Nattliga promenader
Jag har på senare tid börjat att smyga ut på nätterna och bara går genom stan eller sätter mig på en parkbänk och tänker på alla saker som händer med flickvännen,skolan typ allt som rör sig om mitt dagliga liv. Det har börjat kännas som ett måste att gå ut och göra det, och när jag går ibland så är jag riktigt trött i benen men dom går liksom automatiskt. Mamma o Pappa har vaknat och märkt att jag inte har varit hemma några gånger och dom har ju inte varit så positivt inställda på det, och det har lett till utegångsförbud och andra stränga åtgärder. jag har nu börjar fundera på om jag är normal eller vad fan jag är, eftersom att jag går på mina promenader finns det någon annan här inne på whoa som också gör det? Skriv hur ni började och varför ni gör det. Peace
tycker det är assnajs att gå promenader mitt i natten. speciellt om man bor lite avsides o man kan se stjärnorna klart utan en massa lampor o bilar som stör. det är skönt att gå sådär när man har mycket att tänka på, man liksom samlar tankarna. oftast gick jag när jag hade så mycket att tänka på att jag inte kunde sova, o då kunde man både rensa tankarna o bli trött i benen, sen somnade man snabbt! men visst är det svårt om man är lite yngre eller bor hemma, mamsing blir ju inte glad när hon upptäcker att man är ute mitt i natten o ursäkten "jag tittade bara på stjärnorna" brukar inte gå hem :P
each one, teach one! för hiphopen vidare
jag började för ungefär en månad sen pga av sömnlöshet som nu iofs löst sig delvis. man kan nog inte kalla mina promenader för nattpromenader utan för sen-natt-tidig-morgon promenader, alltså runt 4-5 tiden på morgonen. jag gör det för det har blivit en vanesak och det är skönt med bara några som är ute med hunden, tidningsutdelare och några få löpare.
Jag älskar att gå runt i storstäder på nätterna, allting upplyst av neonjus, gatulyktor och andra ljuskällor. Det är så tyst och fridfullt. Jag kommer ihåg en natt (sen kväll) när jag gick mellan Stureplan och Norrmalmstorg på Biblioteksgatan och det stod en kille som spelade jazz på sin sexofon. Inga andra människor... Det var fan en religös upplevelse...
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
jumpcut, du igen? sexofon? du ger dig visst aldrig! :P
each one, teach one! för hiphopen vidare
Haha, det var ingen dålig Freudian slip :)
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
på natten är jävligt såft att gå. speciellt när jag bodde i i en liten by utanför pajala (ligger ovanför polcirekeln). helt knäpptyst på natten, snön knastrar under fötterna, helt svart och man ser stjärnor sjukt bra. på sommaren är det också väldigt fint när fåglarna börjar kvittra och eftersom solen aldrig går ner på natten så är det som en 5 timmar lång solnedgång/uppgång. mycket trevligt. städer är bara roliga att gå i om det är sommar och vardag. så man slipper skrikande fyllon och frusen slask.
Din hojtlåda är tom.
jumpcut P24 religiösa upplevelser i natten, alltid i natten
Nattlig promenad feat cigaretter är 2007 års crack.
spliff macht frei
MuppÖÖn Du är fullt normal. Jag och många andra jag känner går också månskenspromenader om nätterna och tänker på saker. Jag måste dock säga att det dina föräldrar gör liter direkt korkat. Jag vet itne hur gammal du är men dom värkar bara se dig som deras barn (hur dom nu ser på sitt barn) och inte som en person. Vilket jag tycker man bör se sitt barn som.
Matis Tack för att du tycker så. jag är 14 men mina kompisar ser mig som om jag är 17-18.
Det gjorde jag också förut, mellan 3 och 5 på natten
Okey, bertätta vad som fick dig att börja och varför du forsatte
no gay. men alltså nattpromenad är så jävla härligt. dock bor jag ute i skogen, men bara vandra och sätta sig på en bänk med ett cigarett paket kl 2 på natten och bara sitta och tänka. galet soft ! hade det inte regnat hade jag varit på väg ut nu.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Äger. typ vid 2-3 tiden är staden tom :) Get the juices flowin liksom, man andas frisk nattluft, kan filosofera över livets väsentligheter i lugn och ro. Mkt bra tycker jag, jobbigt när man gör det för att man inte kan sova dock. Sova torde vara bra typiskt sätt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nattpromenader är så otroligt gött, har inget alls för mig på dagarna nuförtiden, inget jobb/skola eller annat att anpassa mig till.. så jag brukar gå ut nästan varje natt, bara gå runt, lyssna på musik, ställa mig på nåt soft ställe och bara se ut över stan, tänker på allt som rör mig och de jag känner.. känns så inihelvete bra på nåt sätt. brukar ha jävligt svårt för att somna oftast, och då är detta den bästa medicinen
va?
Nästan varje natt tar jag min mp3, mitt snus och och går en runda. Har jag nog gjort nu i 2 år. Brukar ta mig en 3-4 km promenad ner till statoil som har dygnet runt öppet och handla mig en korv. Sen gå hem igen och då somnar jag oftast.
Medicc & Patten
Har alltid tagit nattliga promenader nær jag befunnit mig i stæder. Det ær en fin kænsla att kunna vara utomhus i lugn. En bra omvæxling från dagstempot. Større delen av mitt liv har jag dock tillbringat på landsbygd och dær føredrar jag helt klart att lægga mina promenader till dag/kvællstid... Ledljus ær en bra grej. Promenader ær vad som krævs før ett kreativt tænkande.
mera msz!
Jag gick nattliga promenader hela tiden förut det är helt underbart.
Natt promenader äger:) Me love it!
SunShine Reggae!.
Började gå ut om nätterna när ja mådde skit pga en tjej.. Sen blev det mer ellr mindre vardag drog med bror min eller själv, o gillar det, nu har jag inte tid med sånt, men brukar ge mig ut på små promenader, men bra musik, lyssna lite lågt, sätta sig där det är vind och väder tätt... softa lite... tänka, kanske skriva nått som man eldar upp.. Det är helt enkelt nice..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag är inte ute och går på nätterna men jag kan hålla med om det här med tystnaden. När jag bodde i London var det aldrig tyst. Bilar, folk, flygplan, oljud överallt. Man fick sova med öronpropar. Så nu när jag bor hemma igen är det verkligen något man uppskattar - att det är knäpptyst och att man kan höra sig själv tänka, ibland t.o.m mitt på dagen.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
jumpcut P24 har varit med om det en gång i london. Tidig söndagmorgon (6 tiden) i west end. jag gick från covent garden till piccadilly för att ta bussen hem efter ha jobbat natt. Det var typ jag, några uteliggare och städare som befann sig på ett av det mest turisttätta stället i london. Helt magiskt. Det kändes som man var snubben i 28 dagar senare.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
MuppÖÖn X0 skönt att höra att du inte är ensam ällaar?
natten är den bästa tiden för självreflekterande promenader och andra vansinnespåhitt.
cry me a river! --> thcrew
jag gör samma saker, spec. när saker och ting är helt uppochner!
Jag gor alltid det nar jag ar stekt, gar ut och bara gar hur langt som helst och lyssnar pa musik och tanker. Det ar bast!
Fan vad skönt att höra att man inte är onormal:D e det ngn som hänger med ut inatt? hehe.
Streetlife is the only life i know. Det är skönt med natt/morgon promenader. Brukar intala mig själv till att i natt ska jag verkligen ut o bara gå runt en kolla o tänka. Men det händer alltför ofta att jag fummlar upp ur sängen stiger in på dass o pissar "ähh, va fan" och däckar i sängen igen.
We must all go through a rite of passage, and it must be physical, it must be painful, and it must leave a mark. - Captain Howdy
är det bara jag som är svinrädd för att vara ute själv på nätterna? jag skulle aldrig våga gå runt själv på stan, men jag är å andra sidan lite paranoid så.
Ska ut om någon minut på ännu en nattlig promenad, kan inte somna... Jobbar ju natt så har alltid stora problem att ändra dygnsrytmen till helgen som "normala" människor har.Lite frisk luft i kombination med motion och hjärngymnastik är aldrig fel , he he. (Jag tänker alltid väldigt mycket på allt...)
Come on now! lite fler borde det vell finnas?
Jag överväger det nu faktiskt, har dock för mycket tråkigt att tänka på och det är inget som måste tänkas igenom så sömnen får nog ta över detta :P
klart som fan det inte är onormalt, att ta sig en promenad på natten.. jag gör det fett ofta, tar med mej ipoden o ba går.. Filosoferar, funderar över dagen som gått, vad jag ska göra dan därpå. så just keep on going
Nattpromenader är onekligen bra skit. Väldigt väldigt enkelt att försvinna in fullständigt i stjärnhimlen om man passerar ett lite mörkare parti där gatlampor och dylikt inte stör. Appropå det är det iofs sjukt trevligt att bara sätta eller lägga sig på balkongen mitt i natten och försvinna bort en stund :)
Look with your own eyes - See with your own mind
Jag gillar att cykla på natten, man bara glider omkring snabbt men ljudlöst. riktig mindblower. Det kan jag rekommendera. skaffa en snabb cykel utan växlar.
Jag kommer ihåg en natt (sen kväll) när jag gick mellan Stureplan och Norrmalmstorg på Biblioteksgatan och det stod en kille som spelade jazz på sin sexofon . Inga andra människor... Det var fan en religös upplevelse... HAHAHAHA :) det där gjorde min dag, Tack
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
Johnny det ager, jag har en underbar cykel som glider fram pa vagen, basta ar att cykla pa nylagd asfalt
jag gillar att cykla på sån vit färg som de markerar vägbanor etc med, smoove!
smooove operajtor ja jag med, har du testat att cykla pa en lang brygga nangang? Med mjuka traplankor som sitter ihop perfa..mmm det ar ocksa fint
Lägerskola: "Nattpromenader är 2000-talets meditation" Pumpa supm knastriga souldängor vid 2-3 tiden i ensamheten , varva ner och ta sig en snus! Nuff said!
Gotta kick somethin that means somethin
Det är ju nånting av det mest underskattade som finns. För mig känns det som en renande upplevelse att vandra på nattimmarna, så mycket som går igenom huvudet. För mig spelar det ingen roll vart jag går skog som stad så är det bara underbart att vara ute och suga upp den atmosfären som så många missar speciellt nu på hösten när dimman blandas med gatubelysning...
Jag skakar i dockskorna... Kriget kommer!
Nattpromenader är ju sjukt skönt :-)
be the change
Nattpromenader är LÄSKIGT
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
Jag och många andra som lider av ångest brukar vara tvungna att gå ut på nätterna. Man klarar inte av att vara inomhus helt enkelt. Visserligen brukar jag försöka ta mig ut även utan ångesten... för det är förjävla trevligt.
Ni som går ut går ni ut själva då eller har ni med er en likasinnad vän?
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
"Ni som går ut går ni ut själva då eller har ni med er en likasinnad vän?" Eftersom tråden handlade om att ta nattliga promenader för att tänka så antar jag att det är själv som menas. Jag tycker också det kan vara jävligt skönt med nattliga promenader så man får rensa skallen lite ibland.
njut
hehe, älskar att du skapade den hår tråden.. ofta många filosfer och relfekterande människor som vandrar på natten ;). jag började gå ut för 1 år sedan, jag smög ut genom rutan och ställde mig vid en vägg bredvid min lägenhet och tog en cigrett. ju mer tiden gick och ju fler fimpar som slängdes desto längre ville jag gå. jag började gå runt kvarteret och sätta mig på en bänk. nuför tiden brukar jag gå runt hela helsingborg ("en stad" xD), jag känner mig fri. eftersom jag är en väldigt reflekterande människa så är natten en bra stund att tänka över saker på. tunga beslut, problem osv. innan var det ofta som jag tog mig ut för att ta en spliff men på senare tid gillar jag att vara skärpt och tänka klart. Ganjat sparar jag till kvällar med polare :P. stay focused, och fortsätt med dina nattliga prommenader! / Trickknowledgy!
Hobby; göra beats och slå nazister.
maary
håller med! läskigt ju, iaf om man e ensam =/ brukar få läskiga fantasier och typ höra hasse aros röst från efterlyst i huvudet : "haninge, 20 årig ung kvinna spårlöst försvunnen sedan i fredags ring efterlyst på "08 702 00 90" haha då blir jag extra nojig o tar en omväg på 20 min o börjar typ småspringa...
men hädanefter vet jag att jag inte ska bli rädd mer för de mörka silhuetterna som sitter på parkbänkarna, eller för skuggorna och de dovt ekande fotstegen långt bakom mig... d e ju bara mina kära whoa kamrater som e ute o promenerar och filosoferar :) ... eller? för visst är ni väl snälla?? =/
"Girls got balls.They´re just a little higher up, that´s all."- Joan Jett
Jag är en nattpromenerare sen ett par år tillbaka. Nattpromenaderna liksom växte fram och blev en del utav min vardag när livet var som tyngst; jag kände mig själlös bland allt runtomkring och höll på att kvävas av alla måsten och rutiner. Nätterna ute promenerandes på stan eller runt i området på vägar där inga andra gick blev räddningen; mina ögonblick med mig själv och mina tankar, mina stunder att andas och bara finnas till. Det känns så bra att vara helt anonym, bara studera omgivningen och dess människor, en cigg i handen och ibland lite musik. Jag har så svårt för att vara öppen med detta för mina nära och kära...Många förstår inte, helt enkelt. Ibland har jag ljugit när bekanta och föräldrar undrat var jag har varit eller är på väg, då jag fått så mycket negativ respons av dessa; de har ofta sett mig som ensam, stackars och/eller konstig, ibland har de funnit lite oro för mig. Dock så har föräldrar och vänner börjat accepterat att jag försvinner ibland på nätter, trots deras oförståelse så litar de på att jag vet vad jag gör. Kortfattat så är nattpromenaderna nästan en förutsättning för att jag ska kunna må så bra som jag gör.
Delam tange barat