I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag fattar inte hur han resonerar!

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-11-02 13:09

Jag fattar inte hur han resonerar!

All right whoa. Hoppas att någon tänker som min ex.polare för jag verkar inte göra det och jag har funderat över det i ett bra tag.

Så här är grejen. För säkert 2 år sedan gjorde min polares tjej slut med honom. Det sänkte honom ganska rejält. Jag var där i den mån som jag kunde och stöttade honom så gott det gick.

Men efter säkert 1½ år så kommer jag av en händelse in på henens blogg ( ärligt, jag har inte letat efter den. en rad länkar från andra kompisar förde mig till den ).

Där stog det att hon praktiskt taget ångrade hela hennes förhållande med min polare och undrade hur det hade varit om hon "valt" mig istället. Inte rakt ut i texten, men i tillräcklig klartext för att meddelandet skulle gå fram. Jag tappade hakan för jag har aldrig tänkt tanken att ens röra henne.

Jag tänkte berätta det här för honom, men det var under en period då vi inte sågs så mycket och jag glömde bort det efter en vecka eller så. Tyckte att det var så fruktansvärt absurt och löjligt, så ja. Jag glömde. Jag är bara människa.

Sen var det en fest hemma hos mig. Vi snackade som vanligt om allt och han frågade om hans ex. Varpå jag kom på den där jävla bloggen. Visade den för honom och efter det så har han inte svarat på mina samtal, när vi väl setts på andra tillställningar så har han varit riktigt kall och inte ens skakat hand.

I mitt huvud har jag gjort fel. Det vet jag om Men uppenbarligen har jag missat något som han är förbannad på mig över.

Jag ringde inte direkt och berättade vad jag hade sett.
Jag var okänslig när det väl kom på tal och berättade vad jag läst.


Men vad jag personligen tycker är att han borde vara förbannad på henne istället. Jag har egentligen inte gjort någonting

Förutom att vara.