I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Drömtydning? [dödade en snubbe i sömnen]

Övrigt - Vardagsfilosofi

2008-05-05 20:40

Drömtydning? [dödade en snubbe i sömnen]

Ja... Jag och personen va på något ställe o han sa att han hatade djur och att alla djur skulle han döda.
Jag blev skogstokig och dränker honom!

Undrar vad fan det kan betyda? Har ingen speciell kontakt med killen jag tog livet av i drömmen, träffat några gånger o tycker bra om han.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-05 20:41
Just ja, är inte första gången jag dödat någon i sömnen....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-05 20:45
alla personer i din dröm symboliserar i någon mån dig själv. på vilket sätt är upp till dig att tolka.

2008-05-05 21:35
DU ÄR SJÄLVMORDSBENÄGEN:O
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-05-05 21:49
när man dödar någon i drömmar så betyder det att de är någon aspekt av dig själv du dödar. Det kan vara ett förhållande som har dött, en sida av dig själv som har dött... fundera på vad personen i drömmen betyder för dig eller om du på något sätt har blivit påverkad av personen så kan du ta reda på vilken sida av dig själv du dödar.

2008-05-05 22:19
Fan oväntat sjyssta svar, tänker då inte gå in på vad det handlar om (nu när jag tror ja har mer insikt).
Sen att svaren i sig själva inte va så bra för min det.
Tack tack.

2008-05-06 01:18
Om man blir jagad och skjuten efter? I samma dröm typ dödar en massa folk,,, que pasa med det liksom?

2008-05-06 09:47
drömmar bör inte försökas tydas direkt när man har haft dom. för att få något konkret ur drömmar bör man föra en drömdagbok samt en vanlig dagbok, då kan man senare se hur ens psyke har utvecklat sig. vart drömmarna kommer ifrån. vad för processer som försigår i det undermedvetna..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Rappare

2008-05-06 15:27
Vafan, att döda folk i drömmar gör man väl hela tiden.
Iaf jag.

2008-05-06 18:03
Det kan betyda precis vad som helst. Du känner antagligen dig bäst själv så det är mest troligt att du själv kan finna betydelsen i drömmen.

2008-05-08 00:09
det kan betyda att du e bök

2008-05-08 00:45
haha..  där kom den:)

2008-05-08 05:49
Passar på och lånar tråden, om man i drömmen slår någon eller i alla fall försöker, vad brukar det tyda på?

Det jag har haft vid ett par tillfällen är att man matat slag efter slag rakt i ansiktet på den andra personen, men känner ingen kraft alls i slagen, samtidigt som jag vet att jag aldrig slagit hårdare vilket gör att jag blir mer och mer desperat och slår hårdare och hårdare för varje slag och mina offer bara skrattar. Ibland blir de blodiga ibland inte, vid ett tillfälle slets käken loss från ansiktet och jag fortsatte och slå och offret bara fortsatte skratta.

Känns riktigt sjuka dessa drömmar då jag inte är våldsam av mig någonstans och hoppa på och slå andra personer är inget som faller sig naturligt för mig.

2008-05-08 07:42
Kaneida X0, det finns inga generella riktlinjer, drömmar är bara relevanta i rätt kontext. det är därför böcker om "dröm tydning" osv inte funkar till nått vettigt.
jag brukar drömma samma grej rätt ofta dock, för min del tror jag det brukar ha med något som jag inte har avslutat att göra. men som sagt, vad ens undermedvetna verkligen försöker säga vet man bara om man studerar sitt mentala Vakna tillstånd i förhållande till vad som poppar upp i ens drömmar.
drömmar, hypnos, astral projektion osv är en direkt länk till ens undermedvetna. informationen som finns lagrad där flyter upp till ens medvetna utan att bli kontaminerat Av ens Medvetande. därför drömmar är så konstiga och osammanhängande för det mesta.. glhf
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-05-08 10:08
Pusherman
kthxbye

2008-05-08 15:41
ja drömde om att jag fånga en stor fisk inatt,en skitstor,darför ska jag inte fiska idag(vilket jag skulle göra med farsan)...tydligen betyder det att man är beskymmrad om ngt,att ngt kan hända,bekymmer altsså,sist jag drömde att jag fiska var för ca 4 år sen,jag fiskade samma dag(morgon),ramlade ner i varrnet o skärde upp båda knäna på stenen så jag inte kunde gå på 3 veckor typ,så jag tror på skiten lite iaf
http://soundsof051.com/

2008-05-08 17:14
Kaneida X0 

Kan betyda att man har en ilska inom sig som man behöver bearbeta.. men jag tror som alla säger att drömmar är individuella. Försök iaf ta reda på varför eller mot vad det är du känner aggressivitet i drömmen. Oftast lär vi oss att det är fel att bli arga och då kommer de upp i drömmarna. 

2008-05-08 19:54
Drömde också att jag dödade en snubbe häromdagen. Dock så var det lite brutalare, jag fick mata slag tills hans ansikte blev slarvsylta innan jag tryckte in tummen i hans öga tills han slutade sprattla. Vaknade både lättad och stressad, det var som massa ångest försvann :).

2008-05-08 22:16
nan som kan tyda en lustig grej jag dromde inatt?

I tisdags sa va jag pa en klubb dar jag och en tjej dansade lite porrigt, med skrevet mot asset ni vet.

Inatt sa dromde jag att jag sag henne bakifran, staendes framatlutad vid en dator i skolans datasal. Jag gick fram i smackade till hennes rumpa med parmen som jag holl i..

och nar hon vande sig om sa var det fel brud!! hahaha hon sag undrande ut men mest sur. det var pinsamt haha
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-05-08 23:08
Min kompis drömde att jag knullade tre stycken på en kväll natten till söndag, betyder det att han ser mig som en player eller ett potentiellt knullobjekt?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-05-09 14:04
ett playande knullobjekt

2008-05-09 14:35
grejen är att det inte betyder ett skit. Du drömde bara...
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra

2008-05-09 20:46
polarn drömde att han blev våltagen av en mongolid

2008-05-10 02:06
vinyl
hahah... festlig jävla dröm! Måste innebära att hans sprallighet går ut över honomsjälv.

2008-05-11 11:50
Kaneida >
Det jag har haft vid ett par tillfällen är att man matat slag efter slag rakt i ansiktet på den andra personen, men känner ingen kraft alls i slagen, samtidigt som jag vet att jag aldrig slagit hårdare

Har haft såna drömmar återkommande. Man verkligen försöker att ta i men sen när knytnävarna landar på den andra personens käkar så är man helt kraftlös. Äcklig känsla.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-05-11 17:39
drömmar när man mördar folk är sjukt jobbigt, drömde att jag slog ihjäl en kille en gång och förvarade hans huvud i en skokartong på min pakethållare, och huvudet tvingade mig göra ärenden åt det. har ni varit med om att det i drömmen är någon väldigt svag men ändå påtaglig lukt, som sedan förföljer en hela dagen? inte fysiskt liksom men "känslan i näsan" sitter kvar typ. händer bara när jag drömmer att jag dödat någon.

kaneida och alla andra som drömt liknande, det har hänt mig med många gånger. det är nog väldigt individuellt och har nog att göra med känslan i drömmen. men när jag har drömt det har jag ofta kommit fram till att det är något jag känner mig maktlös och liten inför, ofta är detta något relaterat till personen eller saken man försöker slå..

tycker personligen det är en av de värsta drömmar som finns, de och t.ex såna där man försöker skrika men det inte kommer något ljud, eller när man försöker springa men man rör sig inte ur fläcken, fastän man tar i allt man kan.
Vad är det här, någon form av slogan?

2008-05-12 02:59
Som tidigare nämnts så har jag med drömt att jag slagit någon eller något men att det har varit helt kraftlösa slag. trots att jag tog i allt vad jag hade. ganska läskigt

2008-05-19 10:34
drömmer att jag krigar/dödar/slår sönder folk för ofta minst en gång i veckan, e nog nått som inte står rätt till hehe
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2008-05-19 10:48
Jag drömde för ett par veckor sedan en obehaglig dröm.

Ena delen av drömmen var ganska realistisk och verklighetsförankrad och den gick ut på att jag och min pappa skulle masta på våran segelbåt. Den andra delen av drömmen är direkt skitjobbigt och jävligt äcklig och går ut på att jag och min pappa hade sex inne i båtklubbens samlingslokal. Vaknade den morgonen men en jävligt obehaglig känsla i kroppen och en förbannad jävla skam. Men vad betyder den här incestdrömmen?
Gerdaman

2008-05-19 12:13
alla drömmar har en individuell mening, ingen kan tyda en dröm åt någon man inte känner, och det är drömmaren i sig som känner sig själv bäst, alltså är det drömmaren, och endast drömmaren som är benägen att tolka sin egen dröm. och jag tror trådskaparen har en aning om vad drömmen betyder för denne.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2008-05-23 10:05
Drömde att jag var påväg hem ifrån krogen, all by my self. Så kör några idioter förbi mig i en bil, en utav dem är en person jag haft konflikter med. Han tutar och visar fingret, jag skriker "Kom då!" (haha). De stannar, det kliver ut ett rös med folk, han säger "nu tar vi honom". Hans vänner kommer en och en emot mig, ingen utav dem lyckas med något. Jag slår inte, men parerar. Samtidigt som jag grymtar "vågar du inte ta det man mot man eller?!", då kommer han fram, jag ger han en vinge och direkt den landar så vaknar jag.

Någon som har någon teori om det ? :)
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2008-05-24 10:35
det finns teorier om att det man drömmer egentligen är ens innersta önskan, tänk över det.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2008-05-24 12:13
Aftonbladet is your friend. Säkrare källa finns inte.

nullVISDOM
Is Wayne Brady gonna have to choke a bitch?

2008-05-24 12:13
attans
Is Wayne Brady gonna have to choke a bitch?

2008-05-24 16:02
vem har sagt att drömmar ens betyder nått? det är mkt möjligt att dom INTE gör det.

se det som ett hopkok av tankar och idéer från dagen eller alternativt längre bak i tiden med en flummig mix, och freud med hans syn på drömmar... ja isåfall så vill jag hugga ihjäl alla på ett sjukhus med en lövtunn kniv med, knulla med robotar och döda min bästa vän

BS!
http://www.myspace.com/prozakproductions

2008-05-24 17:04
Den här drömtydningssidan har hjälpt mig sjukt många gånger. Stämmer ALLTID in.

http://sjundesinnet.se/dreams.htm

2008-05-24 17:07
och enligt den sidan så kan ditt fall stämma in på:

EN VÄNS DÖD = Bröllop - inte ditt eget

Så kanske ska någon i din omgivning gifta sig? Eller så kommer du att få reda på ett.

2008-05-25 13:01
Jag har försökt skriva ner och tyda mina drömmar. Men jag kommer bara ihåg dem när jag vaknar i sällsynta fall (ca 1 gång per 1-3 veckor). Vad kan detta bero på? hur gör jag för att få bättre kontroll över mina drömmar?

När jag väl drömmer så brukar det alltid vara tråkiga saker, gör mig desto mer intresserad av att försöka föra dagbok över dem och analysera drömmandet.
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad,
she turned the other butt, she can even call me dad."

2008-05-25 14:20
Kaneida & teambanan

I third that. Har också haft den drömmen. Riktigt värdelös dröm.

Jag drömde även för någon månad sen att jag lansade en alkoholist rakt igenom huvudet med en stor jävla gren. Sen när han låg på marken så tog jag världens sats och sparkade bort hans käkben. Det var sjukt nasty. Jag blev rädd för mig själv när jag vaknade.
the pie is a lie

2008-05-26 19:45
Jag har kommit fram till vad drömmar är! :O

När man ligger och sover så tänker man ju ganska mycket,, tillslut somnar man och tankarna blir bara drömmar istället och mer verkliga.... THATS IT!!

2008-05-27 15:18
Ondal P19, jag kommer nästan ihåg allt jag drömmer, och det är konstigt i och med att jag drömmer sjukt många olika saker.

När du vaknar så ligg kvar i ett par minuter och fundera över vad du har drömt för något.
Det hjälper dig att i framtiden komma ihåg vad du drömt.

2008-05-28 07:36
Ondal
Brukar du kolla utför ett fönster när det e ljust ? De burkar hända att dem bara försvinner när man tänder lampan eller kollar ut i ett fönster på dagsljus. Vet inte varför. Jag gjorde de idag (3timmar sen ja vakna) och kollade ut genom fönster, kommer inte ihåg vad ja drömde :( Men oftast är de sexdrömmar, ja är väl desperat =)
*Doon't look out the windoooow*
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2008-05-30 01:51
har också drömt att jag dödat någon ett par gånger, drömen ter sig ungefäär likadant

ex

någon kastar ut gratisgrejer, jag ska ta ett bälte men så kommer nån grek och tar tag i andra änden, vi har lite dragkamp men så börjar han vilja slåss, han kommer emot mig och puttar mig osv, då tar jag upp ett svärd och hugger av honom armarna, han fortsätter komma emot mig (typ som i monthy phyton) och då hugger jag honom sjukt många gånger i magen, dock mycket motivilligt..

just denna grejen att jag knivhugger någon en faslig massa gånger har jag drömt 3-4 gånger. its creepy

2008-05-30 20:57
Okay grabbar, ligger och tänker på allt jag har drömt precis när jag vaknar nu. Har börjat anteckna allting jag kan komma ihåg när jag går upp också. Hoppas jag ska få ordning på det här. ;)

Tack för tipsen.
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad,
she turned the other butt, she can even call me dad."