I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Känner du oron?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-10-24 14:28

Känner du oron?

ibland när jag vaknar på morgonen känner jag en huggande smärta i magen, det kan göra i det närmaste sanslöst jävla ont och dyker alltid upp till följd av att jag känner ångest och/eller stress över saker i mitt liv.

det känns på sätt och vis som att jag håller på att styra upp allt på ett väldigt fint sätt, har snart gått en termin på en 3,5 års utbildning. eller fuck it, det är lärarutbildningen. kan inte påstå att jag känner mig särskilt hemma bland folket där men vafan, jag älskar att jobba med barn. samtidigt så går det liksom och gnager i bakhuvudet på mig hela tiden att så gott som allt man gör på fritiden kan komma tillbaka och bita en i arslet rejält i framtiden när man ska lämna fram utdrag ur straffregistret på varenda jobb man någonsin söker.

mönstret i vänskapskretsen känns rätt tydligt, det går inte precis framåt. snarare tvärt-jävla-om. vissa vänner hör man i stort sett aldrig av om det inte handlar om något drogexperiment eller liknande som ska styras upp och även dom laglydigaste vännerna gör inget annat än att supa skallen av sig på fritiden. nu kanske ni tycker att det bara är att byta vänner eller nåt sånt, problemet är att jag älskar mina vänner. really. har övervägt att flytta. har en tjejkompis nere i malmö som tycker att jag ska flytta dit men det kanske blir ännu värre. börjar umgås med hennes knarkarvänner och så, för särskilt spontansocial är jag inte. är inte typen som drar på studentaktiviteter och skaffar ett gäng polare. gaaaah...känns som att jag vill äta kakan och ha kvar den. kuk. jag vet inte...jag kanske bara vill gnälla. jag kanske inte vill styra upp nåt egentligen. yeahyeah.

är du fast i en ond cirkel?