Framtiden
Har svårt att föreställa mig hur framtiden kommer att se ut. Vi har uppfunnit många bra saker. Men tror ni vi nånsin kommer besöka andra solsystem eller stjärnorna? hur hade det sett ut år 4007.
Det känns sjukt att man kommer skratta åt vår utveckling om 200 år.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2007-01-21 17:59
så sant, så sant.
They called me Mr. Glass
Redaktionen
2007-01-21 18:32
Framtiden är nu. Och nu. Och nu. Och nu!
namaste
ÅderpåleOne. Där har du helt fel. Nutiden är nu. Och nu. Osv. Framtiden är sen. Och sen Och sen. Och sen!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Teleport lär ju ske inom 100 år tror jag.
äh vi är borta ganska snart
Det bästa är, att ingen vet exakt vad som kommer hända :]
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tror världen kommer gå under innan år 4007,. å det känns lite trist måste jag säga .
I'm really smart, like... like Jeopardy smart.
teleport är så sjukt intressant, hade varit underbart å leva i en tid där det är möjligt. tidsmaskiner sägs också teoretiskt som en möjlighet.
Enligt min geografi lärare är vi ganska körda runt 2100..men vore grymt å se mänskligheten om vi överlevde år 4007:D
Meep meep
candide P24 & ÅderpåleOne Allt är nu nu och nu Tid är bara en term
Love Music And Dance
teleport om 100 år? njae.. vi har ju inte ens ett alternativ till olja än så det låter rätt långt bort med teleport. Tillomed flygande bilar borde komma innan det. Vi lever i en värld där det bara finns en enda böjd rulltrappa.
Varför skulle man skratta åt vår utveckling om 200 år? Ja menar, inte fasen skratta någon åt att Galilei knepade ihop det första teleskopet för dryga 400 år sedan. Snarare så att utveckling bygger på utveckling. ;)
det är jävligt svårt att spå framtiden, men star trek vore ju najs.. :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Har ni spelat spelet Fallout? Så kanske :P
Love Music And Dance
monster 21 vi har redan teleporterat ljus och elektroner,samma med att vi har saktat ned ljus=tid. i en sån accelererad tid som idag ser jag inte det som en omöjlighet snarare en möjlighet inom 10-100år.
fuck jag vill leva när alla dessa sci-fi saker uppfinns =D
dafute P20 Håller med, lyckas vi ta oss fortatre fram än ljuset så har vi brutit tidslagarna och går det tillräkliget fort så kan vi kanske stanna tiden
Love Music And Dance
allting går ju lååångsamt.... men nu verkar det som att saker har gått snabbare, men det är kanske bara som det verkar? båt, tåg, bil, flyg, rymdraket, volvo740 Där alla utom båten och kommit sista 200-300(?) åren... olja kärnkraftverk förhoppningsvis fusion snart... Men kanske var det ett litet genombrott nu förra århundradet och det dröjer 700-800 till innan något av stort historiskt värde händer igen...Eller så var detta början på människans stora tekniska genombrott och allt kommer förändras drastiskt de närmaste 200 åren...
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
Tror at det är för du blir äldre också
Love Music And Dance
om det var ritktat till mig så menade jag med 'verkar som att saker gått snabbare' de sista 150 åren och inte min livstid....
GrönaJätten Hehe aa det är ju sant! Farten fördubblas ju på något sätt hela tiden... Kommer väll gå rätt snabbt allt snart... N the question is: Why are we in such a hurry?
Love Music And Dance
jag tror inte att människorna kommer leva 4007, jorden kommer antagligen inte ens att existera då!
HeterAis
IceBerg För vi vill se vad som finns på andra sidan.
inledning om vi inte slutar förstöra miljön med allt vad det innebär skövla skog, fiska ut haven släppa ut giftiga restprodukter bygga ut sophögarna.Teori 1 Klimatet kommer förändras fossila bränslen ta slut massor med människor kommer behöva lämna sina hem och länder för att söka sig till bättre ställen där det givetvis redan bor folk, som kommer försvara sig mot invadringen, miljarder vapnen kommer finnas till hands i ödelagda städer, folk kommer svälta, dö, smitta och mörda det kommer skapas folkindelningar, stammar claner osv, som ständigt kommer kriga mot varandra sen kommer vi gå tillbaka till att a i en sorts medeltid med sci fi inslag, eller i primitiva smutsiga städer där man utnyttjar allt som lämnats kvar. beror på hur jorden återhämtar sig några kommer kanske kunna grunda sina egan små bonde samhällen snarlika fylke långt ifrån den gamla civilizationen.Teori 2 Utrotar allt men lyckas leva kvar med nya olika tekniska framsteg på alla problem ersätter träd med något annat för att få syre osv, blir som Zion i matrix fast mycket finare och mordernareTeori 3 Miljöförstörningen och överbefolkningen stoppas vi ersätter konsumtions ekonomin med något annat nu går allt ut på att utöka konsumera och köpa, vi börjar återvinna eller nått stegvis rusta ner fabriker och lyckas hålla nån jämn nivå anpassar oss i ett ecosystem där allt blir mordernare och bättre (djur och natur fortlever) kommentera gärna ^^
witty unpredictible talent and natural gang
teori 3 borse ju vara sj klar ;) "fixa" an inconvinient truth det är en film alltså
ska kolla upp an inconvinient truth
witty unpredictible talent and natural gang
GrönaJätten Döden eller det okända? Jag menar visst är döden något okänt och det som är okänt som döden för vissa.. Men om man särar på dem? Vad är det vi vill åt då? Vilken andra sida?
Love Music And Dance
an inonvenient truth*
IceBerg Andra sidan av där vi är nu. Går det att åka till mars vill vi göra det. Om det kanske går att bygga fusionskraftverk vill vi försöka osv osv osv alltså, gräset är ALLTID grönare på nästa sida.
(var det jag menade med mitt förra inlägg)
GrönaJätten Man undrar då om folk någonsin kommer bli nöjda
Eftersom när du kommit till sidan som är grön så är den andra grönare än det..
Love Music And Dance
JAG TROR ATT DOM KOMMER GÖRA SÅ ATT ÄLGAR KAN BÖRJA FLYGA
Min Morfars sista ord: EN LASTBIL!!!!!!!!!!!