I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tanke stimulerar en mer avancerad tanke!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-11-02 21:41

Tanke stimulerar en mer avancerad tanke!

Är det bara för mig men när jag ligger och ska sova så tänker jag på något, då har jag en tanke. Denna tanken stimulerar till en ny tanke som är lite mer avancerad, som stimulerar till en ännu mer avancerad tanke osv osv. Att tänka avanverade tankar om allt mellan flickor till jobbet gör mig pigg! 

Nu har det resulterat i att jag inte kan sova utan min TV på, är den på så ligger jag och tittar på den då tänker jag bara på tv programmet och jag kan somna, utan TV utan sömn!

Fler som "lider" av detta?

HELSINGBORGS IF!

2007-11-02 21:58
Jag kan inte somna utan tv eller bok. Man kan ju inte bara släcka lampan, blunda och sova. Jag måste kolla på tv i några timmar tills ögenen börjar bli tunga, då stänger jag av och somnar inom några minuter.
Det suger när man kommer hem sent och ska upp tidigt och måste kolla på tv innan.
Antar att det är våran generations förbannelse...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-02 22:29
Jag tror det beror på att din hjärna har vants sig vid att höra ljud och aldrig får landa riktigt. När du ska somna och omgivningen äntligen är tyst så börjar den mys pysa och tänka kreativt. Det är inte bra i längden att aldrig vila knoppen och  sova med TVn på är inte nyttigt för 5öre, stäng av skiten eller släng ut skräpet. Att läsa är ju betydligt mycket bättre. Jag har inte tittat på Tv sedan mars i år och somnar bättre än någonsin. Gör så här, stanna hemma från jobbet i 1-2 veckor helt utan TV och media så ska du får vad som händer. Trust me! Television is just another mind controle program som fräter sönder hjärnan.
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2007-11-03 04:36
2 timmar per natt sover jag nu..
fyfan va skönt med fredag så man slipper vakna..
fast måste upp om 6 timmar iofs :/

bästa sättet är dock att läsa böcker om man nu har ro till det, då slipper man tankesnurran..
cry me a river!
--> thcrew

2007-11-03 13:27
Nu vet jag inte vad du täker på, men om du börjar stimulerar din hjärna för att utveckla  tankar så e det lösningar eller endorfin framkallande tankar som gör dig glad av din handling när du täker! Annars är det tvärtom, tråkigt!

Läs en bok, promenera, skissa m.m. Så kommer du bort från den onda cirkeln!

2007-11-03 14:34
musik! Jag kan omöjligt sova utan musik, eller jag kan kanske sova men inte förens 2-3 timmar efter jag stängt ögonen för första gången. Jobbit as hell....
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2007-11-07 09:23
d e nog många som har så men tv:n kanske inte e d bästa själv har jag alltid lyssnat på "hör-böcker" eller va de heter som man kan låna på biblioteket detta slutade jag göra för bara 2 år sedan kanske men även nu ibland när jag har svårt att sova kan jag sätta på en bok på sterion å bara låta nån tråkig gubbes röst rulla genom mitt huvud
Ingen mera rosa banner

2007-11-09 21:22
hallucinogen: ljudbok/ljudböcker
The more you sweat in training, the less you bleed in combat!

2007-11-12 02:15
Shit vad konstiga ni är som inte kan sova utan TV, har också en polare som inte kan sova utan att kolla på film.

Det är ju nice att somna till en film istället för att "tvinga" sig till att somna. Men jag har inga som helst problem att gå och lägga mig utan tv på eller liknande, så gör jag 99 % av när jag ska lägga mig.

Samt tankarna gör ju inte en piggare. Tankarna leder ju till att man somnar. Man tänker på något, sen på något annat, något annat etc.. tills man plötsligt sover.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-13 00:52
They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D

R.I.P. Whoa !