I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur fan lyckas man?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-02-21 22:55

Hur fan lyckas man?

För varje dag som går så känner jag bara mer och mer hur jag inte vill misslyckas.
Genom att misslyckas menar jag att bli en riktigt prakt svensson.
Halvkass inkomst, pengarna går till räkninar och mat för att överleva.  Sen sitter man och drömmer om den där bilen, den där resan och annat. Man börjar spara undan lite pengar en månad för att kanske dra utomlands men sen nästa månad måste man rensa den kassan för att ha råd med mat.
Jag vill verkligen inte vara någon tråkig person som har levt i min hemstad hela mitt liv. Jag vill kunna sitta där om 60 år och blicka tillbaka över den framgången, det landet, osv.

Jag är absolut ingen höjdare i skolan, kunskap/talang finns men inte ork/tid/lust. Har ca 1½ år kvar på gymnasiet och börjar redan nu tänka, hur fan ska jag tjäna så mycket stålar som möjligt på minsta möjliga arbete ? ;]
Egentligen så kan jag jobba häcken av mig, kanske periodvis. Men jag orkar inte leva efter nåt 7-4 mönster i 25 år...
Finns det ens hopp för sånna här drömmar?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.