I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att tro på något (Gud)

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-03-17 21:28

Att tro på något (Gud)

Jag har alltid hatat folk som har trott på gud. Kanske inte hatat men jag har hatat deras dumhet att tro på något som inte går att bevisa. Jag skulle aldrig kunna börja tro på gud för jag är av uppfattningen att människan har kommit på religonen och allt som har med gud att göra för att hålla människor i schakt. Tillexempel vid krig, eller att inte vara rädd för döden.

Jag tycker att det skulle vara skönt att tro på gud och himmelriket och slippa vara rädd för döden. Jag skulle vilja tro på gud men jag gör det inte för jag vet att han inte finns. Att tillexempel kunna be till gud när något är skit måste ju vara jävligt skönt.

Är det någon mer som känner såhär? att dom skulle vilja tro på gud men kan inte för dom vet att han inte finns?

Det roliga är att min ärlighet antagligen inte pajjar religonen för någon av er som tror på gud för ni är redan inne i det. jag tror jag är avundsjuk på er... puss på er :D Full jag e =)