Att bo(leva) utan TV...
Flyttade hemifrån för snart 5 veckor sedan, har inte skaffat en TV ännu. Det är många som tycker att jag är lite konstig bara för detta, vissa säger att jag är helt knäpp som inte skaffat någon ännu."det är ju en del av livet" "man måste ju ha en" "du vet ju inte vad som händer ute i världen!" Detta var några ev de komentarer jag fått höra de senaste veckorna. Mina egna resonemang: 1. För det första är det väldigt dumt att köpa TV just nu, ingen vet vilket som är bäst... den "eviga" frågan: Plasma eller LCD 2. Hur funkar HD-tekniken? Kommer den att funka? Jag kan inte utnyttja denna teknik då vårt lokala tv-bolag inte klarar av det. 3. Mellandagsrea och allt annat de hittar på... det kommer ju nya modeller i början på nästa år! 4. Fuderar på en projektor istället, som jag även kan koppla till datorn... 5. Finns ju inget bra på TV nuförtiden, innan jag flyttade så tittade jag i stort sett bara på nyheterna, Discovery och inte mycket mer. Kan fortsätta hela dagen med olika argument... Vad tycker du i frågan???
Man behöver verkligen ingen TV, läs tidningen istället.
Vad tycker du i frågan??? Jo, såhär.. 1. LCD, utan tvekan. Slipper tänka på brinntimmarna, bla.a. 2. Kolla upplösningarna och se om det är "äkta" HD-Ready eller ej. Ett bra tips är anslutningarna på tv'n, de avslöjar en hel del. 3. Japp, och samma när du köper lägenhet, mobiltelefon, dator, glas på DUKA eller bara stearinljus på Rusta. Allt är billigare någon annan gång än när du köper det. 4. Projektor är najs, men inte att kolla tv på. Lampan har en brinntid på ca 3000 timmar, och en ny kostar i grova slängar 3500-5000kr. Inger man lägger på Tv-shop och Vänner precis. Sen "vänjer" man sig vid den stora bilden. Film ska kollas på projektor, skit-tv ska kollas på annat. 5. Sant.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Självklart kan man ju klara sig utan TV. Själv kollar jag inte speciellt mycket på den. Så dom som säger "Man måste ju ha en" eller något liknande, Har bara fel i mina ögon.
jag kollar bara nyheter och star trek på tv .. :) har man bara möjlighet till att glo film så behöver man verkligen inte tv..
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Graffare
2006-12-23 12:30
Jag har inte tittat på teve på ett halvår, om man inte räknar bort några minuter i veckan när jag pratar med familjen eller liknande, jag skulle klara mig helt utan teve, det är ju ändå bara skit som går på den ändå.
Om man inte kollar på tv så mycket och mest tankar film så är ju en projector att föredra.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
jag har inte heller någon tv där jag bor, jag kan tycka att det är lite långtråkigt ibland. men som sagt så är det ju inte så mycket på bra tv nuförtiden så..
har man internet behöver man ingen TV
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
SkankyWhore Word på det! Kollar aldrig på TV längre.. Lämnar knappt mitt rum xD
bara du har en dator med dvd-läsare så klarar du dig ju. alla nyheter finns på internet, alla serier kan du ladda ner och SVT har alla sina program på nätet. TV är så 90-tal
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag har inte heller tv...det enda jag kollade på när jag bodde hemma var discovery och national geographic o de kanalerna finns inte där jag bor nu...så det känns sjukt onödigt att skaffa tv nu. har en finfin dator som jag leker med istället.
Idag är jag farlig
Skivsamlare
2006-12-23 19:37
Tänkte köpa en 32-tums tv och ha inkopplad till datorn så man kan se på film och sånt. Kan man inte köpa "skärmar" endast liksom? då kan man ju inte åka dit på tv-pejlingar heller? lite omständigt att slita ur tv-kortet.
Jag har inte kollat på tv sen augusti. Funkar bra utan.
VARNING! AV FÖR MYCKET SPRIT BLIR MAN FULL. //Tobaksbolaget
Jag kommer med stor sannolikhet köpa en full-hd LCD i typ mars. Dels för att stockholm övergår till digital-tv, och dels för att comhem har fyra hd-kanaler nu, och antagligen ännu fler snart. Men jag kommer främst glo på film med den. Känns lite sugigt att bjuda över polarna och sitta och titta in i väggen, när man kan lira ps3 på en 46-tummare i 1080p.
Yeah!
köp tvin till datorn och saken e biff.. glöm inte att betala tvlicensen bara =)
cry me a river! --> thcrew
2 år utan tv och media överhuvudtaget leder till dun i huvvet. Det är inte soft att känna sig helt bakom.
You can't smile if you ain't ready to climb
ähvadå...gick hela förra vintern utan teve, ställde bara upp en skön växt där det skulle stått en teve och sen fick det vara. Dock kunde det bli knepigt när både jag och rumskompisen skulle dela på en dator men det funka. Skaffade teve när en kompis gav mig en och sen dess är jag fan tv-junkie...
Det är inte hur viktig man är utan hur viktig man verkar
Takora: lämnade den relativt nyinköpta PS-two:n hoss mina föräldrar/lillebror... har inte tänkt på den föränn nu! Har en dator så jag "klarar mig" men vad är det med de här människorna som emot mig? Det är ju jag som betämmer om jag ska ha tv eller inte...
takora kan du skaffa en åt mig med? helst en dyr!
har iof en teve på rummet, men den är oftast inte ansluten till antenn... lirar bara supernintendo och nes på den typ. sammanlagt den här hösten har jag använt den som teve-tv kanske 4 gånger. finns ingen anledning att ha en om du inte lirar tvspel!
Tv suger. Kan lika gärna tanka alla serier.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
ja tv är ju knappast nödvändigt.. internet räcker gott och väl som själdödare.
har inte haft en fungerande teve i snart tre månader. funkar utmärkt! lite tråkigt när man vill ta hit polare och se på film bara...
mephisto usch, vad jag inte gillar ditt tänk
De gamla apparaterna är bäst. Både plasma och LCD är skit. jag har levt utan TV i 3 år nu. Det är grymt skönt. Kollar filmer då och då på min dator. Blir bättre så. Även om det bara är skit på TV så fastnar man där hela dagarna.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
musica: Usch vad jag inte gillar ditt tänk.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Fan ska man med TV till? Min datorskärm är typ större och bättre upplösning. Har studiomonitorer som äger vilken tevespeaker som helst. Tankar allt jag vill ha i upp till 2 Mb/s. TV är överskattat...
GAIA: Hur gör du med Tv-spel? Kopplat till datorskärmen?
Yep, har USB dosor, annars kan skärmen användas som monitor. Spelar mest PC-spel ändå så...
Jag bodde utan TV i 5 år. Fungerade utmärkt. Det enda jobbiga är att man inte kan se på film hemma, men det kompenseras av att man gör mer meningsfulla saker med sin fritid.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
Egentligen skulle jag vilja slänga ut TVn också eftersom jag lägger ned onödigt mycket tid på att göra onödiga saker på den men fördelen med dator är att man sätter sig en minut kollar något sen kan man göra något annat komma tillbaka efter en kvart stanna en minut sen gå. En TV sitter man klistrad vid, en TV tittar man på även då det inte finns något att se. Sen kan jag öva självkontroll genom att inte pajja mitt celibat med att surfa porr, det går sådär. Mitt ideal vore DN och timer på datorn.
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Rättelse, slänga ut datorn också, TVn har som framgår redan farit och flugit, eller så framgår det inte, men faktum kvarstår att den har det.
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Jag klarar mig perfekt utan tv. Bara en dator med internet krävs.
WWW.PHOTOSHOP.NU
hej mitt namn är britta efter en flytt så slutade jag plötsligt och kolla på tv, sitter knappt framför datorn, back in the days var jag inte en grottmänniska. och ja, jag klarar mig finfint!
jag har ju TV men inte har jag några TV-kanaler, vem orkar. har en HDTV LCD med VGA kabel mellan den och datorn, sen flyttar jag bara över bilden från datorn och ser mina tv-serier där, utan reklam och när det passar mig.
facebook.com/idiomatisk - fan page
jag kollar iförsig alltid på tv innan jag somnar, men det skulle man ju kunna avvänja sig vid.. men alla tv-serier o nyheter kan man ju läsa o se på datorn, det e mest en vane-sak
Det är bättre och roligare att göra saker själv än att kolla på andra som gör saker och sitta i soffan. Åt helvete me TV, beroendeframkallande hypnosmaskin.
TV:n är en mäktig hypnotisör som förför och förgör dina sinnen. Vänd den ryggen!
Lynguistic: Någon måtta får det väl vara, det är inte lämpligt att vara polis om man har rasistiska åsikter.
säger han som sitter framför datorn =)
I just preach. XD
Lynguistic: Någon måtta får det väl vara, det är inte lämpligt att vara polis om man har rasistiska åsikter.
min pojkvän hade varken tv eller internet i sin förra lägenhet, det funkade skitbra. han gjorde musik och läste böcker. många böcker. men personligen hade jag blivit galen.
We call them winerbrods.
jag har en tv, men inga tv-kanaler. glodde mycket på tv förut, tycker inte att jag saknat det överhuvudtaget egentligen, annat än nåt enstaka program som man skulle vilja se. personligen tycker jag att tv:n har spelat ut sin roll, jag har ju datorn så...
Har en polare som inte äger någon tv. han hävdar att han inte behöver en. Men ändå likt förbannat så ska han kolla på tv när han är här och hälsar på eller är hos någon annan polare. Behöver ingen tv my ass! Han sitter hela tiden och ska kolla på det ena och det andra, jävla leach... Så, fick jag det ur mig också.
HAR INTE HAFT TV PÅ 6 MÅN först tyckte jag det var skönt, sen vart jag tokig o psykotisk... har funnit mig själv sitta på soffan självi min lilla etta och kolla på ett ljus som brinner ner, såg från början tills det slocknade.... tv är fan en stark drog, man ser på skiten fast man inte vill, har hört att hjärnan är aktivare när man sover än när man kollar på tv!!!
Att leva utan TV är egentligen ingenting emot att leva utan dator. Fyfan, alltså. Läskigt att man är så jävla beroende av såna här grejer, dock.
Discovery och sport är det ända jag kollar på! Kollar på TV max 5 timmar i veckan!
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Ser på TV lite då och då, om jag inte kan sova te.x. Men framförallt för att se på film.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
ja du är jävligt konstig, javisst serru
Opinions are like rap careers, everybody's got one.