I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att svika någon för att sen gå under jorden.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-08-19 02:18

Att svika någon för att sen gå under jorden.

God afton.

När jag började ettan (Okt/höst/04) så hade jag en klasspolare (som vi kan kalla för "A"), en snubbe som jag totalt fastnade för (och vice versa). Vi hade verkligen skitkul tillsammans när vi umgicks, och flera gånger kände jag att vår vänskap vi hade var som om vi hade känt varandra i hundra år, så pass tighta var vi - och så tajta blev vi bara efter att ha känt varandra i ca.2 månader.

Men, sedan hände något. Strax inpå våren 05 så vägrade han svara på mina samtal, sms och gb's/pm's på diverse communitys (det hände dock att han svarade någon gång ibland, men fick enbart svaret att han inte hade tid). Så jag lät bli att vara envis för att se om han kanske ringde mej någon dag - vilket han aldrig gjorde.

Helt utan anledning, och det är kanske det som gör mej så fly förbannad som jag trots allt fortfarande är. Det kan tyckas vara löjligt och långsint av mej (jag som dessutom aldrig är långsint), but wait, there's more...

Jag har haft en barndomsvän sen årskurs fyra (som vi kan kalla för "B"), även vi var grymt tajta. Och det hände ofta att jag, A och B umgicks alla tre många gånger, men efter att A bröt med mej så umgicks ändå B fortfarande med A. Eftersom B är galet konflikträdd så kan han inte säga ifrån, även fast han vet att något är fel, så även när jag ber B att ta reda på varför A skiter i mej så säger bara B "Jaja, jag ska fråga honom... sen...", vilket han aldrig heller gör.

Övre stycket måhända vara luddigt, men, summan av kardemumman: A & B är nu skittajta - och bokstavligen brutit kontakten med mej.

Jag får ofta tanken av att A har av någon anledning snackat skit om mej, då inte ens B pratar med mej längre - man har ju sina spekulationer. Vad dom än sagt/säger om mej är väl idag relativt obetydligt, men, jag har så jävla svårt att komma över detta, även fasten det var drygt 2 år sedan, så hur i helvete ska man komma äver sånt här? Jag har ju ändå återfått kontakten med en gammal klasspolare sen högstadiet som jag nu är skittajt med, så varför glömmer jag inte bara dom?

Vänskapen med A & B kanske var för bra för att vara sann, helt enkelt - och det suger som fan...

PS.Jag vet, det är söndagsnatt, men det här är då ingen fylletråd.

/ mvh - Charly

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.