I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2007-01-11 23:40

Grupparbeten

Alltså, kalla mig asocial och bitter men helvete. Jag hatar verkligen grupparbeten. Det blir liksom aldrig bra, utan när det väl är klart så är det oftast en eller max två ur gruppen som verkligen har jobbat.

Jag hamnar alltid i grupper där ingen tar initiativ och det slutar alltid på följande sätt, jag sitter uppe de sista nätterna och gör klart mina plus resterande gruppmedlemmars arbete för att öht. få ut ett betyg på arbetet (som i sin tur leder påverkar mitt kursbetyg).

Dessa jävla grupparbeten förpestar min tillvaro i inte bara en, utan i princip alla ämnen som jag har i skolan.

Korta koncisa grupparbeten som är över när lektionen är över är jag positiv till, vid enstaka tillfällen. Dessa längre grupparbeten däremot, som också ger upphov till lektioner där man ska jobba själv i en datorsal eller liknande; fungerar inte.

Nej, jag börjar verkligen bli irriterad på det här. Som tur är så är det min sista termin och därefter kanske det blir annorlunda. Självklart kan jag tänka mig att det är roligt att jobba med projektarbeten med seriösa personer och vägledningen, men som det är nu, så är det absolut inte så.

Usch... Jag ville bara klaga lite.
Har du några egna åsikter gällande grupparbeten så är du välkommen att skriva i min fina tråd.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.