I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur ska jag göra ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-03-01 21:06

Hur ska jag göra ?

Ännu en problematiktråd som behandlar ämnet "kärlek".

Det som har hänt är att jag har kilat stadigt med en tjej i något runt 3 månader.
Ni vet hur det är: Mys på café, mys på bio, mys hemma o.s.v. Vi pratar väldigt mycket om olika saker och håller på att lära känna varandra riktigt bra (vi har känt varandra länge, men inte särskilt bra).

Nu till problemet: I lördags så va hon ute och hon blev uppstrulad av nån snubbe. Fick reda på det igår och vi bytte lite sms, vilket ledde till att jag märkte hur mycke hon ångrade sig.

"Han kysste mig, och jag gjorde fel som inte gick iväg. Det var ett misstag. Va inte arg på mig, snälla va inte de" är ett av hennes sms.

Jag såg även i skolan idag hur mycket hon ångrade sig när hon inte ens kunde förmå att se mig i ögonen när jag gick förbi henne.
Hur som så är man en gentleman, så jag smsade o frågade om hon skulle ha skjuts hem, vilket hon ville. Det sas dock inte mycket i bilen.

Så, kära whoaiter... Vad fan ska jag göra ? Ska jag "ge henne en andra chans" eller gå ut på jakt igen ? Gillar verkligen tjejen. Hon har en underbar personlighet.

2007-03-01 21:22
Misstag kan alla göra. Kolla dock med henne om hon verkligen menar allvar med er. Snacka med henne. Det är väl det bästa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-01 22:15
Beror ju på exakt vad du känner.
Känner du att det är en stor sak som du komemr tänka på och som gör att du tex känner dig äcklad lr så så skit i henne.

Men känner du att det är nått du kan glömma och inte komemr ta upp tex om ni börjar bråka och prata mkt om det i början, så hon verkliegn ångrar det och så, även om hon börjar gråta och bla bla, så gör det, d lär hon lräa sig iaf och kanske inte gör om det igen.

2007-03-01 22:32
Känner mig absolut inte äcklad av henne. Plus att jag är mer besviken än arg...

Och på ett sätt förstår jag henne samtidigt, med tanke på att vi inte ofta går ut tillsammans. Och när det väl blir så att vi går ut tillsammans så e jag antingen knökfull eller bara tråkig.

2007-03-01 22:37
Förlåt henne. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-01 22:41

På ett sätt har jag redan gjort det genom att jag snackade med henne idag när jag såg att hon mådde dåligt. Men jag vill inte höra sånt skit från fulla människor på krogen liksom. Vill hellre att hon berättar det för mig.

Nu är det iaf bestämt att vi ska hooka imorrn, så vi får se hur det blir.

Promotor

2007-03-01 22:43

Har hänt exakt samma sak för mig, men jag lät det gå (en gång ingen gång, 2 gånger e 1 gång för mycket)

du kommer dras med tanken att nån annan kille har har haft ihop det med henne samtidigt som hon är din, och det kommer kännas förjävligt!! Men med tiden så kommer du inte må lika dåligt av det, men du kommer alltid ha det i bakhuvet!! Om du verkligen tycker om henne så ska du ge det en chans!

2007-03-01 22:45
Optimistisk: Ska snacka med henne imorrn utan att ta upp ämnet.

Och jag hoppas inte att jag kommer o tänka så om henne.

2007-03-01 23:25
vadå ett hångel kan väl hända den bästa, fan komigen nu, så jävla dålig stil. Det är inte svårt att hålla sig förfan, och håller man sig inte, tycker jag verkligen inte att man är värd en andra chans, så jävla lågt. Okej om man håller sig efter hela incidenten. Men hon har fortfarande gjort det.. ääy detdär går fetbort...
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2007-03-01 23:31
klumpigt snedsteg? man är fullt medveten om vad man håller på med, man vet konsekvenserna. Och ändå så gör man det, om man är riktigt i huvudet och förstår vad man håller på med gör man det ju inte, om det inte finns någon speciell anledning till att göra det, tex att hon inte vill ha den gamla och sattsar på nytt eller något sådant. Tycker det är så jävla sämst, och alla jävla muppar som snackar om att man inte vet vad man gör på fyllan osv,, komigen..
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2007-03-03 11:12
Hazn_

Du förstår henne för att du blir knökfull och tråkig när ni går ut? Vet du vad definitionen av en dörrmatta är? Fan gör vad fan du vill förlåt förlåt inte men det är fanimig något fel i ditt tankesätt om du säger att du "förstår henne" för att ni inte går ut ofta? Man måste alltså hålla en kvinna i handen så fort hon får en bärs i sig annars låter hon vem fan som hellst hångla upp henne? Eller eftersom det är ditt fel som blir full och tråkig så förtjänade du att bli en hanrej? När hon tar kuk från någon annan vad ska du säga "Jag förstår henne, jag har ju så liten kuk eller jag kommer för fort".

För min del tycker jag du ska låta henne gå så det känns också, men ska du förlåta henne så snälla säg inte "Jag förstår att hon gick och körde tungan i en annan snubbes mun för jag hit hit eller dit". Det finns inget att förstå punkt slut. Ta en till funderare på hennes orsaker till att låta någon annan komma till istället. Kanske är orsaken att hon inte är en bra tjej helt enkelt och inte att du är tråkig
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-03-03 11:21
folk som skyller på alkoholen bör ta sig en funderare..

2007-03-04 00:08
Men jises, jag skulle bli sårad/arg/besviken.. Det du säger om att du är 'tråkig' eller cpfull när du är ute ska väl inte ändra något?

Antingen visar du att du är GRYMT besviken på henne och så ska du förvänta dig en väääldigt bra förklaring till varför hon gjorde så.
Jag menar, 3 månader.. då borde hon ju veta vad som gäller?

Eller så går du vidare med livet helt enkelt.
Man har faktiskt ett samvete oavsett om man är full eller inte, så det är inget att skylla på.

Jag skulle aldrig tollerera detta, jag har gjort det en gång och aldrig mer.
Sariiiiiiiish

2007-03-04 09:17
BIG BIG NO NO!!!

Jag skulle aldrig gå med på nå sånt, fuck that liksom
work some magic

2007-03-04 11:35
Du har ju precis fått körkort, du kan få vilken brud som helst.

Nej, seriöst. Om du gillar tjejen så ta henne. Det låter som ett mindre snesteg och inte riktigt regelrätt otrohet.

Kärleken den kärleken.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-03-04 20:40
SiQi

word
work some magic

2007-03-04 22:48
SiQi
word

Knocka snubben elle nått.
Men det verkar många som har kärleks problem på whoa.
Love Sucks!

2007-03-05 09:18
Alternativ 1:
fölåt henne och leta upp snubbe som hångla upp henne och smaska honom i bakhuvet med slagpåk för att få ut lite frustration =)

Alternativ 2:
Skit i henne, glid vidare, låt saker ha sin gång.
bitches comes bitches goes the only thing that stays is broes =)

2007-03-05 10:13
Hazn_ P0

får du någe bukt på ditt problem?

2007-03-05 12:18
varför ska han göra nått mot snubben som hånglade med hans tjej?
det var juh hon som betedde sig som en slampa?

har visserligen bara skummat igenom tråden men det verkar inte stå nått om att den där snubben som kysste henne visste att hon hade pojkvän?

2007-03-05 12:56
nisse p21
för att som sagt, få ut lite ilska.

2007-03-05 14:10
jag tycker inte det där låter så allvarligt... förlåt henne....men fråga först varför hon inte sa ifrån när killen kysste henne för någon anledning måste det ju finnas...
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2007-03-05 14:18

skulle nog inte lita på bruden om ja va du
jävligt fult stil o de vet hon oxå om ni börjar snacka igen
så borde du ta upp de me henne innan ni går vidare ..

2007-03-05 14:24
jag var med om samma sak för ett år sen ungefär och vi forsatte vara tsm och det funkade inte speciellt bra eftersom jag inte kunde lita på henne så vart det mycket att vi bråkade när hon skulle ut och festa virse versa. .

2007-03-05 14:54
kemtvätten
få ut lite ilska? Ge henne en smäll istället om han är tvungen att slå nån, knappast snubben som hånglade med henne som gjorde nått fel.

Slå sönder en bokhylla eller nått ifall du är tvungen att slå sönder nått....

2007-03-05 15:01
nils P21
nej fan slappa bruden är ju bara fel.
men jag gillade det där med bokhyllan.

2007-03-05 15:02
nu kommer jag få massa arga kommentarer efter mig, självklart så skall han inte slå någon alls, menade bara att hon förtjänar mer en smäll än vad snubben som hånglade med henne gör.

2007-03-05 17:59
Tänker inte slå nån.

Vi har snackat lite om de o jag har kommit fram till att jag vill ge de ett försök iaf.

maary: Man får väl hoppas att jag får de snart :)

2007-03-05 19:14
ja skulle sitta o tänka på hur hela förloppet var innan shono 'strulade upp henne'. det är väll inte så ofta killar kastar sig över en tjej o kysser henne bara sådär om hon inte ger vinkar om saken...
om min guzz skulle göra det skulle jag kasta henne direkt.
en gång är inte mycket men vad säger att hon inte kommer göra om det? att hon gråter? I think I dont
I'm watchin all of ya because your game is so poor

2007-03-05 20:15
om hon skyller på att den andra killen kyste henne så e hon inget o ha sämsta bortförklaringen ju hon va full o ville strula så enkelt e de o så kommer de fortsätta så ge inte för mycke..

Rappare

2007-03-09 03:35
första två åren är ändå bara prövotid så om du kan leva med att det hände så är det faktiskt inge märkvärdigt. Men om ni typ är seriösa och bor tillsammans och kanske rent av förlovat er så är "drunken accidents" en absolut deal-breaker.

Dock skulle jag inte lita på bruttan i fyllan nå mer. Men det är jag det.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-03-13 04:38
Det är väldigt tidigt i förhållandet och vanligtvis om man inte träffats ett bra tag innan man blir tillsammans, så är man osäker i början. Även fast man känner något/mycket whatever så är det grymt lätt att ta ett snesteg i den osäkerheten.
DOCK, om man är lagom självsäker (vilket jag själv nog inte skulle va) så får man verkligen försöka lyssna på sin partner och skaffa ett eget intryck av vad du tror. För ett sådant misstag kan få än att förstå vilket fel det var och att man absolut inte vill 'hångla upp' någon annan en den kära.
Men som jag säger så krävs det nog att man har rätt bra självförtroende och framför allt förtroende för tjejen om det sedan ska funka utan oroligheter i form av svartsjuka ..
Don't call me a backstabber, I stabb you in the face

2007-03-13 11:37
varför smsa ni?
I am not a one-trick pony. I rock these feet like no one else can!