I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är kärlek?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2008-02-22 02:45

Vad är kärlek?

Hej gott folk.
Vad är kärlek för något egentligen? Har du varit kär någon gång, och hur känns det, hur vet man att man är kär? Kan man verkligen vara kär i någon hela livet?
Finns verkligen "den rätta"? Och är all kärlek bra kärlek?

Shoot!

you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2008-02-22 02:47
det är väl preciiiiis sånt här man får komma på själv i livet.

Man kan beskriva lite symptom på kärlek, men man förstår ändå inte förrän man upplever det.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-02-22 02:49
Det är en kemiskreaktion som får oss människor att bindas ihop enbart pga våra eventuella framtida barn som kommer. mannen måste skydda barnet och mordern! modern måste mata barnet!  man måste hålla ihop! DÄRFÖR finns denna kraft! kärleken. eller nåt?
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-02-22 02:59
Jag är lite mer fundersam på hur kärlek yttrar sig för var och en, hur individuellt det är osv.

2008-02-22 03:08
okaj då! kärlek är nåt som finns på film!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-02-22 03:13
Kärlek är en stark kraft. Den känns framför allt i magen. Det är som fjärillar med potensial att förvandlas till giftiga ormar.

2008-02-22 03:16
"kärlek" är att ha en KK, fast att man håller på lite tex på stan (typ hånglar, bio osv.)
Så Sex :)
No you!

2008-02-22 03:38
den professionella nybörjaren har talat!

2008-02-22 03:41
ProNoobs svar var bra.

2008-02-22 03:48
Klart, jag e jue Pro ;D
No you!

2008-02-22 03:53

pronoob

haru inte fattat än :O

du är ju en professionel NYBÖRJARE :)

2008-02-22 04:01
Kan jag få lite personliga åsikter, tankar och reflektioner inom ämnet kärlek istället för löst chat?

2008-02-22 04:06

bruce *springsteen*

jag får ursäkta mitt uppträdande utan respekt! Peace in the middle east

ärligt en av kärlekens delar är fan när man aldrig kan sluta tänka på person! och är sådär jävla glad hela tiden inombords! den där kännslan av att *inget spelar nån roll* ! är väl oftast just den kännslan som gör att många tofflar antar jag :P

2008-02-22 04:34
Nae jag håller mig la till mitt svar.. Men det du "Vroksjab" snackar om e jue mer mkt bra vännskap, lr den du helst vill sätta på..
No you!

2008-02-22 09:02
Love Is Pain.

Kärlek ger:
Hat
Svartsjuka
Osäkerhet
Rädd för att förlora
Omogenhet
osv

Kärlek är en av dom största fienderna inom männskligheten, man förlorar mer än vad man vinner genom kärlek och det är en sanning.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-02-22 15:20
kärlek är vaginsaft och spermier

2008-02-22 15:58
Vaginsaft hehe.. A qualiey product from Coca Cola company.

2008-02-22 18:44
Kärlek är homoerotiska gubbar i 50årsåldern endast iförda kimono och Axe parfym på en ljuvlig tisdagsmorgon.
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!

2008-02-22 18:57
Kärlek kan köpas
work some magic

2008-02-22 20:20
den här va ju uppe nyss, uppar den tråden...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-23 12:55

kärlek är ett ascoolt tidsfördriv

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-23 14:33
kärlek är en drog-fri psykos

2008-02-24 14:52
När man träffat personen som man är kär i, så utsöndras ett hormon ur någon körtel som gör att man får känslan som vi alla längtar efter. Kärlek!
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!

2008-02-24 19:33
skumma_anton haha!

2008-02-25 08:45
Varför är vi rädda för kärlek?

2008-02-27 19:37
Blunt_Smoke

För den hugger en i ryggen när man minst väntar sig det!
Brutal fucking murder!

2008-02-27 20:09
Kärlek är bara ensamhet som lämnar kroppen.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-02-28 12:00
En ideologi vi har skapat och upprätthåller för att reproducera föreställningar om den och att den inte "finns" i någon egentlig mening. Det är galenskap som sätter det rationella tänkandet ur spel för en idé om en kärlek som egentligen inte existerar. Det är biologiska och ideologiska konstruktioner som får oss att sätta rationaliteten ur spel helt enkelt.
fantastiskt

2008-02-29 10:26

illussion.

2008-02-29 14:23
Gemini X1 Är det din uppfattning? Har du varit med om det?

2009-03-16 00:06
Kärlek är asfarligt, Man går runt och är lyckig och glad tills det plötsligt slår en att något kanske inte är som man tror, man får onda tankar i huvudet som slår en i magen, as hårt asså, fattaru.

2009-03-16 00:48
vroksjab> Det låter som om du har ett tråkigt kärleksliv. (Eller senare frånvaron av...)
Meniskel har dock fattat det rätt. =) Fyfan vad den slår hård. Men vad skönt ändå. =P
Amor Vincit Omnia

2009-03-16 00:51
Glömde säga vad kärlek e:
Det är inverterat hat. (Gud tog in kärleken in i paint och tryckte CTRL+I)

Nä, men ärlig talat.
Kärlek och hat är sidorna av samma mynt. Som mörker och ljus är dom beroende av varandra. Utan den ena, finns inte den andra. (Hur ska du veta vad kärlek är om du inte är medveten om dess motsatts?)

Jaja...

Jisses....
Amor Vincit Omnia

2009-03-16 00:56
kärlek är hemskt.
Blunted in stockholm

2009-03-16 07:40
Jag tycker kärleken är något positivt, visst jag har själv blivit dumpad ett par gånger men man måste ju vara medveten om att sånt faktist kan hända, annars blir man lätt krossad...
men som sagt tar man bara med det i beräkningen när man ger sig in i ett förhållande så ska nog allt gå bra, sen får man tänka på det när man blir dumpad att det är vad hon vill (om detm är hon som dumpardig) som borde vara det viktiga. själv är jag mycket god vän med mitt ex.

Kärlek kan ju vara till en kompis, bror, syster, mamma, pappa eller kusin också. fasst då är det ju en annan typ av kärlek.

Ja menar dom flesta av oss älskar väl sin mamma?

Kort sagt kärlek:
Det finaste som finns.
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-03-16 07:41
P.s: det där att bli god vän med sitt ex, det är en egenskap som många saknar tycker jag. specielt killar
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-03-21 17:36
kärlek räcker så länge man har pengar, eller dylikt..

Någon snacka om 2 sidor på myntet, det var en bra sammanfattning.
"Jag hatar citat"

2009-03-21 19:52
Kärlek är som Pannkakor. Jävligt gött i början, men efter ett tag är man jävligt less på skiten.

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2009-03-21 22:26
Finns ju olika slags kärlek, kärlek till sitt barn. Till sin hund eller sin partner tex .. Kärlek är när man älskar en person mer än man älskar sig själv
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Redaktionen

2009-03-21 22:27
då finns det socker o sylt
namaste

2009-03-22 03:41
Om du vill finna Kärlek bör du inte lyssna på vad livlösa individer med erfarenhetslösa uppfattningar har att säga.

Majoriteten av det unga folket i Sverige saknar den mentala förmågan att tänka utanför deras eget fiktiva samhälle. Det är viktigt att du inte blir negativt påverkad utav de människor som har fängslat in sig själva i denna osynlig bur av begränsade uppfattningar. Som denna tråd bevisa; har dom inte ett skit att säga om Kärlek.

För att förstå den energi som kärlek har att erbjuda den som är förälskad, måste du uppleva det själv. Och för att uppleva Kärlek själv, måste du vara öppen för allt Kärlek har att komma med. Javisst, Love och Pain kan finnas i samma mening, men det är just det som ger Kärleken sin maktbalans över din själ. Om du vill veta mer om det kan du googla upp Khalil Gibran's poesi om att man inte kan finna 'Joy' utan 'Sorrow'. Khalil Gibran skrev också, ''To be wounded by your own understanding of love; And to bleed willingly and joyfully.'' Du måste acceptera den starka verkan Kärlek kanske kommer ha på ditt liv.

Första steget är att välkomna allt Kärlek består utav. Om du är öppensinnad för denna konst kommer du utan tvekan få uppleva det. Kärlek söker upp den som vill bli uppsökt. Och även då jag personligen har spenderat oräkneliga dagar i mörkret, just på grund av Kärlek, måste jag dela med mig att det är det vackraste jag upplevt i mina tjugo år på denna planet. Kärlek gav mig ett helt nytt perspektiv utav världen. Jag blev tacksam för varje blomma som växte. Varje droppe som regna.

"And think not you can direct the course of love, for love, if it finds you worthy, directs your course." Khalil Gibran, The Prophet

Peace!

2009-03-22 10:11
Jag vaknade klockan sex i morse och gick upp och gav mat till min dotter - det är kärlek!

Admin

2009-03-22 11:54
sen får man tänka på det när man blir dumpad att det är vad hon vill (om detm är hon som dumpardig) som borde vara det viktiga. själv är jag mycket god vän med mitt ex.

Fast det där är ju från situation till situation. Man kan ju bli dumpad på mer eller mindre hänsynslösa sätt. T.ex. på julafton, utan motivering. Av en tjej som börjar träffa en snubbe efter en vecka (trots att man varit ihop i nästan två år). En tjej som ljuger för en och behandlar en som skit efter dumpningen, men försöker verka som att hon är den "vuxna" parten.

Om något sådant mot förmodan skulle hända en (men det är ju så sjukt att det bara händer på film, eller?) känns det ganska befriande att inte vara vän med sitt ex. Oj vad bitter jag låter haha.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2009-03-22 15:46
f.övrigt så är det bara tjejer som håller på med kärlek
work some magic

2009-03-22 16:25
Kärlek är inte bara en tjej grej, men många killar är rädda för att visa kärlek öppet.

Jag menar många av er hyser väl kärlek till hipp-hoppen, am i right?

2009-03-22 17:38
kärlek är 5 ecstasy, lustgas och en påse gräs!

weeha

2009-03-23 17:09
P.s: det där att bli god vän med sitt ex, det är en egenskap som många saknar tycker jag. specielt killar

markulinen P18
är det inte rätt ömsesidigt?
om tjejen blir god vän med sitt ex blir ju killen också det?
Get Random!

2009-03-23 18:02
mantis : haha klockrent....
BAHA!

2009-03-24 08:45
KinG-PhiL

Nej men tjejer försöker i alla fall, vi killar drar oss bort från tjejerna så fort man gör slut med dom. bara och inse fakta alltså, många killar är fega och flyr.

Menar självklart inte alla killar, men ni fattar principen.

2009-03-24 10:29
markulinen P18 det där beror väll också på vem som gjorde slut och varför?

om tjejjen gjort slut med killen kanske han han inte har lust att vara vänner elr tvärt om?

somsagt, beror väll på person och sittuation.

2009-03-24 10:43
Ja men, asså i dom flesta fall jag känner till så är det killarna som gör slut.