Vad tycker ni om att fuska?
Ja.. vad tycker ni om att fuska i allmänhet? Själv så är jag lat och tycker de alltid kan vara skönt att ta genvägar i livet.
haha i vilket sammanhang?
frågan är väl snarare vad du tycker om att alla andra tar genvägar före dig så att du hamnar sist. jag tycker det är fel att fuska. har man kommit överens om en uppsättning regler är det av en anledning. kan man skriva under på den anledningen så är det, enligt mig, helt fel att fuska.
vadå? jag dyster?
Jag tycker det är okej i saker man inte är intresserad av men tvingas göra ändå. Om det är saker som däremot är viktiga (typ matematik/grammatik/körkortsteori osv) så är det väl mindre okej, för det drabbar ju en alltid i slutändan... Men ta däremot småsaker i vardagslivet: stryka tvätt (i och för sig heligt för mig, måste få det väldigt bra strykt innan jag är nöjd, så det var ett dåligt exempel), eller städa osv, då kan man fuska lite tycker jag ... I övrigt ska man nog hålla sig undan det så gott man kan, och oftast är det ju inte mödan värt, för det brukar kräva ungefär samma jobbinsats som att faktiskt förbereda sig på riktigt (om man nu inte får det serverat på silverfat). :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag ogillar fusk, själv fuskar jag bara när jag behöver. Vad menar du med fusk? Jag brukar fuska på bussen, det funkar inte, det är ingen som tror på att jag skulle vara sexton eller yngre, fastän jag ler mitt allra sötaste leende. Att fuska är ju förståss helt fel, men mitt samvete sträcker sig inte så långt att jag inte tillämpar det när det blir nödvändigt, som ovanstående skriver, vid saker man inte intresseras av eller känner att man kommer att ha användning för.
<br>
fuska som i att ändra schakpjäserna när kompisen kissar? fuska som i att gå på soc, jobba svart, o becka sut? fuska som i att skattefuska några mille till bahamas? d finns ingen moral, den som har mest och åkt dit minst när han dör vinner.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Brukar alltid fuska med smsbiljett på bussen, funkar alltid. Tycker det är okej.
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Håller med trådskaparen. Fuska är i de flesta fall helt ok. kan man det så gör det. Fuska i spel och sånna små skitsaker är jag dock emot :P
"life's a garden, dig it."
"så länge det inte går ut över någon annan" är väll ett användbart uttryck
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
iaf "så länge det inte går ut över mig"
"life's a garden, dig it."
ja det är soft att fuska inom alla sammahang :)
Det är okej att fuska så länge man inte blir påkommen!
Highfive anyone, anyone?
Kan jag inte vinna, Då fuskar jag..
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
fuskare vinner alltid i slutändan
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
det är bara dumt att inte fuska.
Fuska är bra, de ska man göra med allt
If (...) existence precedes essence, and if we grant that we exist and fashion our image at one and the same time, the image is valid for everybody and for our whole age. Thus, our responsibility is much greater than we might have supposed, because it involves all of mankind. Om jag i varje handling är domare av rätt och fel, av vad det innebär att vara människa, så är mitt ansvar inte bara inför mig, utan inför mänskligheten i sig. Därför fuskar inte jag. Tyvärr så gynnas anti-socialt beteende i ett pro-socialt samhälle, och det är de människor som åsidosätter sina egoistiska behov för högre moraliska värderingar som får ta fuskarnas konsekvenser. SÅ SKÄMS PÅ ER!
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
HOHO, sarte Jag tycker nästan aldrig at tdet är okej att fuska, förutom i ickeseriösa sammanhang som spel osv - men samtidigt, fuskar någon då förstörs vitsen med det med.
ja säger som ordspråket^: Om du inte kan vinna... fuska
http://soundcloud.com/albertgranholm
Vissa regler är till för att brytas mot, andra är till för att förbigås.
if you cant beat him, cheat it.
Fake it 'til you make it. Eyes on the prize!
Hehe, mitt första minne av att fuska i skolan var på nåt biologiprov i femman. Fick alla rätt och fröken stod framme vid tavlan och berömde mig inför hela klassen. Sweet.
how do I reach these keeedz
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
NickoKick P20 haha du gjorde min dag, efter att ha läst ett par inlägg var det PRECIS vad jag skulle säga. Lyssna på Cartman angående fusk.
den som fuskar bäst får alla fina kvinnor
Den egentligen stora anledningen tillt att fuska är att din mentala allmäntillstånd försämras eftersom "fusk" även är misslyckanden och försämrar karaktären. Att ta sig igenom ngt jobbigt är mycket mera värt när man är klar, än att ha fuskat och bara fått en dålig erfarenhet av det.
alt_air: frågan är vem som bryr sig vad man själv känner inombords. fuskar du bra tror folk att du har en bra karaktär.. och i dagens samhälle är det viktigare med vad folk tycker om dig än vad du tycker om dig.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
det beror helt på scenariot alltså, jag kan duska i kortlek exempelvis, såvida det inte är om cash då, och jag kan fuska med sjukanmälningarna och annat sånt jidder som exempelvis teve avgiften. sen fuskar jag lite när det gäller lagsystemet med, men jag fuskar inte sådär fult som alla andra, jag fuskar mer med stil.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
jävligt mesigt att fuska. Lagar och Regler finns där av en anledning, hoppas att ni tänker om. Skitroligt att fuska till sig lite extragrejer å ta lite genvägar vah.. då är det ok om de som styr landet gör samma grejer med våra skattepengar osv med då?
mama said knock you out
de som styr landet kan dra åt helvette.
DegenereraD P27 Du har poängen med hela tråden. De som sitter i toppen är de som fuskar mest och gör det bäst.
ZoO-Man P21 Ruttet att fuska i kortspel. Finns två saker killar inte FÅR fuska i - kortspel och dryckestävlingar. Resten är ok.
INGET SNACK. Straffet på att fuska i kortspel borde vara döden. Eller åtminstone avhuggning av kulorna. :) CV, högskoleprov, deklaration etc = okej. INTE kortspel. ;)
Första svar var ju klockrent, man måste veta sammanhanget. I de allra flesta fel ere grymt oetiskt, fast när det kommer till studier kan det fan vara OK, är ändå bara paper proof equeal to optical illusion. Nothing, really.
teambanan P18 vi alla gör våra val, och vi är alla fullt medvetana om våra val, och vi tar ansvar för dem. det är iupp till var och en att göra sina val och ingen ska göra val åt någon annan.
man skall icke dömma folk.
Alla begår brott och fuskar. Det är dom som åker dit som är kriminella.
soundcloud.com/brormusk/sets
Jag fuskar i allt jag kan fuska i, allt vore så jävla tråkigt/jobbigt annars!
^-_-^
teambanan P18 Nej, det som spelar störst roll är din egen uppfattning om hur bra din förmåga att hantera saker är. Att alltid fuska genomsyrar den självkänslan jävligt negativt så det finns inget som är viktigare än ditt eget sätt att se på dig själv.