I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tyvärr, du har fått en förbannelse över dig!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2008-07-27 21:42

tyvärr, du har fått en förbannelse över dig!

Du vet inte hur, men nu har du följande problem..

Idag föds 10 barn i 10 random länder.
Om du inte går minst 1 mil per dag (enbart till fots) så dör 1 barn.
(eller kanske en tonåring utifall du har inte missat din promenad på 13år)
Du kan inte bli av med förbannelsen på någotvis, utan när alla barn/personer är döda så är förbannelsen "avklarad", eller när du själv dör så upphävss förbannelsen.

Hur skulle du beté dig helt enkelt?
Pallar du gå 1 mil om dagen i resten av dit liv?

Ordet är fritt!

work some magic

2008-07-27 21:47
räknas det man går på jobbet med så skulle jag kanske klara av det.

2008-07-27 21:48
satan, missa det, alltså det är en ENSKILD PROMENAD.
work some magic

2008-07-27 21:59
Den förbannelsen har väl alla över oss varje dag, tänk på hur många barn du kunde räddat om du sålde din dator o skänkte pengarna till ungarna i U-länderna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-27 22:09
Du kan inte bli av med förbannelsen på någotvis, utan när alla barn/personer är döda så är förbannelsen "avklarad",

Verkar ju som snabbaste lösningen är att stacka upp med cola och chips i en och en halv vecka.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-07-27 22:34
word på hiccory..

och sen ja.. 1 mil är inte så långt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-27 23:07
jag hade lätt gått en mil om dagen. så hade man ju blivit lite fit på köpet
Vad är det här, någon form av slogan?

2008-07-28 00:05
Dit jag ska flytta finns det massa skog och grönområden. Bara skönt att ta en lång och ordentlig promenad innan det bär av till jobbiga föreläsningar och slött jobb. Då kanske man hinner lyssna igenom och analysera några plattor innan man ens kommit igång med dagen också, briljant!
•pave paradise•

2008-07-28 00:20
hiccory P23

gäsp x15
btw, aa detsamma!
work some magic

2008-07-28 00:21
fiken f19

Jo kanske det, men varenda dag i ditt liv, du lär ju planera ditt liv efter promenaderna!
work some magic

2008-07-28 00:24
Jo men jag bryr mig inte tillräckligt mkt... Ber om ursäkt om jag smutsade ner din tråd, men fakta är att man kan göra mer varje dag som tar mindre tid än det tar att gå en mil för att hjälpa andra...

Annars, om förbannelsen gick ut på att det dog tio barn varje dag om du inte mastruberade tio gånger varje dag så börjar ju det hela bli mer intressant, iaf med min pubertala humor...

2008-07-28 00:32
men fakta är att man kan göra mer varje dag som tar mindre tid än det tar att gå en mil för att hjälpa andra...

Nu handlade inte tråden om det alls.
Om du vill göra en tråd om hur man kan på enklast och snabbast/effektivast sätt hjälpa stackars barn runt om i världen så kan du göra det.

Denna tråden handlade om hurvida man skulle palla med att faktiskt gå en promenad på 1 mil varje dag i hela sitt liv för människoliv.

Annars, om förbannelsen gick ut på att det dog tio barn varje dag om du inte mastruberade tio gånger varje dag så börjar ju det hela bli mer intressant, iaf med min pubertala humor...

Men det tycker inte jag inte är intressant, då jag inte gjorde denna tråd för vara rolig. Utan mer för att kanske få gång en intressant disskution om hur mycket folk egentligen bryr sig..
work some magic

2008-07-28 00:33
ja, därför ber jag som sagt om ursäkt och ska inte smutsa ner tråden mer

2008-07-28 00:43
finns ju hur mycket barn som helst i världen. 10 som dör? aint no thang!
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2008-07-28 00:48
ooh, jag kom på en mer intressant förbannelse eftersom det självklara valet här är att skita i att gå och leva som vanligt. förutom kanske för nån psykopat.

iaf. byt ut ett av barnet mot... DIG! när du inte gör din promenad så dör ett random barn eller DU! jävlar! då skulle man nog gå. kanske en gång kunde man såfta för det är ju bara 10% chans att dö, men sen! ojojojojojojojojojoj!!
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2008-07-28 01:58
är man så jävla slö att en promenix på en mil känns långt så dör man nog själv i diverse hjärtsjukdommar rätt snart. om man skulle ligga i halsfluss då, får man dispens för feber?
http://www.kommandot.se/wp/

2008-07-29 04:03
Jag har ett litet moraliskt dilemma här. Jag promenerar jättemycket, långt mer än en mil om dagen. Meeeeen jag gillar inte barn. Alltså, jag gillar dem verkligen inte. Barn är lika irriterande som getingar, fast värre för det är inte socialt accepterat att slå ihjäl dem med en hoprullad tidning, och gör man det ändå så är resterna för stora för att spola ner dem i toaletten. Så, vad fan skulle jag göra? Reducera mängden icke-spolbara getingar i världen, eller ge upp mina promenader?

Jag skulle kanske gå 0.99 mil varje dag, utom nån gång i bland då jag gick hela milen, bara för att vara säker på att förbannelsen skulle förblir aktiv? Jag skulle ju bli en superskurk; Dr Kills-children-by-not-walking-around? Jag skulle nog se cool ut i en mantel. Lite jobbigt bara, för ingen skulle ju känna till mina superkrafter, så de skulle nog bara tycka att jag var en tönt när jag skrattade och skrek saker som "Bow before me mortals!" Precis som nu, med andra ord.

Fan vad komplicerat allt blev :(
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2008-07-29 04:58
För varje bokstav jag skriver dör ett barn, jag kan inte bli av med denna förbannelse, så egentligen borde jag sluta skriva, men jag kan inte. Har torskat min sympati för människor jag inte vet någonting om för 20 år sedan >:(

2008-07-29 05:49
Jag hade inte gått, en mil är fett långt och jag är trött efter jobbet.

2008-07-29 12:15
jag skulle antagligen softa med potatissuger i en och en halv vecka, de där chipsen är nog goda.

2008-07-29 17:38
varför skulle jag bry mig om 10 random barn i 10 random länder?
låt dom dö isåfall.

cry me a river!
--> thcrew

2008-07-30 03:44
en mil om dagen e väl inte så himla överdrivet?
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2008-07-30 12:36
Säger som zoo-mannen, hur jobbigt är det att ga en mil om dan? Kanske är jobbigt om man är gammal och skruttig men knappast om man är ung och frisk(?).

2008-07-30 15:22
1 mil är ju ingenting era förslappade as! Räknade precis ut att jag går 1,5 mil bara till/ från jobbet varje dag. & då har jag alltså INTE räknat in den dagliga långrundan med hunden (som även den är på 1-1,5 mil).
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-07-30 17:30
Fan vad jag skulle ligga på soffan. Vi är alldeles för många på planeten som det är!
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-07-30 17:53
Eftersom jag går lätt 1 mil om dagen redan hade det väl ändå inte skadat om jag räddade lite människor.
Men att jag skulle anstränga mig att gå det annars är jag tveksam till..
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-07-31 13:46
skulle nästan göra världen en större tjänst genom att låta dom dö eftersom att det är brist på mat och jorden är på väg att bli överbefolkad, så chipsen och colan lätt bra

2008-07-31 14:24
Låter som något ut ur "Du blir vad du äter".
- Sarcasm is the lowest form of wit!
- Aha, but its still a form of wit.
- Darn, you got me there.

2008-08-01 11:03
eftersom jag redan går ca 1 mil om dan skulle problemet redan vara löst, eller på sin höjd innebära att jag tar en exta liten runda på kvällen 10 minuter runt kvarteret.

Men kände jag för att slacka en helg skulle jag göra det. Barn dör ändå i tusental världen över hela tiden i deras misär, av mängder av orsaker. Skulle inte kännas som det var mitt fel om en extra dog om dan. Särskilt om det är någon främmande person som jag inte har några band till.

2008-08-01 11:29
pimpslap F23
ärligt? du går 5-6 timmar varje dag? hur hinner du med något annat?

en mil är inte jobbigt att gå men det tar så jävla lång tid. vem orkar slösa tid på skitbarn som man inte har några band till?
skvätt skvätt

2008-08-01 14:48
Går redan nån mil om dan..
 http://www.myspace.com/murderdem

2008-08-01 16:22
många verkar inte fatta att det är en extern promenad, alltså att gå till jobbet eller gå ut med hunden gills inte.
work some magic

2008-08-01 16:22
To Ro Ro:
Nej, snarare 3-4h... & ja, det gör jag. Konsekvensen är iofs att man inte hinner sova speciellt mycket men det gäller ju att prioritera!
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-08-01 16:23
Brodin1:
Hur skulle man kunna "fatta" det, frågan löd:
Pallar du gå 1 mil om dagen i resten av dit liv?

Lär dig uttrycka dig själv bättre isåfall.

2008-08-01 16:26
du kanske ska lära dig läsa..
andra inlägget i tråden står det med bold..

satan, missa det, alltså det är en ENSKILD PROMENAD.
work some magic

2008-08-01 16:32
... kan tolkas som att du helt enkelt menar att den ska vara sammanhängande i ett svep & inte bestå av flera kortare. Som sagt, ska du gå banan & bli upprörd av att folk feltolkar dina frågor kan du ju åtminstone ha sett till att du uttryckt dig klart innan.

2008-08-01 16:36
Jag förstår inte hur man kan misstolka mitt andra inlägg där jag skrev enskild promenad, vad är så svårt att förstå?

Tanken var att det handlade om 1 promenad per dag på 1 mil, ENSKILD promenad, alltså itne gå på jopbbet, eller hunden osv.

Hur svårt kan det vara att begripa det?
work some magic

2008-08-01 16:40
Då är "utöver" ordet du söker efter pyret, alltså UTÖVER det man går till vardags. ALLT går att misstolka så det behöver du inte ifrågasätta. & droppa attityden är du rar.

2008-08-01 16:52
Brodin1 P19

för hilvede, ut och promenera med dig, få lite frisk luft istället för att bli avundsjuk på att normalt folk orkar gå.

2008-08-01 17:06
Var det inte det du gjorde när du påpekade att topicen var inkorrekt formulerad? Exactly. Be gone now.

Så, till topicen:

Järvafältet är homeground för mig, där går man 1 mil vare sig man vill eller inte.
•pave paradise•

2008-08-01 17:16
The battle must go on! You have it within you both!

nu på lovet vore de ju inte så svårt... fast jobbigare sen när skolan börjar =(
men i snabb takt går väl 1 mil på 2 timmar för mig =D går ju 6 km på 1 timme så...
Admin

2008-08-02 00:07
Brodin1, lhabia och pimpslap!

Nu skärper ni er alla tre! Jag har rensat tråden och tänker inte göra om det, så håll er on-topic och i skinnet!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2008-08-02 00:07
:) ok.
•pave paradise•

2008-08-02 00:31
fint with me, fast allt är pimpslaps fel.

tack för rensad tråd, back to the topic!
work some magic

2008-08-02 02:16
fint with me, fast allt är pimpslaps fel

hahahahahaah whoa har blivit ett dagis xD

2008-08-02 02:18
Blivit? Alltid varit.
•pave paradise•

2008-08-02 15:46
Brodin1:
Bah, just blame it on the dawg ;(

2008-08-18 22:06
Men om man tex bryter benet hur ska du göra då?
BAHA!

2008-08-18 22:54
Varje gång ni loggar in på Whoa skulle ni kunnat vara ute och samla burkar och panta och skänka panten till röda korset och rädda flera ungar i veckan från svältdöden.

Fan, orka tänka på världens alla problem och ha skuldkänslor för allt - ok, gör något snällt emellanåt men glöm inte bort och lev och var glad för att man har det bra där man är. Inget fel i det.

2008-08-18 23:32
känns som att om gud kom ner till david james rostig i london och berättade att en pojk i sverige dött pågrund av att han inte gått en mil den dan.
tror inte david skulle bry sig och inte jag heller tror jag..
jag får dålgit samvete när jag tänker på det

2008-08-29 12:36
Räknar med att mina 10 sista dagar i livet kommer innebära att jag ligger i en säng och inte kan röra mig, och då dör dom.
ajdå.