I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2007-08-16 00:31

Efter döden?

Jag kommer nedanstående i texten framföra en teori på vad som kan hända efter döden. Texten kommer vara skriven på ett faktamässigt sätt , trots att det endast är en teori.  Och teorin snurrar bara inte i mitt huvud.

Innan jag startar denna text vill jag bara få med er i ett speciellt tänkande .. Allting är oändligt. Det finns ingen början, och inget slut. Bevisar du någonting annat vill jag gärna höra det.
Hoppas jag slipper ta oändlighetssnacket, utan jag tar förgivet att ni förstår att det är utom begränsningar.

Vad hände innan du föddes? Ingenting såklart. Du fanns inte, du existerade inte och ingenting kunde få dig att vara medvetande. Utan medvetande känner man inte av tid eller rum.

Du föddes. Helt plötsligt har du av en massa molekyler bildat ett "jag". Ditt jag är endast ditt medvetande och du känner dig levande. Utan ditt medvetande så finns du inte.
Nu kommer vi till den svåra biten att förklara med ord. Du kände inte av tiden innan du föddes, dvs du kände inte av alla dessa miljoners miljarders år som gått innan du fått dina fötter på jorden. Däremot så känner du plötsligt av varenda sekund i ditt medvetande. Du känner nu av tiden, och du fick i en tiondels sekund känna av längre tid, än själva universums äns existerat!
(Kom ihåg att det är DU, och vad du upplever)

Du lever ditt liv, spelar fickpingis, smackar bitches eller vad du nu gör. Och sedan .... Så dör du.
Tills när går tiden?
Precis som jag förklarade tidigare och precis som jag berättade innan om att du inte är någonting utan ditt medvetande, så är nu ditt "jag" utom förståelse. Det du precis kände som varje sekund har nu igen förvandlats till att du inte känner någon tid alls. (du finns inte). Tiden har inget stopp, tiden har absolut nu ingen .... begränsning!
Alla händelser som inträffar efter din död , är utom din påverkan och vad är det nu, som du kan uppfatta som en händelse? Jo, att du har ett "jag". Men det har du ju inte?
Så tills när går tiden för en människa som inte äns lever och känner av tid.
Jo den går tills någonting händer. Och någonting händer ju eftersom vi kom ju överens om att allting är oändligt. Världen och åskåtandet ligger endast i ens eget öga.
Ta det ungefära så här; När du sover, så går tiden mycket snabbare än vad den gör för en person vid vaket tillstånd. Därmed vill jag påpeka att tiden uppspelas av just dig!


Men till den svårare biten nu, och för att försöka besvara åtminstonde EN, av dina tankar just nu.
Hur kan han återuppstå, det är ju inte logiskt eller verkligt
Då ställer jag dig motfrågan, hur föddes du?
Det är ju fortfarande en typ av återuppstånndelse?

"Men varför skulle just jag uppstå igen, och hur?"
Jo, i oändligheten händer allt och i och med att det en gång hände när du föddes, så måste det ju hända igen, i och med att det en gång gjorde ellerhur?


Skitsnack eller Gudabegåvad Vetenskapsman. Bedömm mig hur du vill men nu vill jag ha din åsikt och tar med glädje emot andra teorier och tankar
Tack!

www.znapmusic.com/klockren