Vad är meningen med droger för dig?
Ja förklara vad drogerna betyder för dig eller så berättar du ur en kompis perspektiv, där du säger vad drogerna betyder för din kompis. Hur som helst kommer alla tro att det är om dig själv du berättar när du säger "Min kompis mening med dr..." Men det är skitsamma, berätta nu! Pis
Att bli bäng, skön och kunna uppliva sitt rätta jag.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
att kunna slappna av o låta huvudet slippa tänka i 340 km i timmen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fredish ditt rätta jag? för mig är det snarare att jag använder droger för att komma bort från mitt jag!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
I början var det väl mest att komma bort från verkligheten och dess ångest som den förde med sej, plus att det va kul, skönt, lattjo lajbans. Efter några år var det inte ett dugg lattjo utan bara tragiskt och hemskt jobbigt. Och då var meningen med drogerna inte att bli påtänd, utan endast att hålla avtändning och ett fruktansvärt dåligt mående på avstånd.
Use some paint to keep them alive...
min kompis får nog hålla med Imperialiss F25
Imperialiss hur länge höll du på med droger och hade kul/mådde bra? Hur länge varade din period då du mådde kass som ledde till att du slutade då? Där du inte mådde bra, hur såg ditt liv ut då med tanke på jobb, skola, vänner, fritid och sysselsättning över huvud taget? Hamnade du i ett annat sällskap med droger eller tog du droger till ditt sällskap och på så sätt introducerade drogen i din krets?
Samhället bygger upp dina hämmningar och normer och dom erbjuder dig motgiftet på systembolaget...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Att koppla loss det runtomkring, att uttöka mitt medvetande och att uttöka alla andras medvetande likväll. Jag nyttjar och Har nyttjat det mesta... Efter årskiftet så börjar dock en ny livsfilosofi eller livsstil om man hellre vill det så. Då börjar jag med Det Stora Arbetet som det kallas i folkmun. Metamorfosis är det gregiska ordet tror jag. Well, fram tills att jag kom till den här insikten (inte Enbart, men Möjligtvis DELVIS, pga uttav drogerna), så fick jag insikt efter insikt efter insikt sen jag började använda droger. MEN jag slutade med allt, till och med nästan 10års ciggarett rökande... 1 dag bestämde jag mig, sen gjorde jag det, låg i sängen dom nästan 2 veckorna det tog innan jag började komma ur dröm / vaken / gräns-psykos dagarna... OCH, i och med att jag slutade, så kom jag till insikt, mest under dagarna jag tände av men även under dom 2 månaderna jag va ren. Att det bästa som jag någonsin gjort, Sen jag Började röka och fortsätta flumma vidare med allt det andra, så är det Bästa jag någonsin gjort Slutat. Men nu sitter jag här igen å röker brajja å käkar benso och tar tjack härom veckan, men nu ska jag äntligen iaf från dom här hemförhållandena som jag inte heller pallar. Får äntligen eget efter nyår flyttar jag, direkt i januari. Sen börjar Det Stora Arbetet för mig... vissa delar av det stora arbetet kommer inkludera att nyttja vissa droger men under vissa speciella och sällsynta förhållanden så jag kommer inte att förbli helt drogfri... eller iaf den första tiden då jag flyttar in precis och börjar reningen av min kropp och själ... då kan jag då inte nyttja några fåniga droger! Well, Det är vad droger är för mig...
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
-Trikkantolala- För att svara på dina frågor. Perioden som jag mådde bra utav drogerna varade inte speciellt länge, 5-6 månader kanske. Efter det blev jag bara "som vanligt" och kunde hålla avtändningen borta. Men eftersom det va "love at first sight" då jag testade opiater, så har jag tagit det dagligen ända från början, och då trappas ju toleransen upp rätt snabbt. Jag blev fri från allt vad ångest och osäkerhet hette (i början dvs), och ville ha det så, varje dag. Perioden då jag började må dåligt ist för bra av drogerna kom succesivt. Det började väl efter det där drömlika halvåret då jag märkte att drogerna inte längre gav mej det jag ville ha. Och det va DÄR jag skulle slutat. Men, jag hade kommit en bra bit påväg till ett etablerat beroende, och fortsatte. De första två-tre åren gick okej, men jag hade ofta/alltid ångest över att jag inte kunde sluta på egen hand. Sen blev det värre och värre. Jag kände det som att jag va fången i min egen kropp. Kunde inte göra nånting utan drogen i mej. La in mej 2ggr på en låst avgiftningsklinik, men det fungerade inte alls. Jag blev desperat, fick självmordstankar osv. Mådde piss helt enkelt. ang. min omgivning som du frågade om. Jag va arbetslös, bröt med de flesta gamla vännerna, fick sämre kontakt med familjen (ingen visste att jag drogade under dessa år då jag skötte det mesta okej), o det tog slut mellan min pojkvän o mej mkt pga missbruket. Jag hade väl inte direkt varken nån fritid eller sysselsättning under dessa år. Har alltid tyckt om att teckna samt lyssna på musik, så det va väl det. Alla krafter lades på att hitta opiater, få ihop pengar, planera, hämta osv. Däremellan försökte jag leva vanligt. Men mådde fruktansvärt dåligt.. Jag ville verkligen leva som vanligt bara, har aldrig vart nån sökare av kickar. Va totalt isolerad med min pojkvän. Det va bara vi två under många år. Och, det va min dåvarande pojkvän som introducerade drogen för mej när jag va omkring 16. Jag va 24 när jag la av. Så runt åtta år blev det. Tillslut när jag va på gränsen till att hoppa så blev jag väl desperat och berättade för min mamma om drogberoendet och då kom jag in i öppenvården och tjatade till mej en nedtrappning utav opiaterna. Fick gå på en nedtrappning med medicin o samtal i nästan 3 månader, sen kom jag in på en behandling där jag va på dagarna men samtidigt bodde kvar hemma. Jag bröt med de gamla drogkontakterna osv, och nu har jag vart drogfri 1,5 år men kan fortfarande få abstinens och sådär. Yeah, det va en hel lifestory det ;)
Use some paint to keep them alive...
det beror väl helt på vilka droger... centralstimulantia för att bli mer utåtriktad och få mer gjort, psykedelia för att vidga mina vyer eller bara uppleva nåt ballt, alkohol och cannabis för att slappna av och kanske sätta lite färg vardagen (eller festen...)
.:stöd din lokala Folkarmé:.
att för en stund uppleva något skönt och roligt som står i kontrast till en vardag som oftast är varken eller.
droger för mig är ett sympom på sjukdomen som plågar vår vekliget, själens ohjälpliga ensmanhet och vetskapen om att det är omöjligt att någonsin bli förstådd på rikgtigt av någon annan.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
helt osökt kom jag o tänka på att alkolås på whoa kanske vore en idé?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
pusherman: Hoppas allt löser sig! Imperialiss: Ja du har då upplevt en del. Glad för din skull att du slutat. Dröm: Kan inte svara på det just nu. Återkommer med det. Jochman: Djupt :) Lod: ? Loria LoL! Kul att ni skriver i tråden och delar med er av era erfarenheter. Pis n löv!
Uppleveserna! Klart bättre än att gå på bio
Procreate, receive compensation.
För att bli som alla andra.
Mooving beyond borders of time, Backwads but Forwardsš
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
som alla säger, fly från verkligheten. Det är också den ända gången jag är glad eller kan vara lycklig, förutom kärlek :)
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Min Morfars sista ord: EN LASTBIL!!!!!!!!!!!
Meningen med droger då: Fanns ingen mening, meningen var att slippa all mening. Mentaliteten var Fuck it! Livet har ingen mening, jag har ingen mening, framtiden har ingen mening. Låt oss bara njuta av nuet utan ansvar utan planer utan ångest utan respekt för någon eller något. Bara leva som ett djur Leva livet som en älg full på jästa äpplen. Studier, familj, kärlek, arbete, själ och samvete BORT DET! Min njutning här och nu, min kroppsliga njutning på bekostnad av min själ som ändå bara plågar mig. DÖD ÅT SJÄLENMeningen med droger nu: Jag var ett svagt äckligt självmedömkande kräk. Beroendet är en svaghet, flykten från livet och framtiden är en svaghet. Flykten från ansvaret den största svagheten av dem alla! Oh svaga vidriga liderliga människa du är svagheten personifierad! Ynkligt ynkligt ynkligt är vad det är. Ynklig ynklig ynklig är vad jag var. Meningen med drogerna var att rättfärdiga svagheten och döda själen när jag istället borde rättfärdiga själen och döda svagheten.
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Jag röker bara cannabis. För mig är det medecin. Jag refelekterar mycket bättre på mig själv.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
Allt handlar om vilken inställning man har till drogerna man brukar.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
jag gör det inte för att fly undan verkligheten, snarare för att förbättra den. ha kul helt enkelt.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
och för att chilla, ta en paus i vardagen och varva ner såklart.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
Narcissus... du verkar ha en hälsosam inställning iaf... ^___^
dröm: Var du ironisk nu eller vad betyder den där gubben
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
japp, jag var ironisk, fast inte på ett drygt sätt...
narkotika, min herre, narkotika.
droger är väl droger. narkotika är ju olagliga droger.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
haha hur är man ironisk på ett ickedrygt sätt? Är du rädd för min oförsonliga vrede? Länge leve drygheten, men du glömde berätta vad gubben betyder..?
Ska jag ge mig på huvudfrågan då. Meningen med droger för mig? Det är ju lite olika beroende på vad vi snackar om för droger. Om vi då utgår ifrån de droger jag nytjar så:Alkohol - Det är kul att vara full! Dricker när det är fest helt enkelt. Inget stort fan av krogen men att sitta och prata med vänner på en pub eller liknande drickandes öl är himla trevligt!Cannabis - Ja, antingen i kombination med alkohol när det är fest lite beroende på vilket humör man är på. Efterfest någon? Eller för att softa ner efter jobbet hemma i soffan framför en film eller tv-spel. :) Eller som insperation när man känner för att vara lite kreativ..Snus - är både livsnödvändigt och gott. Jag får panik om jag inte har snus hemma/med mig i fickan. Har aldrig velat/försökt sluta! (antagligen för att jag är lite för feg med tanke på att det är så förbannat beroendeframkallande) Men den dagen den sorgen..
Producent
2006-12-21 00:25
asså va e det som händer med kroppen när man röker cannabis?? nån som kan berätta i detaljer, hehe hade varit bra att veta
i make music
readytogo Effekter under ruset.. Mild eufori, avslappning och ökad sällskaplighet. Förstärkta, och vid högre doser förändrade, känslor och sinnesintryck. ökad aptit och muntorrhet. Vidgade blodkärl och något sänkt blodtryck, leder ibland till röda ögon. Nedsatt närminne, inlärnings- och koncentrationsförmåga samt viss påverkan på motoriken. Vid mycket höga doser kan hallucinationer förekomma liksom paranoia som kan leda till panik och/eller förvirring om man är ovan eller inte tänker på "set and setting". en kort, enkel och vanlig förklaring. Men det är ju alltid i grunden individuellt hur pass drogen påverkar en, som med alla droger liksom..
Vill du veta mer hur det påverkar hjärnan så kolla på wikipedia,, Där finns samlat massor av info och rapporter..
Producent
2006-12-21 01:07
men utvidgas dom på samma sätt som när man dricker alkohol?? för dom utvidgas i början sen efter ett tag man druckit alkohol så imploderar blodkärlen och blodet flytter igenom trögare, så jag undrar om det är samma sak när man röker cannabis
i make music
haha imploderar..
nej men jag fattar vad du menade. och jag vet inte riktigt om de drar ihop sig.
men kolla på typ wiki..
Cannabis
Producent
2006-12-21 01:26
visste inte hur jag skulle förklara, heheh jag kollade men jag hitta inget, finns det någon som vet?!
i make music
gräs för att det är skönt och varva ner lite och komma bort från stressen som finns överallt sen är det skönt o sitta p flummsnaclka och baka kladdkaka lsd för att det är spännande man blir så nyfiken av det sen så får man för sig roliga saker svamp är ju inte så jävla gott men vilka garvnojjer man kan få på det. drick te o lyssna på shpongle i ett mörkt rum med nåra levande ljus. blir en magisk känsla.
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig
readytogo , röker du ciggaretter eller snusar? för nikotin drar ihop blodkärlen kraftigt.......
Narcissus nämen om man är dryg i såna här sammanhang så framstår man lätt som en moralist, vilket jag inte ville göra... gubben är en smilie, asianstyle.
Nosferatu jao, men jag menade narkotika... =P
readytogo: du får svårt ibland att sluta le/skratta, dinns kropp kan kännas som att den dras neråt marken, du känner dig avslappnad, kreativ, du får en massa konstiga tankar, haha du tänker nästan på ett heeeeeeeeelt annat sätt, skööööön blir du osv osvImperialiss F25: håller nog med dig där! du svarade åt mig :P
BAHA!
Finns väl flera orsaker, har polare som kört mkt hallucinogena grejer för att vidga sina vyer, andra hookar party drugs och vissa chillar på substanser som THC för att komma ned i varv eller må bra.
ganjat för att släppa alla tankar man har och bara vara gla istället. och eftersom jag är rätt blyg så blir jag också mer framåt och allt blir mycket roligare, typ tar en spliff sen så är man typ ute och går och bara filosoferar med sina polare. + att det är skit skojj att brottas när man är stukad haha
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
Som stämningshöjare, vidga vyer eller som avslappning.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
min kompis vill bara bli bäng.. för det är äckligt skönt och han tycker livet är tråkigt när man inte är stukad så tänd en fet!
Det ar skont att rulla en joint once in a while nar du ar stressad och ar trott och for att komma bort fran varlden.
Shuu
ALLT blir roligare när man e hög. jag och min polare satt i en park och skrattade år en papperskorg i typ 30 min :D
"asså när vi bajsade var vi kungar"
Dröm: Haha det är väl snarare jag som är moralkärringen i denna historia som konverterat från knarkare till clean...
-Trikkantolala- P30 menar att ibörjan va det roligt med droger, men efter sådär sex till fyra år (olika droger) så är det inte roligt längre tar bara skiten för att inte va nykter, men det hjälper knappt, "spökena" följer liksom med dig vart du än går, igentligen bara flunizar som hjälper mot dom (men även det är ju bara för stunden, och för dyrt, då det inte är min huvud drog)... och allt är så dubbelt vill inte ta alla droger som kommer i min väg men vill inte vara nykter, men drogerna är väl den enda vägen jag riktigt känner till och därför är den svårare att ge upp.... gillar inte droger men hatar att va nykter!