Funderar på att klippa allt...
Shu. sa upp mig från mitt jobb för 2 veckor sen och slutar på Söndag. Jobbade bara i tre måander sen tröttnade jag. Har en lön som droppar in den 15e och ungefär 4000 kvar från förra på ett sparkonto. Jag funderar nu på allvar att bara dra. Köpa en turbiljett nånstans och inte komma tillbaka. Försöka skapa nya förutsättningar. Till thailand elelr nåt tänkte jag. Jag är lätt redo att bara dra från allt och skita i mina familj och allt sånt där. Det struntar jag i. Alla mina saker också. Känner att jag kan lämna allt och försöka testa hur mitt liv skulle se ut på andra vilkor...
aa det där kommer jag också göra när bägaren med bajs har runnit över... börjar också lessna på saker o ting men har endå en del att ta itu med. Se bara till att du har pengar så du kan flyga hem när du som helst behöver:) Wish you luck
Ksa tillägga att känslan av att ingen vet var man är + att folk undrar vart man tagit vägen liksom känns rätt bra. Man vet då fan vilka som bryr sig
meningen är lite att jag inte ska ha pengar att komma tillbaka när jag vill... Jag vill börja om på noll typ..
Jag vill inte klanka ner på ditt val av land, men jag skulle testa något engelsktalande land. Bra för enkelhetens skull då, kanske lättare att hitta/träffa kompisar och grejer. Fast sen så vet ju jag såklart inte om du kan thailänska eller om det funkar bra med engelska där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Do it. Det kommer förmodligen ändra hela ditt liv eller så kommer du inse att du vill ha tillbaka ditt gamla. win-win. Tanken har dykit upp hos mig också några gånger... kommer nog kunna tänka mig det när jag blir lite äldre.
Kör bara! Satsa.
spliff macht frei
Testa köpa en Enkelbiljett, för det där med turbiljetter låter lite som en chansning... Men annars säger jag som Nike - Just Do It.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Enkelbiljett menade jag alltså inte tur och retur utan bara tur liksom :D
hoppas du får jobb då. annars kan du ju försöka hitta en dator när du blir tvungen o hora på bangkoks gator.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
No shit sherlock. Var tvungen bara.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Yeah don't worry 'bout me.. Jag är helt allvarlig med det här och jag vill verkligen göra det. Push myself to the limit.
Gör det då. Gör det istället för att tänka på det. Gör det. Res fan. Skit i helvetet. försvinn. gör dig själv en tjänst.
Thailand är inga problem, finns gott om engelsktalande, en massa svenskar där, och man hittar ganska så lätt ett sätt att överleva på om man är ödmjuk och schysst av sig... Good luck!
Gör en "The Beach" :D
haha ja gjorde typ d, kanske inte helt frivilligt, men flyttade ensam till ny stad, nytt liv o nya vänner. Hittade en kille från en annan stad o nu ska vi flytta till en ny stad som e ny för båda oss. hängde ni me? aja allt händer inom sveriges gränser iofs. men familj o vänner finns ju fortv. inte med i min vardag lr nåt längre... för övrigt det bästa jag har gjort.
för övrigt så kan jag ju tillägga att det inte handlar om granstäder lr nåt, utan om olika delar av sverige.
Promotor
2007-06-29 19:18
haft samma tanke.. men jag skulle sakna mitt gamla liv förr eller senare..
Det där tänkte jag oxå på förut men då var jag iof sjuk. Jag var deprimerad och visste inte vad jag ville, varför eller hur. Jag hade till och med packat väskan och skrivit ett avskedsbrev till min pappa. Sen begav jag mig. Jag ville till en annan stad men hamnade bara 5 mil hemifrån hos en kompis, sen en annan kompis och till sist hem igen... idag skulle jag aldrig göra nåt sånt...att fly löste ingenting för mig
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Asså, jag tror inte riktigt många förstår vad jag menar. Detta handlar inte om att dra till en annan stad i sverige och ha kvar mobil och kontakt med alla osv. Det handlar om att klippa allt för all framtid. Att kanske dra till ett land med 5000 i fickpengar och styra därifrån. Kanske hemlös i thailand tills man dör inom ett år eller så. Jag tänkte verkligek klippa ALLT...
Asså jag är itne så naiv att jag tror att allt kommer bli nice om jag gör det. Jag skulle troligen dö inom ett år eller nånting...
Gör det bara, varför ens skriva om det här? Jag känner igen mej i din situation, funderat länge på att göra samma sak. De e känslan av att att inte ha något/någon som håller en tillbaka här. Just nu söker jag jobb för att få pengar till resan + ett mindre startkapital. Lycka till. Vi kanske möts en dag.
nej snälla bli inte en av dom luffare som bor i thailand och lever på minimum och spenderar alla sina ihop-tiggda pengar på alkohol och damer. åk nånstans där du kan bo och få arbetstillstånd istället. gör mig denna tjänsten så ska jag stötta dig till 100% i ditt beslut.
varför klippa "allt"?? för en kommande film inspelning av ditt "spännande" liv lr vad? d e ju bara o tortera sig själv, ok att d e skit kanske o så men vissa peeps vill du väl snacka me ibland? säger du annorlunda så knarkar du antingen för mycket lr så borde du flytta till psyk o inte till ett annat land, lr så har du blåst dina riktiga vänner nåt otroligt o inte vågar va kvar...wich one is it?
restinpieces F20 ja för du
la ju verkligen upp ALLA tänkbara möjligheter och kombinationer.
plugga utomlands ett halvår eller år istället ! det finns ju apmycket språkkurser att gå i, Kina kan jag rekommendera, billigt jämfört med våra standards roligt språk och tecken, en grej för framtiden också säger dom ju.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
gör det! du kommer träffa nytt intressant folk, lära dig massa om dig själv och vad du vill göra med ditt liv. "In order to look back on the great things you've done, you have to start doing them now. If you keep waiting for great things to happen, they'll never come, and you'll have spent your whole life waiting for something that will never happen without you being proactive here and now, in the present. "
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
Jag är sjukt sugen på att lämna allt bakom mig med. Allt förutom musiken, och det är väl det som håller mig tillbaka, att ta med sig så pass mycket prylar som jag har nu vore en sjukligt dyr historia och kräver nån säkerhet i vart man ska ha det någonstans. Men nog vore det skönt att bara pysa och skapa lite perspektivbyten, ändra förutsättningarna.
Asså jag är inte psyksjuk hit och dit, bara för att jag skulle kunna klippa allt. Jag är så. Min familj ger jag inte mycket för och om ni visste hur ag växt upp skulle ni kanske förstå. Mina kompisar, visst, men inget är oersättligt. Mina saker? bryr mig inte så mycket. Jag lovar att jag skulle kunna klippa ALLT utan att tveka om jag bestämde mig för det...
djånnnibläjs ja d gjorde jag. tack för att du tydlig gjorde det åt mig :)
Fan har du inga vänner som du går i döden för?
eller skaffar du en brud mannen!
Jag fiser THC !
"Fett du måste göra det!" Det där lät bara så jävla ursinnig kul. Känns det bra så gör det, jag hade stannat hos mamma! haha.
soundcloud.com/brormusk/sets
brainstorm - Ksa tillägga att känslan av att ingen vet var man är + att folk undrar vart man tagit vägen liksom känns rätt bra. Man vet då fan vilka som bryr sig Vad skönt det kommer vara för dig då när dina föräldrar undrar var du tagit vägen och ringer Kanal5 för att träffa ett medium som ska hitta din kropp eftersom de tror att du är död. Medan du säljer din lena pojkrumpa i nån dammig gränd.
We call them winerbrods.
hans föräldrar kanske inte saknar honom?
Jag fiser THC !
Låter som en bra plan. DO IT. Jag tänker styra upp mina gymnasiebetyg samt ta körkort, jobba några månader så jag har lite startkapital sen så bär det av. Tänker se till att ha några tusen sparade ifall det blir Game Over och jag måste fly hem. Action ftw.
Funderar på samma sak, eller inte riktigt, men bara dra härifrån ett tag, London blir det nog då, plugga lite engelska och jobba och träffa massa nytt folk, inte åka själv utan med en vän isåfall. Men do it!
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.
Jag kommer att tänka på den där känslan när man skulle hoppa från femman första gången. Rätt läskigt men samtidigt var det något i en som sa "hoppa hoppa hoppa". Jag har ingen anledning på samma sätt som du att bara dra men det låter ganska frestande faktiskt. Tänk inte för länge på det bara, risk för att du inte kommer iväg då.
jag har en vän som gjorde det, han sålde möbler och lämnade in på loppis, lämnade personliga saker (fotoalbum osv) hos sin moster och packade en väska med kläder, stack till alaska för att bo hos en internetkompis ett tag, han fick jobb på en bar och fick hyra lägenhet, han bor kvar i alaska så vitt jag vet och har inte sett honom på ssnart 15 år,
5 år ska det vara, blev fel :D
Jag tycker du ska köra hårt!
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Sant.. haha bara sticka..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Graffare
2007-07-28 16:26
hur är det med internet i thailand, skulle aldrig kunna leva utan :( ;) annars ska jag fan göra desamma om nått år. :|
Thailand i e soooft, träna Thaiboxning :) haha
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
ladda mp3n innan du drar bara
The beach? Om vi ändå pratar Leonardo så är det nog större sannolikhet att det blir en The Basketball Diaries :( respekt om han har dragit dock.
Graffare
2007-07-29 19:19
undra hur han ska klara sig utan whoa?
nåra tips om du ska till thailand: Klappa inte folk på huvudet, det var tydligen heligt. skratta inte åt kungen eller riv någon av deras affischer på honom (då får man typ livstid).
Jag tycker du ska utnyttja denna "känslan" du har av du skiter i allt till att göra såhär istället.. du skaffar dig ett hyffsat jobb, skitsamma vad det är, du bryr dig ju inte ändå?? bara gå upp och jobba varje jävla dag i 2 år eller nått, under tiden kan du träna, du vet ut o springa o sånt, sätta dig på biblioteket o läsa böcker, lära dig trolla kanske? bara gör nått vetigt, JAG hade läst varenda jävla poker bok som finns och spelat på nätet hela jävla tiden på låga nivåer, sen om 2 år så åker du till Vegas och bor på nått motel eller nått. Pröva lyckan!! sen om 5 år när du grindat på låglimit bord i Vegas så satsar du lite mer, du blir hyffsat rik, köper en lägenhet får Green Card och en shysst bil. Sen när du är runt 30 så skiter du i poker karriären eftersom du har pengar nog att klara dig livet ut. DÅ är det dags att tänka på vad du vill göra, så gör du det!!
2 PJÄSER
DO IT
http://www.last.fm/user/Ayanamii/