I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Drömmar som gör ens dag bättre?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-11-06 19:37

Drömmar som gör ens dag bättre?

Inatt drömde jag något så sjukt härligt och på morgonen när jag vaknade kändes det som om jag vår pånyttfödd:

stilig, snygg, ny-laid, och självförtroendet på topp.

Jag undrar därav, hur stort inflytande "drömmar" kan ha på hur man som människa och person mår?
Jag sov inte mig "pigg" men jag mådde när jag vaknade hur bra som helst och hade gärna bara legat kvar och hållt kvar vid drömmen.
Får rysningar längst ryggraden när jag blickar tillbaks redan nu, känns som att va nykär...

Vad säger ni, har ni upplevt något liknande och vad kan det bero på?

2006-11-06 20:08
vad drömde du?

2006-11-06 20:32
Jag brukar uppleva det men då brukar jag somna om igen för att inte "missa" drömmen.
Gerdaman

2006-11-06 21:45
jag blir bara väldigt väldigt ledsen om jag drömmer något bra och vaknar. säger en del om hur nöjd man är med livet i stort tror jag ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-06 21:56
Ghettogerda:

Precis, jag ville verkligen stanna i det moln av närhet, ödmjukhet och kärlek som jag drömde om. Jag kanske borde tillägga att jag är ensam här i höstmörkret.
Kan det va avsaknaden för den närhet/kärlek/ödmjukhet som gör att min hjärna "drömmer" så verklighetstroget om den att den lurar sig själv, något slags placebo?

nhoj:

Känns inte som att jag blir ledsen, blir ledsen när jag inser att jag saknar det, men den spontana känslan när jag vaknade var så verklig att det gott och väl kunde hänt och passerat flera månader "händandess"(eget ord, ni förstå säkert ;)).

2006-11-07 21:01
Jag hade minst 3 st sådana drömmar förra veckan.
Det är verkligen ovanligt att man drömmer nästan samma saker och speciellt så tätt inpå varandra.

Jag har tänkt så sjukt mycket de här senaste veckorna och allt kretsar kring en speciell Mr mr =)
Dessa drömmar har varit helt fantastiska! När man vaknar på mogonen så är man alldeles kär i hela kroppen! =)

Sen blir man bara jävligt förrvirrad och deprimerad för att man inte fattar ett skit av vad som händer.
Som dröm var den vacker att få!
Rappare

2006-11-07 21:17
Det där brukar ha omvänd effekt på mig. Väldigt ofta under den senaste tiden har mina drömmar påverkad resten av min dag. Det händer minst en gång i veckan, och jag drömmer en del om mitt ex och sånt, och när jag vaknar så mår jag piss.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-11-07 22:37
Rainmaker

Beror det möjligen på att ditt ex blev ditt ex trots att du egentligen inte velat ha det så?

2006-11-07 22:47

Om man vaknar upp i ett sådant moln är det bara hälla i sig en burk smärtstillande och en karta sömntabletter, sen sväva iväg på samma moln...

veni vidi vici!!

2006-11-12 13:49
Jag träffade hon i drömmen igår. Ödet, jag förstår det inte