smärta inombords.
Hur kan kärlek göra så ont igentligen? För när man verkligenblir sårad gör det ju ont i kroppen. Jag tycker detta är en konstigt fenomen eller vad man ska säga att det kan göra så ont. för det kan ju kännas som att det verkligen är nått som spricker inom en. Alltså en fysiskt smärta eller att det känns som nått hos sig själv försvinner. Jag antar att det upplevs på olika sätt hos olika människor. Men vad är det som gör ont? detta behöver ju inte bara vara kärlek mellan en man och en kvinna utan att det kan vara att en djur dör osv. jag vill bara börja en diskussion om detta, så snälla skippa onödiga inlägg för en gångs skull.
www.RekFoto.se
Jag tycker det är rätt läskigt faktiskt. Att psykisk smärta kan göra ondare än fysisk. Jag vet inte vad som skapar det, skum känsla. Att ja.. fan.. Svårt att förklara, jag återkommer! "Du vet hur ord smakar, oftast värre än vad blod smakar."
soundcloud.com/brormusk/sets
Moderator
2008-05-03 03:35
när min flickvän gjorde slut så mådde jag sämre än jag någonsin gjort annars o hade så jävla ont i bröstkorgen så jag inte visste vad jag skulle göra...förstår inte hur en annan människa som har gjort ens liv värt guld för ett tag kan få en o må sämre än man någonsin gjort förut...Det är sant att den värsta smärtan är psykisk
//TW
då har ni aldrig fått ett kassaskåp på pungkulorna....
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Lev med öppet hjärta även om det gör ont .. Att ge upp när det smärtar är att förneka din sanna natur! Öppna framsidan av kroppen så att spänningen försvinner i bröst och mellangärde. Sitt eller stå rak och öppna framsidan av kroppen, mjuka upp bröst och mage, var lös och ledig. Dra in luft, ner genom bröstet och solar plexus, långt ner i magen ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag kan heller inte förstå det för jag har aldrig känt det.. trodde det bara var ett utttryck. men folk har alltså känt smärta pga något man blir ledsen över?
Har du aldrig känt smärta? Att vara ledsen .. Är inte det också bara ord? Separationsångest och sorg, ledsenhet osv är väl olika former av smärta?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag har känt smärta när jag slått mig ja,, såklart. men inte av att nån sårat mig?
det är väl kanske där själva uttrycket "brustet hjärta" kommer ifrån. för det är ju faktiskt just i hjärt-regionerna det gör ont. men de mesta känslor känns ju i kroppen. t.ex när man är nervös känns det i magen, är man riktigt glad har man den där pirrande känslan nedanför bröstkorgen. är man stressad får man (iaf jag) ofta ont i huvudet eller magen. och när jag t.ex mår allmänt dåligt psykiskt får jag alltid ont i magen. så jag tror definitivt känslolivet är nära sammankopplat med kroppsliga signaler. jag tror att själen och kroppen sitter ihop på något vis. jag tror inte att själen kan känna en sak och kroppen lämnas helt opåverkad. för då hade det ju inte varit en känsla på samma vis, utan mer en tanke? eller så kanske det bara har just att göra med att skicka ut signaler, att göra en mer medveten om vad det är man känner. kanske har med instinkter och sånt att göra. att göra en beredd på saker som kommer hända. fast det verkar rätt tråkigt.
Vad är det här, någon form av slogan?
Man får avtändning när kärlek tar slut och då mår man lika dåligt som man mådde bra innan. Som knark, ungefär. Kanske kyligt att jämföra relationer med droger men symptomen är väldigt lika.
- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -
droger o kärlek e ju samma sak mer eller mindre ;) men klart det kan göra ont, spädbarn kan ju dö av kärleksbrist, det säger ju en del.
http://www.cbsnews.com/stories/2005/02/09/health/main672774.shtml
ahh det är konstigt att det är så sammakopplat med psykis och fysisk smärta
www.RekFoto.se
Aldrig blivit sårad? UtanAttTveka måste ha haft ett lätt liv hittills
jag sa inte att jag inte blivit sårad. jag bara mena att jag aldrig känt nån "smärta" i samband med det. alltså att det gör ont i hjärtat eller magen eller så.,
I'm sorry, jag måste ha missförstått ditt inlägg då
lexicon vad spelar det för roll? jag vet iaf att det inte gjorde ont..
men ofta när man mår dåligt blir man kanske stressad, nervös mm och då kommer ju dom fysiska besvären av sig själv, typ magont. Min syrra berättade igår att hon börjar hosta när hon känner sig pressad, det var nåt nytt för mig iaf....
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Kan minnas när jag bodde på ett behandlingshem för några år sen hur dåligt jag mådde, hur ensam jag kännde mig och hur fel allting bara va . Låg o grät inne på mitt rum och hade så ont i bröstkorgen. sån jävla smärta. jag bara låg o skrek rak ut . så jävla ont.
I got it from my mama . moncans.blogg.se
I got it from my mama . moncans.blogg.se
finns tydligen ett nytt tillstånd som kallas 'brustet hjärta' (i själva verket hjärtsvikt) som förekommer hos kvinnor som lidit av långvarig psykisk press. Läskigt..
used to be intense, now I'm just Laazy
har det inte att göra med hormoner och sånt?typ hjärnan utsöndrar vissa ämnen som gör att vår kropp reagerar på olika sätt?t.ex. då man lider av depression och kanske lider av brist på "lyckohormon"...likaså att man spänner sig när man tänker på olika saker/situationer vilket ger magont, smärta i nacke osv. det är klart som fan hjärnan och kroppen hör ihop. det är ju hela grejen liksom, annars hade det inte funkat... likväl som man blir tjurig och grinig om man har ont någonstans i kroppen kan man bli "tjurig och grinig" i kroppen om man är ledsen i huvudet:) kan nästan tänka mig att det är någon form skyddsåtgärd från kroppen...säg att du kanske har brutit ett ben och har ont, vilket i sin tur gör dig grinig.. det är kanske bara för att kroppen behöver vara i fred för att återhämta sig?ta det lugnt och chilla ned liksom... likadant är det kanske därför man kan få "ont i hjärtat"...hjärnan kanske behöver tid för att bearbeta det som har hänt..samla tankarna och ta nya tag, hitta en utväg....
http://www.myspace.com/noodlestyle
kröka, då brukar det släppa.
http://trocaroc.blogspot.com/
man kan inte göra anspråk på att veta vad det innebär att vara människa förrän man upplevt hela spekrat av känslor vi har tillgång till, its a blessing and a curse at once, hate love sorrow happiness etc. hela paketet ska det va!
Fy fan, det där är en utav mina största rädslor, har aldrig blivit dumpad men det gör mig nästan bara ännu mer nojjig för den dagen då det väl händer. Huvva.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Sjukt dåligt av evolutionen att inte ha åtgärdat såna här brister i den mänskliga konstruktionen än, såväl mentalt som fysiskt. Vi borde ha en funktion att medvetet kunna stänga av obehag, då det passar oss. Detta vore bra för artens överlevnad. Eller?
Finns en form utav känslouppgradering redan faktiskt. De kallas psykopater.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
pimpslap F23 fast dom stänger ju inte av och på efter eget beslut , dom har ju avsaknad av förmåga att känna! inte riktigt samma sak
Jag har heller ingenstans skrivit att de gör det. Jag skrev bara att de var en form utav känslouppgradering.
pimpslap F23 snarare nedgradering
hellspawn1: Uppgradering eller degradering, det beror helt på hur man ser det.