I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min syster hör och ser saker.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-08-09 17:15

Min syster hör och ser saker.

Tjo, nu är det såhär att min syster är 15 år och har varit väldigt deprimerad den senaste tiden. Inte förstän igår insåg jag att det verkligen är allvarligt.

Hon har haft ätstörningar i kanske 1 år nu, går på antideppressiva och går till bup flera ggr i veckan.  Igår fick jag veta en sak om henne, som hennes innebandytränare som är en av dom få min syster kan prata med.. dom har kommit varandra väldigt nära.

Min syster ser och hör saker, hon kan aldrig sova.. hon ser ansikten utanför fönstrerna och överallt. Hon hör röster när hon ska sova.
Hon hade  sagt såhär " jag är aldrig ensam" vilket jag fick rysningar av när jag hörde det och började må illa.

jag tycker så jävla synd om henne, för jag kan inte prata med henne. Mamma och pappa kan inte prata med henne, dom på BUP tar henne inte ens på allvar. Blir förbannat, hon behöver hjälp!

Kan tilläga att förra sommaren fick hon hjärnfeber, om jag minns rätt.
hon bara tuppade av, fick kramper och fördes till akuten direkt och låg där i över en månad.

Det hände även nu i sommar, men inte lika allvarligt och ingen vet vad det beror på?

Vad kan jag som storebror göra för att hjälpa henne?
Jag vet att det inte är direkt är min skyldighet utan mina föräldrars, men jag vill verkligen vara till hjälp...