Jorden tom för 1 månad
Vad tror du skulle hända om alla människor skulle försvinna från jorden 1 månad? Vad skulle hända? Vad skulle kunna gå åt skogen? Eller kommer inget speciellt hända när vi kommer tillbaka efter 1 månad? yo!?
work some magic
ptja, djur i fångenskap lär väl dö.. kärnkraftverk kan nog gå åt skogen.. lite sånt.. kan nog få endel positiva effekter på miljön med.. :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Mycket mat skulle vara rutten iallafall.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Jag tror det skulle bli en enorm skillnad.. det hade nog varit jävligt bra om moder jord fått chilla i fred ett tag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men en månad liksom, tror inet att jorden skulle hinna återhämta sig så värst jättemycket på den tiden...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
mataffärerna skulle vara ruttna, det skulle vara sjukt dammigt överallt, all produktion skulle stå stilla varför det när alla kommer tillbaka kommer bli problem att komma tillbaka på rätt nivå igen (gissar jag på?) nä jag tror det skulle ta lite tid att återställa allt, en månad är sjukt lång tid om vi multiplicerar det med mänsklig aktivitet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag sdkulle klottrat sönder allt , snott en jävla massa stuff's som ajg la undan nån stans, allt:S? kanske lite tråkigt sj men endå..
Redaktionen
2007-04-20 15:53
samopo vad får dig att tro att du får vara ensam på jorden? Jag tror inte naturen skulle märka av att vi var borta i en månad.. Det är liksom inte ens en millisekund av vad den har upplevt.. Det äår nog bara de grejerna som är skapade av människan som skulle gå åt helvete.. Om ens det..
namaste
men de tar ju inte jag hand om :P
suntzu - damm består mest av gamla hud?
visst hår textil också men ändå. tror dig icke
Om man kollar hur jävla mycket skit människor gör för varenda sekund så tror jag att det skulle vara en skillnad, dock så skulle det inte ta någon särskilt lång tid innan allt var mer eller mindre som vanligt.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Elefanterna hade börjat ta över och civilisera sig, och människan skulle inte vara välkommen längre.
^ Smart sagt.
mmm förstår inte heller var dammet skulle komma ifrån om det inte fanns några människor....
Jag läste någonstans att det blott krävs några årtusenden för planeten att dölja alla spår på jordytan av att människan någonsin existerat.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
En månad skulle det inte va så märkvärdigt, men fatta tusen år. Coolt med djungelstäder.
"Jag läste någonstans att det blott krävs några årtusenden för planeten att dölja alla spår på jordytan av att människan någonsin existerat." Eh, vart läste du detta? Tror knappast på det, dölja alla spår på jordytan av att människan någonsin existerat???
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
skulle dö en massa djur iaf..
cry me a river! --> thcrew
Illustrerad Vetenskap hade en artikel där dom räknade på hur lång tid det skulle krävas för vissa saker. Det skulle gå relativt snabbt innan naturen raderat ut alla spår av mänsklig aktivitet.
s c f c
Illustrerad Vetenskap var det nog ja! Sedan så skulle man nog kunna hitta spår ifall man gjorde arkeologiska grävningar....
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Zyklom korkat inlägg, frågan var intressant, ta bort din användare tack!RappaKalja + ATLien jag hade nog inte litat till 100% på illustrerad vetenskap, dom har haft fint med fel under årens gång. och vad menas med "mänsklig aktivitet"? pyramiderna i egypten är såvitt jag vet tecken på mänsklig aktivitet, svårt att tänka mig att dom försvinner på några tusen år iom att dom redan har stått... hm..... 4000? 5000? inte säker ;O
halsont Vad jag minns handlade det om städer och då New York och Stockholm som exempel. Vad gäller pyramiderna så hotas dom inte av någon vegitation så som skog och dylikt. Dom står ju bara i en öken.
s c f c
vad hotas new york av? central park?
okej jag var onödigt dryg, men jag undrar lite vad illustrerad vetenskap ansåg skulle kunna bidra till förintelsen av sthlm/NYC
Jag skrev lite fel där, några årtusenden kan ju uppfattas som t ex 5000 år. Har för mig att det var på tal om fler millenium än så, låt oss säga 30 000 - 40 000 år.
sen beror det ju på hur man menar med mänslig aktivitet, all skit vi slänger ut i naturen lär inte försvinna eller sluta påverka naturen inom 30 - 40 tusen år.
Vem bryr sig?
Söker kunder, mixning & mastring!
fan va najs... undrar om det finns nån konsev på ica som skulle vara ätbar om 30 000 år... jag skulle testa om jag fick chansen...
jalla mohammed<br> abooooo
Jag tror att dinosaurierna får päls.
Det är inte lätt när det är svårt..
Graffare
2007-04-25 23:34
ÅderPåleOne sen så har människan bara påverkat jorden en milisekund, vi har påverkat naturen i 100? 150 år? jorden har funnits i 75 miljoner år(inte exakta siffror)
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Ni tror inte att miljöförstöringen skulle bli värre? Jag tänker på dammar som orsakar översvämningar, möjliga härdsmältor eller liknande i kärnkraftverk, miljontals döda tamdjur och så vidare...
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
albin P22 nä, miljöförstöringen skulle inte bli värre. bla för att alla utsläpp skulle minska med 100% och skogarna hade brett ut sig mycket mer vilket ger ett rikare djurliv. även om alla kärnkraftverk i världen skulle paja skulle de positiva effekterna överväga. vettefan om det är garanterat att ett kärnkraftverk skiter sig bara för att man låter det stå heller.
Maucca P22 sen måste jag naturligtvis tillägga att det var ett totalt meningslöst inlägg, fast det har ju du redan insett, right?
En månad? det är väl inte en lång tid? Typ lite dam, och att grönsaker och mat skulle bli gammalt? Kanske möjligt vis min katt skulle vara rätt hungrig. Men inte mycket mer än så. Naturen sköter sig själv, det har den väl gjort innan vi kom till jorden om jag inte är helt fel ute.
det skulle börja växa ogräs i min trädgård vilket skulle vara en katastrof!
"nä, miljöförstöringen skulle inte bli värre. bla för att alla utsläpp skulle minska med 100% och skogarna hade brett ut sig mycket mer vilket ger ett rikare djurliv. även om alla kärnkraftverk i världen skulle paja skulle de positiva effekterna överväga. vettefan om det är garanterat att ett kärnkraftverk skiter sig bara för att man låter det stå heller." Det är en månad vi pratar om, inte ett par århundraden.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Det skulle börja växa ogräs i min trädgård också vilket skulle vara en katastrof!
sjukt intressant fråga! jag är asnyfiken på vad som skulle hända. och jag tror verkigen naturen skulle uppskatta som få om vi lämnade planeten för en månad, gärna för gott. den skulle må toppen som den gjorde för 150 år sedan innan industrialiseringen woho!
livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!
Hmm, är lite tveksam till att det skulle hända så mycket, förutom som folk har sagt att djur i fångenskap skulle dö och saker i våra civilisationer skulle ruttna och förstöras. Jorden skulle ju knappast hinna fylla på några reserver på 1 månad. Btw, hörde en gång, tror det var av en SO-lärare, att om alla i världen skulle ha samma levnadsstandard som här i Sverige (västvärlden) skulle jordens resurser ta slut på ca 11 minuter?! Det låter jävligt otroligt.
Btw, hörde en gång, tror det var av en SO-lärare, att om alla i världen skulle ha samma levnadsstandard som här i Sverige (västvärlden) skulle jordens resurser ta slut på ca 11 minuter?! Det låter jävligt otroligt. Tänk dig då om alla levde som dom i USA lever.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Den genomsnittliga svensken har det nog bättre än den genomsnittliga amerikanen.
det är allmänt kännt att USA bidrar till den största delen av föroreningen.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Jo, men det är ett lite större land än Sverige. Den genomsnittliga sa jag.
Hörde någonstans att det blev någon slags dimma när flygen slutade gå när all kris runt twin towers var.. o den dimman var inte alls bra så e la lite pest eller kolera.. :D
Tror människan har börjat blanda moder jords maskineri med vårt egna maskineri alldeles för mycket för att vi bara skulle kunna lämna det och dra härifrån, utan att det skulle bli katastrof. Om människan hade lämnat jorden en månad hade det nog varit jävligare när vi kom tillbaka. Om vi däremot stack i några tusen år hade det nog varit gött här sen.
Vad är det här, någon form av slogan?
samopo är nog den dummaste personen på hela Whoa.
PuGe Snarare 4 miljarder, liv kanske däremot har funnits i 75 milj. år
Kan tänkas, men det behöver inte nödvändigtvis vara så
bli epedemi på grund av allt som skulle ruttna och när vi då skulle komma tillbaka efter en månad (på månen?) skulle vi också coola av alla bakterier överallt från döda djur och skit
mest en kul grej...? (känns barre bus)