I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Om det fanns, skulle du vela använda en "kärleksdryck" ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-04-20 11:33

Om det fanns, skulle du vela använda en "kärleksdryck" ?

Föreställ er att vetenskapen gör en banbrytande upptäckt som gör det möjligt att dricka en vätska och nästa person man ser blir man kär i.

Scenariot är att du kommer över en dos av sånt här. Det fungerar på följande sätt: du ger personen denna vätska, kanske häller det i deras öl på krogen och sen så tittar du denne i ögon och volá personen blir otroligt kär i dig.

Personen ska kunna bryta sig ur "förtrollningen" om du missköter dig. Alltså kommer den inte vara livet ut, utan vara som en riktig förälskelse som kan ge vika om inte allt fungerar, så som kommunikation och gemensamma mål etc.

Frågan är, om du fick chansen, hade du velat använda det här? Varför?

------------------------

jag kan ju säga att jag hade ju lätt velat testa, typ få den där bruden på gymnasiet som var helt omöjlig och som jag dagdrömde om i 1,5 år. Jag ser det som så att om hon kommer bli förälskad av det här så kommer hon ju bli lycklig, oavsett om det inte skulle komma av sig själv.

Någon som resonerar annorlunda? Låt diskussionen börja.