I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

min hud förstör mitt liv.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-05-19 15:45

min hud förstör mitt liv.

tja, jag tänker gå direkt till saken.

Jag har problem med finnar & fet hy.
Inte överdrivet, inte lätt akne, jag är medel kan man säga.
ansikte,rygg,bröst & överarmar.
Det är inte bölder, det är en hel del små "ungdomsfinnar", röda prickar, endel ärr, bara allmänt ofresh hy. Igentäppta porer, å överdrivet stor talgproduktion. Ja ni får bilden.

Jag är väldigt van med det här, illa ser jag faktiskt inte ut, men jag känner mig mycket värre än vad det kanske är, eller så är det bara så illa som det är.
Jag har vart till hudläkare, han rekomendera Roaccutan, men jag vågar inte. (Jag är väldigt påläst om detta, jag vill inte att tråden ska handla om det)

Jag skriver inte det här för att jag vill ha tips om hur jag kan lösa mina hudproblem, det handlar mer om i princip allt annat.

Jag tappar lusten för nästan allt när jag vaknar upp märker att jag fått 3 nya som gör ont på ryggen eller nya vart som helst som e röda och inflamerade.

Jag tappar lusten för att försöka skaffa ett jobb & gå och jobba, även fast jag har ett arbete som jag kan vända mig till när jag behöver extra pengar.

Jag har inte heller någon lust alls att gå ut på helgerna, jag bryr mig inte längre om det är tisdag eller lördag, jag sitter inne vilket som.

Jag har sparat pengar & har råd att ta körkort, men jag tappar motivationen lika fort som jag lyckas att finna den.

Jag grämer mig för hela sommaren, då jag har träffat en tjej, som säkert vill ta med mig å bada osv i sommar med alla hennes kompisar osv, men jag vill absolut inte, men endå så gärna.
(Vill heller inte att detta ska bli en tråd om att hon tycker om mig för den jag är osv..)

Jag har helt enkelt ingen lust för något alls längre, jag känner mig likgiltig.

Finns det någon som känner igen sig?


jajjamensan