I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-05-05 10:11

Illuminati ?

Vad vet ni om denna "order" ? Jag blev nyfiken först för några veckor sedan, såklart är det en massa konspirations teorier och annat gojj. Men fortfarande kul att "forska" om..
Så vet ni något om det osv så kan vi gärna använda denna tråd till att disskutera och analysera :)

Ett klipp för de som inte vet:

RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2008-05-05 10:17
Detta är ett väldigt bra klipp, väldigt seg i början men direkt "The Illuminati" börjar så blir det bra:

Så när ni som inte vet något om detta, ni kan kolla videorna och sedan tycka till...

2008-05-05 15:16
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-05 18:50
Jag och T-M-K är medlemmar nu, vi ska ta över Whoa.
soundcloud.com/brormusk/sets

2008-05-05 19:54
Jag har dagligen studerat det här seriöst i flera år.. Det är så mycket mer än några videoklipp och googlesökningar. Fuck zeitgeist lobbyn.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2008-05-05 19:55
Damne, varför har du engagerat dig så mycket i det? Tror du verkligen på det?

2008-05-05 20:00

Jag vet inte vad jag tror på längre.

En sak är dock säker, även om illuminati/NWO/etc etc föreligger så spelar det verkligen ingen roll för dig och mig och alla på whoa. Vi är så obetydelselösa i det stora hela så det gör verkligen ingen skillnad.

Den 'stora massan' människor är helt ointresserade/oförmögna att föreställa sig alternativ. 

Again: Jag vet inte vad jag tror på längre.  

2008-05-05 20:10
Berätta gärna lite över vad du har kommigt över för information etc.
Jag är väldigt intresserad. Jag upprepar, "varför har du vart så engagerar att du har studerat detta i flera år??"

2008-05-05 20:16

Avböjer respektfullt. Good hunting!

2008-05-05 20:17
Jag tycker teorin om illuminati förklarar varför det pågår så mycket skit i världen, när jag fick nys om detta var det som en aha-upplevelse. När man fattar att det ligger något "religöst" bakom allting så börjar man få en hum om hur stort detta är. Helt enormt och inget är som det verkar. Sen förstår man ju att folk är skeptiska mot hela idén men det är väl upp till var och en att bilda en egen uppfattning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-05 20:24
En till video till dem som är intresserade:
"All seende ögat" = Illuminati

2008-05-05 20:26
tngsten P24
-Snap, now your beeing secret and shit. Var inte sån nu, det väcker tankar om att du verkligen kanske är med ,p

2008-05-05 22:15

När d gäller konspirationer o speciellt illuminati så ska man ägna mkt tid åt ämnet  o vara väldigt kritisk.
Efter ett tag inser man ett o annat. D viktigaste e att du bildar en egen uppfatning om vad som pågår. o låt inte ditt sökande hindras av folk som tycker konspirationen e trams.

själv tror jag på "illuminati"/ New world order. NWO är fakta. Deras framtidsplan finns(bara kolla dej runt omkring) o d e vi längst ner i herarkin som kommer dö ut om vi låter dom stryra

From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality

2008-05-05 22:24
Illuminati känns ju som värsta samlingsnamnet för alla små "makt grupper" som finns runt om i världen, typ Skulls and Bones, Masons osv.

Tror man på alla teorier i den där filmen så kan man ju lika gärna tro på att Tupac ska återuppstå också.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2008-05-05 22:31
Illuminati har en direkt koppling till Tempel orden (Templars) som fanns under korstågstiden.

Ättlingarna från Tempel orden har vi i Sverige också.
"Tempel Riddare Orden"

Sen IOGT i Sverige känner nog det flesta till, men vad bokstäverna står för är det färre som känner till.

"Independet order of God Templars".

Hemligheterna finns rakt under era näsor.

Så ni kan ju bara försöka hitta allting.

Jag har studerat det här över ett år nu och kan säga att man slutar aldrig att förvånas
och aldrig slutar se kopplingar, så jag kan inte säga att jag är 100% säker på att de är så stora och förgrenade som mitt studerande visar, men jag kan till 100% säga att jag tror att de existerar, i någon form.

De som känner till Tempel Riddare Orden vet också hur hemlighetsfulla dom är med sin selektion av medlemmar och deras ritualer.
De är ngt fishy på gång i världen.

Kolla bara all symbolik världen över.

2008-05-05 22:41
Var har du hittat det där med direkt koppling till Tempel riddar orden undrar jag?

Dom hade kopplingar till det mesta, men Illuminati var helnytt för mig.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2008-05-05 23:07

bra sammanfattad artikel -- Den nya världsordningen

2008-05-05 23:40
The_Sun_God P20

Surfa runt lite så hittar du att dom är kopplade till Templars och den svenska grenen heter tempel riddare orden eller Vita Tempel riddare orden. Vi har en sån förening här där jag bor och jag var och byggde om i deras kåk efter att dom sålt huset till firman jag jobbar på.

De var mycket skumma saker där inne. Såg ut som en scen ur Alice i underlandet när hon elaka drottningen har allt i rutigt, så såg det ut där inne och jag hittade ett gammalt medlemsregister som sträckte sig över 500 år tillbaka i tiden.
Tyvärr kunde jag inte tyda det mesta av texten och nästa gång jag kom tillbaka dit var allting undanplockat av "förra ägarna" och det gick inte att hitta just ngt alls och alla sköldar med text som t.ex. "Johan Riddare av Renligheten" (runt 200st) var alla borta och efteråt fick jag veta att ingen av oss hade tillträde dit egentligen.... nog för att jag säkert hade gått in även om jag vetat det, men iaf.

2008-05-06 00:30

Alt_air

Har du kvar registret?!?!

2008-05-06 00:52
Nej. Men det var en stor brun fint inbunden bok och bilder på runt 200 st av dom. Alla män, och alla med kostym och med hög utbildade yrken.

Kanske, om jag har tur, finns den kvar, eftersom bygger fortgår. Ska kolla upp vad som hände med dom där.

2008-05-06 07:14
Sjukt intressant.

2008-05-06 09:54
Illuminati betyder helt enkelt "De Upplysta".. så frågan är vilka personer det är vi öht referar till när vi använder uttrycket ILLUMINATI.
det är ett latinskt ord. som är mer än bara en organisation. det handlar om upplysta människor i hela världen. med eller utan någon som helst koppling till varandra, eller tempelriddarna öht.
sen finns Ordo Templi Orientis och deras multipla grenar utspridda i hela världen, dom "påstår" även dom att dom härstammar direkt från dom gamla tempel riddarna. vilket är väldigt betvivlat.

www.oto.se
www.oto.dk
www.oto.no

för att nämna ett par..

När man brukar göra liknelser mellan "dagens" Illuminati och deras koppling till Tempel Riddarna så pratar man om Weisshaupts "Bavariska" Illuminati. Vilket har bevisats gång på gång att det var ett påhitt. förfalskade papper lämnade i nått museum.... boring

kollo OTO istället, där har vi intressanta grejjer. ceremoniella magiska ritualer som påstås härstamma från egypterna, tempel riddarna, "the secret chiefs" (dom Astrala mästarna) osv..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-05-08 00:05

Det är förstås bra att folk börjar ifrågasätta makten. Men att börja svamla om hemliga ordnar som styr allting leder inte till något annat än nojja. Läs lite om klassamhället och kapitalism så börjar ni närma er problemets kärna.

Förlåt för att jag bajsar ner din tråd T-M-L. Illuminati och frimureri är ju jävligt intressant ur ett historiskt- och underhållningsperspektiv. Men förklaringar till varför världen ser ut som den gör får man inte där.

"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2008-05-08 10:16
Det är ett gäng pajasar med alltför högtflygande drömmar om världsherravälde.

Låt dem existera och till sist tyna bort som ett suddigt minne av en svunnen konspirationstid.

2008-05-08 11:42

Amentiadaman P18 förstår va du menar o tycker absolut att man ska förstå klassamheället o kaitalism men man kan inte förneka den globala maffian.

citerar från atikeln "den nya världs ordningen":

Det har i alla tider funnits organiserad brottslighet, kallad maffia. Dessa grupper följer ett strikt hierarkiskt system och försöker utöka sin makt genom att infiltrera olika myndigheter som polis och domstolar, ofta genom hot och mutor. En förfinad form av organiserad brottslighet finns även på global nivå med nätverk över hela världen. Detta nätverk som har anor långt tillbaka i tiden är uppbyggt av toppen av samhällsskiktet för att bevara och utöka sina maktpositioner.

Historiskt sett så kan man följa dess banor långt tillbaka till tempelriddare och även längre tillbaka till mytologiska element som faraoner och andra halvgudar"

Hur förklarar man Bilderbergergruppen då?

2008-05-09 17:00
Det finns en intressant "dokumentär" en kvinna som är dotter till en frimurare, revolterat ganska "smått" och försökt sammanfatta teorin på 4 timmar. Lite är känt om henne då hon vill vara anonym. Vad ni vill tro på är upp till er så klart. Mycket av teorierna främjar nog konspiratorerna..

Ring of Power 2 delar

politiken.biz - här finns information på svenska om det (och annat)

2008-05-10 15:11
jag foreslar att ni tittar pa den har

http://www.zeitgeistmovie.com/

Mindre mumbo jumbo och mer fakta. Inte bara intressant utan ocksa valdigt bra och snyggt gjord film. Tar upp kristendomen, 9/11, banksystemet och hur allt hanger ihop i en global konspiration. Sjalvklart ska aven den har tas med en nypa salt.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-05-10 23:16
Alt_air: Berätta gärna mer om tempelriddarna.. exakt hur hemliga är de med sin selektion av medlemmar?

Ni ser så mycket, men vet så lite.
Vem är du, tjänsteman?

2008-05-11 12:31
isofu den e nice men mkt som int stämmer. Speciellt första delen.

Soheil "Ni ser så mycket, men vet så lite." o d vet du;) stormästare...

2008-05-11 13:31
Salvador: skriv garna vad som inte stammer sa kan jag forska lite sjalv.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-05-11 13:32
Salvador

vad jag förstått så har dem använt sig av argument i första delen som inte går att styrka, även om det kanske stämmer (att många hjältar liknar vid Jesus) så finns det mycket brister och Zeitgeit tillverkarna har spätt på lite "fakta" om dem andra hjältarna t.ex att dem skulle stiga upp från döden på 3:e dagen osv.

Dom har helt enkelt överdrivit "precis" som Michael Moore i sin Farenheit.

Ville bara klargöra för jag är trött på att folk säger "Zeigeist int stämmer" utan att förklara det.
(inte alla orkar kolla upp det då)

Det finns självklart mer i Zeitgeist som är tvivelaktig, men dom är likartade med det jag skrivit om.

2008-05-11 15:57
Salvador P19: Ja pojke lilla.. vad vet jag? Så naiv.
Vem är du, tjänsteman?

2008-05-11 16:48
vem som helst fattar ju att det ar vinklat och overdrivet i Zeitgeist, men vill veta om det finns nagra faktafel i filmen, eller fakta som inte gar att styrka for den delen. Helst konkreta exempel.

2008-05-11 19:42
Civilaren
jag tar inte filmen som ren fakta som många gör.
många som ser zietgeist första delen för en "Davinci kod" reaktion.o helt ärligt gillar ja inte d att dom överdiver me så mkt. d tappar trovärdighet. Tycker filmen e bra i sin helhet o den får säkrt många att ifrågesätta makten.
Angående faktafel orkar ja inte leta upp nu men kan kankske återkomma:P... . jag borde aldri ha sagt att mkt inte stämmer me filmen hehe

Soheil Ok.....;)

2008-05-11 20:34
Nu har jag sett första delen av Zeitgeist (den om religion). Visserligen riktar sig väl filmen till amerikaner och i USA är ju kristen fundamentalism mer utbredd än i Sverige, men jag tycker inte den kom med något nytt. Lösryckta citat från bibeln som kopplades ihop med numerologi och shit, några roliga bill hicks-skämt (eller vad det nu var) och lite arkix-snack om "the truth".
Men det som stämmer är ju att liknande symbolik och berättelser återkommer i historien och i olika legender. Det borde ju inte förvåna någon tänkande människa. Och att jesus inte skulle existerat som historisk figur är ju långt ifrån bevisat. Snarare motsatsen.
Om de har någon annan poäng än det och att religion använts av folk med makt för att legitimera sin makt förstår jag den inte.

Lite spontana tankar bara :)
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2008-05-11 21:18
Salvador

Det är bra att du inte tar en kvasidokumentär som fakta, jag brukar för övrigt se dokumentärer av detta slag som symboliska.