I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

12 stegsbehandling

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2008-05-20 21:20

12 stegsbehandling

Hallå alla.

Jag har lite tankar och funderingar som jag vill dela med mig till er.. För jag blir inte klok på det här.

Går går på en 12 stegsbehandling just nu, mån - tors 09-12. Tycker det är sjukt givande och jag är riktigt motivierad. Det är så himla skönt att ha något att göra om dagarna och framför allt att få in rutiner i sin vardag.
Ni som har gjort detta vet att det är mycket Gud så som vi själva uppfattar honom. Att man ska tro på någon kraft som är större än en själv. Vad tror ni på? För jag vet inte riktigt vad jag ska tro på. Jag tror inte på Gud, jag tror liksom på min egen kraft för det är knappast Gud som styr mina handlingar, det är ju jag själv. Jag kommer ju inte kunna lägga steg 2 bakom mig om jag inte finner vad jag ska tro på. Något andligt säger dem, men jag vet inte alls.. Jag tog upp detta idag på mötet och de sa att jag kunde byta ut Gud mot kärlek, godhet osv. Men det skulle vara intressant att höra vad någon här tror på och om ni trodde på det från början eller om det kom med tiden..

tack så länge!

http://www.tweenerpie.blogspot.com