I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Teleport in i teleport?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-09-18 23:27

Teleport in i teleport?

Har svårt att förklara hur jag tänker, men ska försöka i alla fall.

Satt och titta på Simpsons idag och det var någon Halloween Special som visades där Homer köper en teleport av han vetenskapskillen och allt spelar på filmen The Fly med Jeff Goldblum. Man går helt enkelt in i den ena teleporten och kommer ut ur den andra, oavsett var dem står någonstans. Alltså:

Om vi säger att den ena teleportern är in-teleporten, alltså den man går in i för att åka till den andra teleporten, ut-teleporten. Om vi nu säger att ut-teleporten är så pass mycket mindre, och mobil, än in-teleporten, vad skulle du hända om man kastade in ut-teleporten i in-teleporten? Skulle ut-teleporten försvinna? Kan saker försvinna så? Spottar in-teleporten ut ut-teleporten som om den skulle blivit den nya ut-teleporten? Eller kommer ut-teleporten konstant ut ur sig själv, tills det finns hur många ut-teleporter som helst? Eller har jag bara krånglat till det?

Vet att det inte finns något sådant nu, men ändå?... Någon som har någon teori om det? För mitt huvud står helt still, kommer bara på motsättningar till möjliga lösningar.

"Är rymden oändlig?"

norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello