I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag bor med en Farmor.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Hangaround

2006-11-06 10:21

Jag bor med en Farmor.

Jag vet inte om det är politiskt korrekt eller om det är rätt över huvud taget. Men jag hatar, jag faktiskt hatar tjejer/killar som vaknat upp och blivit självaste "tant ingrid" som hyser agg mot ungdommar som fortfarande vill leva sina liv.

Kanske lite överdrivet, men i mitt fall stämmer det nog rätt bra. Jag är just nu inneboende hos en tjej på 22 år. Och ja, visst fan är jag tacksam att hon låter mig bo här tills första December då jag får eget ställe. Men jag kan dock inte sluta att störa mig, och ja, faktiskt hata henne för en del grejjer. Det är varken rättvist eller moget men fan, jag kan inte rå för det. Hon blev en mogen 45 åring över en natt känns det som. Hon är nästan alltid bitter och har ingen humor. Jag diskar 80% av all disk här just nu. Men har jag ett urdrucket glas med kaffe stående i diskhon ska hon likt förbannat tjata om att jag måste diska efter mig. Även om jag diskar hennes 52 styckna matdosor per dag. Jag är alltid glad, för det mesta och skojjar oftast till det med lama skämt (vilket man absolut inte behöver tycka är roligt, men endel skämt är bra. Lovar). Har aldrig hört henne skratta. Eller jo, då hon visade kort i från när hon anordnade sommarkollo för barn i sommras. Först var det en bild på 2 styckna 10 åriga flickor som stod fint och lungt poserande framför kameran. På bilden efter ser man att någon skvätter lite vatten på dem och då kommer det "HAHAHAHAHA SÅ JÄVLA ROLIGT" (vuxenhumor). Kunde inte mer än att bre på mig ett flin och bege mig mot mitt rum med ett "he he, funny".

Nu skall jag inte sitta och dra upp allt här eller hata. Jag måste medge att hon har väll sina ljusa stunder hon med, typ 2 ggr månaden. Och kanske är det så att jag fortfarande bara är en 10 åring som inte är redo för vuxenvärlden på ett bra tag. Men jag pluggar på dagarna, jobbar på kvällarna för att ha råd med allt. Jag diskar och städar och sköter mig. Och jag kan fortfarande skratta åt bajs-humor. Aja fuck it.

Ge mig ris eller ros. Hoppas ni fattar vad jag menar. Har sovmorgon idag så tog en liten längre sovtur så jag är fortfarande trött och nyvaken. Om ni nu förstår så skriv gärna om erfarenheter eller åsikter. Måste man bli 100% vuxen bara för att man fyllt runt 20 och pluggar och sliter? Eller är det bara så att man är för trött för att bry sig? Hit me !