I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2007-01-09 03:57

Dubbeldröm

Nu har jag haft den äckligaste gången av alla.

Jag sover o drömmer. Plötsligt vaknar jag och sätter mig upp i sängen, nånting är konstigt, men jag lägger mig igen för att sova vidare, men upptäcker då att kudden borta!? Jag hoppar upp, ställer mig vid sängen o börjar leta, krafsandes runt sängen.

Nu plötsligt vaknar jag av att jag "catfightas" med väggen som min säng står vid. Jag slutar att slåss o fattar att jag vaknat ur drömmen.
Jag varken orkar eller vågar somna om längre. Jag går upp...adrenalinet i topp, borstar tänderna och gör i ordning mig som vanligt.

När jag på kvällen är på väg till jobbet, somnar jag som vanligt på tunnelbanan, och sover så djupt så de känns att jag ligger under tåget? Plötsligt är det nån som knuffar på mig och frågar mig om det inte är här jag ska av.
Jag flyger upp, ler, tittar mig omkring förvirrat och sjunker ned i sätet igen..men så kommer jag på att jag ska ju av här...och   springer av tåget.

När jag pustar ut förvirringen på perrongen kommer jag på att jag glömt min rygga på tåget...jag vänder mig för att hoppa in i vagnen igen, men dörarrna har redan stängts. Då kommer jag på att jag inte har den blekaste om vem de var som väckte mig på tåget? Jag sparkar lite surt i gruset, och vaknar nu av att jag har ont i tå...som jag uppenbarligen sparkat i väggen!

Jag sätter mig snabbt upp igen och är...lite rädd, lite lack...men mest förvirrad...haha! Jag går upp väcker mina roomisar o berättar att jag vaknat ur en dröm 100 ggr den här natten, väntar på att få bekräftelse om att jag verkligen är vaken. Polarna bara skrattar. Jag vet inte vad jag ska tro...jag lägger mig igen, men kan inte somna o därefter är jag vaken på riktigt!


Har ni varit med om liknande?

Flying inbetween..