I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur slutar man mobbas?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-02-16 20:53

Hur slutar man mobbas?

Det går en kille i min klass som jag mobbar, problemet e att jag inte kan sluta de e som en jävla drog om jag börjar mobba han så måste man fortsätta de e rå jobbigt, egentligen vill jag inte mobba honom för han kan va rätt schysst ibland men oftast helt jävla bäng i huvet ett jävla IG barn!

T.ex. på hemkunskpen skulle han skriva C-vitamin men skrev Se-vitamin hur fan lyckas man?? Sen skrev han en lapp där de stog att min hjärna va ruten? han menade att min hjärna va rutten!

Vad ska jag göra för att sluta mobba honom?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-16 20:55
Bli polare med honom och skratta tillsammans med honom om hans misstag. Eller så ignorerar du bara.. Kan ju inte vara så jävla svårt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-16 20:56

Okej ska försöka ignorera honom, inte bli polare med honom han luktar illa:P

2007-02-16 20:59
"på hemkunskpen skulle han skriva C-vitamin men skrev Se-vitamin"

varför kollar du ens på hans papper?

"Sen skrev han en lapp där de stog att min hjärna va ruten"

du måste ju gjort nåt som fått han skriva det eller hur?

jävla fjant!
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!

2007-02-16 21:00
och varför allting blev "snett" vet jag inte
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!

2007-02-16 21:03
"Sen skrev han en lapp där de stog att min hjärna va ruten"

du måste ju gjort nåt som fått han skriva det eller hur?

Läste du inte elr?? klart jag har gjort nått jag har mobbat honom varje dag!!

2007-02-16 21:04
 "Läste du inte elr?? klart jag har gjort nått jag har mobbat honom varje dag!!"

Varför började ud mobba honom från första början?

2007-02-16 21:10

De va fan 2 år sen jag kommer väll inte ihåg, han e så jävla jobbig å håller på å fittar sig!!

2007-02-16 21:12
bra svar niclaz!
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-02-16 21:15

mm jätte bra va?

2007-02-16 21:17
Alltså, förstår du ens innebörde av ordet "mobba"?

2007-02-16 21:19
Ja mobba e när man ger en jätte mycket saker tex choklad å glass
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2007-02-16 21:28
En sak att inse är att de flesta ser dig som en jävla tönt om du håller på och retar eller mobbar folk. Han kanske har problem hemma eller annat att tänka på som gör att han inte intresserar sig för skolan?
försök att undvika kontakt med människan i så stor utsträckning som möjligt. Du behöver ju inte snacka med honom eller ens vara i hans närhet. Att sitta och droppa spydiga kommentarer är fett onödigt.

Med "din hjärna är ruten" menade han antagligen att han tyckte du är lika bäng som du uppenbarligen tycker han är. Vilket inte är så konstigt om du mobbar killen. Låt honom vara, du har verkligen inget att förlora på det. Du behöver inte vara hans polare, bara skit i honom.

2007-02-16 21:32

Du mobbar honom för att bevisa att du är "större / starkare" än honom. För du skulle inte reta någon som skulle ge dig stryk.

Enkelt sagt, du är en fjolla.

You can't fool all the people all of the time.
But if you fool the right ones, then the rest will fall behind.

2007-02-16 21:35

ja jag vet att jag e feg! men nu undrade jag hur jag ska sluta mobba han! å de har jag fått svar på!

2007-02-16 21:41
jag har haft samma problem att inte kunna sluta mobba en kille... det började redan i ettan  när de va etklass foto som han hade pott frisyr...  å då började jag reta han.. sen gjorde alla det... o det var inte bara därför... han är ful... han luktar as äckligt  . o han får lätt utbrott, men han fatar inte att han inte kan slåss...

jag har förstört en del av hans liv... eller det var jag som starttade allt iallfall.. sen fortsatte alla andra...  jag kúnde lixom inte sluta .... jag hade jobbigt hemma o har det fortfranade ... o då avreagerade jag mej på han för ja behöövde nån som ja kunde störa mej på...

nu har ja inte rört han på 1 ½ år ungefär... det är skönt.. har inte tänkt på han ens ... förrän idag ... lycka till!!! det går över om du eller han byter klass iaf
 Östergötlands Finest :P hehehe

2007-02-16 21:51
du mobbar nog bara honom för att du är hemligt kär i honom

2007-02-16 21:53

Var en man och låt han göra som han vill, och kan du verkligen inte, så borde du fan söka hjälp. Det är inte så jävla svårt att låta någon vara. Försök att tänka dig i hans sits.

2007-02-16 22:01

Ja ska låta han va även fast han e så jävla jobbig!

2007-02-16 22:03
NiclaZ: Bra gör det och om han skulle råkia säga något opassande i din närvaro så gå bara därifrån istället för att starta en konflikt.

2007-02-16 22:05
Om du inte klarar av en jobbig person utan att starta en konflikt så kommer du inte få det lätt i livet, finns alldels för många jobbiga människor. Så fan lika bra att lära sig nu.

2007-02-16 22:21
haha! jag ska!

2007-02-16 22:29
Ger du dig på honom för att försöka spela allan för folk i klassen som inte gillar dig som du är eller?
all fire burns, little baby, you´ll learn

2007-02-16 22:34
NiclaZ P14
Inse att du har ett Stort problem. Om du mobbar någon och skadar en person som du gör, och om du är medveten om det, och om du vill sluta, men inte kan det. Då har du ett seriöst problem. Jag skulle nog säga att det handlar om osäkerhet hos dig själv. Du mår så jävla mycket bättre och blir tryggare om du trycker ner på andra. Dvs du mår bra av att mobba. Gå o se en psykiatriker skulle jag rekomendera, eller snacka med kuratorn.

2007-02-16 23:50
Alternativ.. precis, finns folk som har det svårare, och sen dom fega, eller osäkra måste klanka ner på för att känna sig bättre. It's simple.

2007-02-16 23:57
 felixnr2 F18

haha freud for the go!

2007-02-17 02:19
haha men har tänkt på det där, det är alltid enklare att vara trevlig mot de man inte bryr sig om.

2007-02-17 02:27
Fast jag tycker det är positivt att killen faktiskt erkänner att han vill veta hur han ska sluta upp med sina fasoner (även fast han borde veta det själv utan att be om hjälp). Det bevisar ju att han någonstans där inne har kommit till insikt att det han håller på med är fel och det är en bra grej att han kommit fram till det.

2007-02-17 02:35
Men alltså, jag är fortfarande lite intresserad om vad han menar med "mobba"... menar du att du retar han lite smått då och då eller är det hela klassen som står i en ring och kastar runt hans mössa?

Du förstår säkert vart jag vill komma:)

2007-02-17 03:04
krossad_anka F60: får faktikst hålla med, han är 14 o försöker sluta mobbas!

BAHA!

2007-02-17 03:24
IDIOT: Så är det! ;)

2007-02-17 05:30
Gört.

2007-02-17 09:11
Orkade inte läsa alla svaren, men i alla fall.

Det du kan göra är att antingen struntar du i honom helt. Eller så går du till din lärare och berättar läget. Läraren måste ta tag i det och ni kan tillsammans hitta en lösning.
Att du mobbar kan så klart bero på tusen saker, men ofta beror det på att du inte tycker att du har fått dina sk grundbehov uppfyllda. (Dessa kan förkortat sägas handla om att ett barn måste få känna sig behövd, känna att det trivs med sina klasskamrater, att det hör ihop med dem. Dessutom måste eleven känna ett sammanhang och att livet har mening.)

Det bästa är nog ända att bara låta honom vara. Du har inget att förlora på det. Se det som en tävling mot dig själv, du växer som människa varje gång du struntar i att säga något, eller skriva något, dumt till honom.

What we do in life echos in eternity.

2007-02-17 09:22
......om han nu är "helt jävla bäng i huvudet cp barn" etc. VAFAN HAR DU MED DET O GÖRA DÅ? vad har han gjort dig?
när du växer upp så kommer du inse att alla är som dom är oavsett vad du tycker o tänker om det hela. helt jävla egotrippat o tro att han påverkas av vad duuuuuu tycker om honom.

lägg ned

kliv bort

skaffa en psykolog

och byt skola vafan

jag var mobbad från dagis upp i mellanstadiet och de var ett sådant trauma att jag har glömt 10 år av mitt liv. jag har inga minnen av ngt som hände under dem åren. har du lust o vara en del av något sådant, why then continue.

2007-02-17 09:59
Att jag mobbas kan bero på att i sjuan så var de en snubbe som va rå jobbig som slog mig osv. men iofs så började jag ju mobba den där killen redan i sexan!

2007-02-17 11:10
Snacka med honom, säg att from nu vill du inte att han ska säga ett enda ord till dig.

Då blir det lättare
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2007-02-17 12:15
alla cpn som skriver " ööh det är du som är dumihuvet  som inte kan låta killlen va" o massa skit.. ni kan dra åt helvete för ni vet ju inte hur svårt de är att sluta mobba folk o sånt... gitt till nån annan tråd me erat vuxen snack  om att ni skulle ha varit så jävla duktiga när ni va yngre!

2007-02-17 12:51
Haha, efterblivet att mobba någon, då är man bra vek och mesig person..

Hur som helst, bra att du skärper dig. Inte så mkt för hans skull utan mest för din egen. Det är bara små fega pussies som leker bullies. Förr eller senare kan sånt betala tillbaka sig med ränta. Kolla bara alla skolskjutningar á la Columbine eller varför inte självmord etc etc.

Om du finner honom störande på ngt sätt, skit i honom då. Hänger han efter dig, be honom dra, säg att du inte är intresserad. På så sätt kan du ju inte störa dig på honom om du inte ser eller pratar med honom?

2007-02-17 13:58
parra- alla cpn som skriver " ööh det är du som är dumihuvet  som inte kan låta killlen va" o massa skit.. ni kan dra åt helvete för ni vet ju inte hur svårt de är att sluta mobba folk o sånt... gitt till nån annan tråd me erat vuxen snack  om att ni skulle ha varit så jävla duktiga när ni va yngre!

eller så vart jag mobbad själv och fick gå tre år i terapi, mitt liv har fuckats upp ,jag har förträngt tio år etcetcetc av det.
vuxensnack? fucker, grow up.

2007-02-17 14:01
Eller så lägger du bara ner vad du håller på med. Det kan inte vara så svårt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-02-17 14:23
Alla ni som nu tycker att han är en "horunge" och dum i huvudet etc. Vafan sitter ni själva och gör just nu?

Peppis
Du säger att du var mobbad och det är tråkigt att det blir så. Här finns en mobbare som vill SLUTA och du blir förbannad? Han vet ju att det är fel, eller hur? Ge han råd och tips istället. Tänk om dom som mobbade dig hade gjort en sån här tråd men fick liknande svar som den här killen får. Dom kanske hade slutat om vuxna människor hade föregått med gott exempel.
What we do in life echos in eternity.
Admin

2007-02-17 14:24
RENSAT

Tråden är rensad från de värsta påhoppen, jag har all förståelse för att detta är ett känsligt ämne, men det ger ingen rätt att säga vissa av de sakerna som sagt här!
Tänk på att killen faktiskt är modig nog att erkänna att han har och är ett problem.

Hitills har jag inte vidarebefodrat något till någon admin, d.v.s. att ingen kommer att bli varnad, men tro mig, jag har några starka kandidater.

SKÄRPNING!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2007-02-17 14:30
breaky- sure hade han formulerat sig på ett sätt som verkade genuint hade jag inte blivit förbannad.

2007-02-17 14:35
what goes around, comes around.

ignorera bara snubben och som någon annan sagt tidigare, undvik konflikter.. hamnaru i en sån så är du tillbaks på ruta ett.
/Shadow

2007-02-17 14:37
JP...  Han är inte modig, utan jävligt feg!

Det är ganska märkligt att en del personer ser det som hans problem när han igentligen förstör en annan människas liv....

Admin

2007-02-17 14:53
din_mamma87

Därav skrev jag också att han är ett problem, om du missade den delen, i övrigt borde du ändå tagga ner några kilo. Jag kan mycket väl förstå att detta ämne väcker starka reaktioner, men man kan inte bete sig hur som helst för det.

Helt enkelt, ta det lugnt i tråden eller håll dig borta. Slutdiskuterat.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2007-02-17 14:55
Jag är lugn...

2007-02-17 15:04
Sen var inte hela inlägget riktat till dig utan mest första raden.

2007-02-17 16:31
Lägg in dig på behandlingshem för mobbare och framställ dig själv som offret i dramat - sedan anmäler du ditt offer och kräver skadestånd för ditt psykiska lidande mobbingattityden han prackade på dig har lett till.

Skriv sedan en självbiografisk bok om hur illa du egentligen mådde och hur det fick dig att fortsätta mobbandet (glöm inte att ansöka om kulturstöd för att ge ut boken).

Sitt sedan lite i TV-soffor och gråt ut och få ryggdunkar och bli slutligen programledare, gärna för något "tufft" program. Glöm inte att alltid ta upp din jobbiga uppväxt och mobbandets onda cirkel.

Du sitter på en guldgruva och du inser det inte!

2007-02-17 17:15
Hahaha han värkar ju vara en lirare!

2007-02-17 18:12
peppis

eller så vart jag mobbad själv och fick gå tre år i terapi, mitt liv har fuckats upp ,jag har förträngt tio år etcetcetc av det.
vuxensnack? fucker, grow up.

okej okej...  jag har också blivit mobbad... men det man inte dör av  blir man starkare av... tönt