vardagskvällarna kan hjälpa, typ dra å testa squash med en polare, vad som helst! Kanske hittar du något som du skulle kunna fortsätta med. Det behöver inte ta mycket tid och pengar för att bryta mönster.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Man har knappt tid att slappna av för att orka få lust o hitta på nått för man jobbar så jävla mycket mån-fre 8-17. Samtidigt så klart man ska va glad över jobbet osv, får ju göra det bästa av det. Har ni en hobby så sätt igång med den på helgerna och försök träffa polarna efter jobbet även om ni är trötta efter jobbet. Åtminstonde nån gång i veckan.
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
ta en rejäl tur ut i någon gammal skog. helst en vardag efter jobbet. kanske till och med så att du får lite för lite sömn till arbetsdagen efter. slå dig ur ditt lilla spår av tristess bara....
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
skaffa en ny hobby, ngn ny klubb med nytt folk så du har ngt att se fram emot.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
antingen ändrar du din situation om du tycker livet är tråkigt eller så får du skylla dig själv.. menar du allvar med dina frågor? kan du helt ärligt inte räkna ut själv hur man inte super på helgerna eller hur man gör något nytt på kvällarna? vill inte vara elak men seriöst du hör ju själv hur korkade frågpormna är egentligen.. tyvärr finns det inga knep för att börja göra saker, man gör det genom att göra det, man tvingar sig själv tills det blir kul för du kommer känna dig osugen hela tiden i början.. i början när du bestämmt dig kommer du vara skitpeppad på dagen på jobbet inför det nya du ska göra på kvällen, sen ju närmare du kommer ju mer kommer du tänka att aäsch du är ändå lite trött och du har ju fler dagar du kan göra det på och det är här du tvingar dig själv att göra det ändå.. sedan när du väl gjort det du ska kommer din hjärna ge dig en lite belöning för att du gjort något för din organism och nästa gång kommer det vara lite mindre jobbigt att ta sig dit.. ingen hamnar i tråkiga vanor man väljer dem fast man vill inte erkänna det för sig själv så man skyller på ekorrhjulet och att samhället är utformat så, skitsnack.. det finns ingen naturlag som säger att livet ska vara tråkigt, men man måste välja att vara lycklig, positiv och aktiv.. börja med att sluta dricka, det kommer ge dig enormt mycket extra energi, det är inte förrän man lägger ner man inser hur mycket det drar ner en.. ett par månader utan att supa med regelbunden motion kommer göra stor stor skillnad.. när du super får din kropp ingen vettig sömn alls så varje helg du super bygger du på en sömnskuld som din kropp aldrig får ta igen då du jobbar vardagarna.. sov ut på helgerna istället, lägg dig samma tid som du gör på vardagar men utan att sätta på äckarklockan så får ddu en chans att ta igen den sömn du förlorat under veckan.. sedan kan du ju självklart unna dig att gå ut någon gång ibland men inte varje helg.. gör nånting varje dag, skapa ett schema.. gym eller annan träning 3 dagar i veckan, läs ett språk eller gå en kurs en dag i veckan, ta en promenad till en ny plats en dag i veckan, gör upp planer för helgerna o.s.v.. super du inte på helgen kommer du inom e månad orka utan problem.. ett bra boktips som ger mycket bra info på ämnet utan att vara för patetisk självhjälpsbok är Lyckoformeln som är en bok om vad vetenskapen säger om lycka.. intressant för den som vill ändra sina vanor..
en stor del av problemet är att folk vill ändra sina liv utan att behöva ändra sina vanor.. "galenskap: att göra samma sak om och om igen och förvänta sig nya resultat" - Albert Einstein
Joel413 P24 Jag kanske va lite kort i min förklaring. Det är mer så att 90% av folk i min ålder/vänner gör på helgerna är att supa och dom 10% som inte super jobbar/är sjuka/knarkar eller tofflar. Nu kanske det här låter klyschigt men Örebro är en tråkig stad och jag försöker ändra mina vanor så gott det går Einstein men nu har jag slut på idéer. Nästa vecka hoppas jag på mindre jobb och då ska jag testa på boxning! Får se om det är nått för mig.
så länge du lever i och efter civilisationens regler kommer du alltid att må dåligt. ingen mår bra av att konsumera, konsumera, konsumera. det är ganska enkelt när man väl inser vad som är värt nånting här i livet. de flesta lyckas dock lura sig själva till den grad att dom faktiskt tror att samhället har något Verkligt att erbjuda, och så stannar man där. vakna, äta, titta tv, jobba, äta, titta mer på tv, sova, om och om igen tills man väl blir pensionerad och kan titta på tv så länge man vill.. du är inte ensam med att känna som du gör, alla som strävar efter att komma längre ifrån naturen mår precis som du. så länge samhället förväntar sig att vi ska vara robotar som utför monotona rutiner dagligen så kommer känslan att stanna kvar. tyvärr. men det är så det är. vi förväntas vara glada konsumenter som slavar som robotar för att i slutändan få någon Påhittad form utav Frihet. och medan det här slaveri hjulet fortsätter att rulla så vaknar fler och fler och inser att den tidigare uppfattningen enbart var programerad i förhand. från vår omgivning och miljö, från föräldrar och deras förväntningar, samhällets förväntningar och tillslut ens egna förväntningar. så gör ditt val innan det är för sent. slaveri eller frihet, det är upp till dig..Look within, find your own divinity. Detach yourself from Social and Material struggle.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Eller är det här bara "The way of life"? this is the way of Civilized life. depression and anxiety. feelings of dread and despair...
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Känner exakt som du, dock är min plan att säga upp mig och fly landet efter årsskiftet.. Tror inte det finns nå andra alternativ, känns som inget mer kan hända här i sverige, små skillnader, men jag kan ändå se ungefär exakt vad jag har för val här nu och i framtiden, och det funkar inte för mig!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
JollyRoger: ja dina vanor är din omgivnings fel enbart det är örebros fel, bli arg på mig bara det kommer förändra ditt liv enormt.. den sortens attityd du just visade upp är precis anledningen till att du mår som du mår.. boxning är grymt, kör det ett tag och skippa supandet ett tag och prova om det är en del av problemet.. men det krävs att du ger det någon månad för effekt ordentlig effekt.. i grunden tror jag dock du behöver hitta något att intressera dig för, fördjupa dig i och brinna för, hitta din grej.. en passion.. skippa 9 - 5 kneget, eler behåll det några månader medan du går in för att hitta något du faktiskt tycker är kul och gå den in för det till tusen provent.. vad stoppar dig? utöver det, what pusherman said..
Hur har du de på kärleksfronten då? Om du inte har pluggat kanske du kan börja?
Välkommen till livet, det är inte meningen att man ska ha kul hela tiden - och om man väljer att försöka ha kul hela tiden så måste man säga upp en himlans massa som man tyvärr tyvärr behöver för att kunna leva livet - och då får man med tiden mindre kul igen. Jag skulle rekommendera någon hobby, t ex samla på något, jogga lite på kvällen. Alternativt dataspel. And there we go.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Joel413 Haha jag är inte arg för fem öre.pigglaen Låter som en skön grej! mikael_ Har flickvän och har haft sen snart två år tillbaks.
ingen kommer ringa på din dörr nu och göra ditt liv crazy och kul. försök ändra din världsbild och syn på livet och lek med det. gör vad du vill så länge du inte skadar någon (eller dig själv). ställ dig upp ur borgerlighetens duktiga grav och gör din grej...
det enda sättet att motverka det onda är att energiskt gå in för det goda