I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Höst och nostalgi?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-09-18 01:26

Höst och nostalgi?

Den här tråden ska framförallt handla om vad hösten innebär för er. Vissa kanske inte ser något mönster från en höst till en annan, men jag gör defintivt det.

Till att börja med innebär hösten allmänt elände för mej. Alla familjemedlemmar som dött har gjort det en höst, mina föräldrar skiljde sig en höst, alla förhållanden jag haft har slutat på hösten, alla gånger jag varit sjuk har det varit höst.
(Lustigt nog har alla förhållanden jag haft börjat en vår, och när jag opererades för några år sedan var det en vår.)

Hösten är också en årstid då jag reflekterar mycket. Det kanske på något sätt handlar om att summera året eftersom de mest händelserika årstiderna redan är avklarade (vår, sommar, vinter). Jag brukar tänka över hur långt jag egentligen kommit i livet. Vad som har blivit bättre sen förra hösten, vad som blivit sämre etc.
Oftast idylliserar jag hösten föregående år, och tidigare höstar, något enormt och kommer fram till att allting blivit sämre.
Jag är sällan glad på hösten, men däremot kanjag få en väldigt tillfredsställande känsla av distans på tillvaron. Jag kan finna nöje i småsaker, och förlika mej med att många höstar gått och att många fler kommer att komma. Svala känslor.

Vad är hösten för er?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.