I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snövit ond lr god?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-10-24 22:39

Snövit ond lr god?

Jag satt å funderade idag å tänkte osökt på disney filmen Snövit och de sju dvärgarna.
Grejjen e den att Snövit e jätte gullig mot alla. Och till synes nästan representerar godhet och oskuldsfullhet. Men  även fast hon skulle vara så god och oskuldsfull varför blir hon inte kär i någon av dvärgarna? Jag menar minst två av dem visar kärleksfulla tendenser jämte Snövit och "let face it" om vi kan se det från denna sida av vita duken borde det vara helt omöjligt för snövit att ha missat de.
Nu till min fråga; Snövit tror altså att dvärgar inte har någon sexualitet eller rent utav ingnorerar den bara? detta skulle kunna ses som ganska elakt efter som hon bara spelar vidare som världens sötataste flicka.
Alternativ 2 ; Skulle var att hon anser sig själv för fin efter som att hon e fagrast i landet, det skulle oxså kunna vara så att hon ignorerar det för hon är en kunglig avkomma om jag inte mins fel? vad tror bi om detta? 

" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "