Veckodagar, vilken färg tänker du på?
Mycket möjligt att denna fråga har varit uppe men men. Japp en grej som jag funderat på ganska länge, flera flera år men som jag inte orkat tagit upp. När jag här nån dag på veckan tex måndag så brukar jag associera detta med en färg helt undermedvetet. Alla dagar har sin egen färg fast inte Måndag och lördag som har samma färg, enligt min tänkande. Varför jag har valt ut färger för vissa dagar har jag konstaterar att det måste vara nåt som byggts upp efter åren, enda sen jag var liten har jag alltid tänkt på samma dessa färger till dessa dagar. En teori är att när jag gick i dagis så hade vi en tavla vill jag minnas med små papersbitar där det stod vecko dagarna, måndag, tisdag, onsdag, thosrdag, fredag, lördag och söndag. Alla dagar hade sin egen färg på kortet. Dessa färger tänker jag på-Måndag - ljusRött Tisdag - Gult Onsdag - Orange Thorsdag - Ljusblå Fredag - Mörkblått Lördag - Rött Söndag - vit. Så vilka färger associerar ni på veckordagarna? hoppas ni förstått va jag menade. För det kan väl inte bara vara jag som tänker färger?
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.
ursäkta stavfel, trött.
måndag- brun tisdag- rosa onsdag-vinröd torsdag-guld fredag-ljusgrön lördag- vanlig röd söndag-svart
Heretic ,Thou Art Cast Down!
1651: Jävla vilken blandning, kan hålla me om att fredag ev kan skännas grön ibland med resten av dina dagar låter gay, bla rosa, guld osv ;)
magicfow: javisst, tisdag är gul..!
- verlaat het lichaam en verlaat de mening -
Måndag - Vit Tisdag - Brun/Vinröd Onsdag - Ljusblå Torsdag - Mörkblå Fredag - Knallröd Lördag - Grå Söndag - Brun
http://myspace.com/BoodaBlezzin
är det detta som är Synestesi
ah som i thailand där dagarna faktiskt är indelade i färger, ex att måndagar är gula och då har de flesta gul tshirt (kungen föddes på en måndag så lite extra viktigt den dan också) osv .. kanske något vi borde införa i sverige? haha.
jag är discoverys ansikte utåt
Måndag - blå Tisdag - brun Onsdag - gul Torsdag - röd Fredag - vit Lördag - röd Söndag - svart vet inte vars jag nu fick allt det där ifrån men : o
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Facit:Måndag - Ljusblå Tisdag - Orange Onsdag - Ljusblå Torsdag - Lila Fredag - Röd Lördag - Blå Söndag - Gul
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Onsdag är nog brun förresten och torsdag kan vara grön
Måndag-Mörkrött Tisdag-Svart Onsdag-Gult Torsdag-Svart Fredag-Svart Lördag-Gult Söndag-Grönt
Måndag: röd Tisdag: gul Onsddag: brunorange torstag: Ljusblå/ljusgrån fredag: lila Lördag: svart söndag: vit Visst gör hjärnan alltid underliga kopplingar mellan olika sinnen, men undrar varför vi valde just dom färgerna? Min teori är att Tisdagagar till exempel, är kopplad till en speciell känsla, kanske glädje över att någonting kul brukade hända på tisdagar när man var kid, sen kopplar man även färgen gult med någonting, till exempel sol, sol gör dig glad! Alltså får Gul och Tidsag en inderekt koppling till varandra. Fast kopplingarna är självklart mycket längre och komplicerade men ni fattar min tanke?
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
Är det bara jag, eller har alla väldigt olika färger på sina helgdagar + fredag?
måndag- svart tisdag- svart onsdag- svart torsdag-svart fredag- ljusblått:) lördag- ljusblått:) söndag- blått:|
Skriver ner utan att kolla vad de andra skrivit, ska bli kul att se om man prickar in någon gemensam;
Måndag: Gul
Tisdag: Ljusblå
Onsdag: Orange
Torsdag: Vinröd
Fredag: Brun
Lördag: Blå i olika nyanser beroende på sinnesstämning osv
Söndag: Grön, även den i olika nyanser
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
måndag: vit
tisdag: vit
onsdag: vit
torsdag: vit
fredag: ölfärgad
lördag: ölfärgad
söndag: svart
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Måndag : Blodröd.. Tisdag : gul Onsdag : Grön Torsdag : blå Fredag : Ljust (himmel ljust som på sommaren) Lördag : same shit Söndag : Lite grå out!
Måndag-Grått Tisdag-Brun Onsdag-Blått Torsdag-Svart Fredag-Gult Lördag-Lila Söndag-Rött
Måndag - brunt Tisdag - Svart Onsdag - vit Torsdag - mörkblå Fredag - grön Lördag - ljusblå söndag - lljus aprikos
Det kallas synetesi. Jag har inga veckordagar, men jag har massor av andra såna där. Tex, att magont är ett kryss. Vänster är blått, mjukt och kallt. Höger är rött, aggresivt/kantigt och hårt.
varför har ingen frågat "vad fan snackar ni om?" eh, jag associerar inte någon dag med någon färg överhuvudtaget. gör verkligen alla det förutom jag?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Måndag - Rött
Tisdag - Grått
Onsdag - Rött
Torsdag - Fyra nyanser av brunt
Fredag - Ljusblått
Lördag - Svart
Söndag - Rött
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
Graffare
2008-02-15 21:27
söndag är vit, lördag är rätt och tisdag gult kan jag hålla med om, sen onsdag är typ orange, för det passar bra till gult, längre än så har jag inte tänkt, men typ tors. är blå och fre är grönt elr nått
They called me Mr. Glass
Måndag - blå (möjligtvis grön) Tisdag - orange Onsdag - brunröd Torsdag - brun Fredag - röd Lördag - svart Söndag - vit
Måndag - Svart Tisdag - Svart Onsdag - Svart Torsdag - Svart Fredag - Carlsberg grön Lördag - Marijuana grön Söndag - Nattsvart
vi hade någon slags plansch hemma i tvättstugan när jag var liten där alla veckodagar stod + att dom var i olika bakgrundsfärg, därifrån har jag fått mina färger, var väl typ 5-6 år. måndag = djupblå resten kommer jag inte ihåg, men det var mycket murriga färger sen, typ brunt och orange. men måndagar är blåa!