I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

det här med vänner och konversationer.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-10-06 19:16

det här med vänner och konversationer.

Att umgås med folk kan vara trevligt. Trevligast är det när man umgås med någon med samma intressen som en själv.
Men konversationer som handlar om andra människor (tex. "vet du vad, Nils-Lisa skolkar så mycket och det enda hon gör är att vara med sin pojkvän") eller annat (tex. vad man dricker för alkoholdrycker på fester eller vilka kläder man vill ha), är JÄTTETRÅKIGT!!!

Men vad ska en konversation då handla om?
Den person jag gillar att prata med är min syster, hon är 7 år äldre än mig och vi har precis samma intresse, bara det att hon har mer erfarenhet av allt och har mycket mer kunskap inom vissa ämnen, och vi pratar och disskuterar, varje gång jag har pratat med henne har jag lärt mig något lärorikt och nyttigt för livet. Jag älskar det!

Men de här saker jag pratar med min syster om kan jag inte prata med mina vänner om för de är inte intresserad av det.
Och när vi disskuterar tex. kläder eller om andra personer tycker jag det är så himla tråkigt och onödigt och slöseri med tid.
Jag ligger hellre brevid en person jag tycker om och kollar på tv eller lyssnar på musik än att sitta och snacka skit om ingenting.

Och jag älskar humor, jag skrattar nog mer än de flesta människor, jag älskar att skämta och ha roligt. jag menar inte att jag alltid har tråkigt när jag umgås med andra.

En annan sak, ytliga vänner är det värsta som finns. Jag försöker alltid ha så lite av detta som möjligt. Pratar helst bara med ytliga vänner om jag tror att vi kan komma till ett djupare stadie.

SÅÅÅ, är det fler som känner så här eller är jag ensam om detta??

livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!

2006-10-06 19:20

jag friar härmed direkt till dig. jag tror vi är på samma plan.

http://www.kalvinhiphop.com

2006-10-06 19:28
Lilli P21
:D good for you!
livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!

2006-10-06 19:33
Du är helt ensam.

Jag älskar att prata om tråkiga saker och tycker det är tråkigt att prata om roliga saker.

problemet med det är ju att efterom jag tycker det är roligt att prata om tråkiga saker så blir dom tråkiga sakerna roliga och då tycker jag dom är tråkiga.

förstår du?

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2006-10-06 19:35
Shit fan, du är grym.
There is plenty off fish in the sea.

2006-10-06 23:32
haha insane! jag wördar dig :P
Femme fatale

2006-10-06 23:33

men visst kan det finnas saknad efter en person som kan prata om allt inte bara låsa sig vid ytligheter. Man väljer själv vilka vänner man har. känner du att du inte får ut något av de ytliga vänskaperna så försök hitta folk som passar dig bättre.

det bästa är en kombo, en person man är trygg med som polare som man både kan snacka skit med och allvarliga, vettiga och bra ämnen.
Femme fatale

2006-10-07 02:17
Jag kommer att somna gott inatt med vetskapen om att jag blivit "wördad" ^^
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2006-10-07 10:18
Dom allra flesta människor pratar om nonsens hela dagarna. Det är därför jag oftast håller käft. =)
hehe. Antingen så finner man sig i det. Eller så söker man sig till dom människorna som pratar om vettiga saker.

Sen är ju frågan vad som är vettigt. Och enigt mig så är det ju relativt, vad som är vettigt är väldigt olika från person till person. Vad en person tycker är vettigt kan vara väldigt ovettigt för andra. Det känns som om det som är vettigt är vad människor brinner för, vad folks liv består av, det är det som är vettigt. Och vad som bestämmer vad folk brinner för är nog filosofi och liknande. Så att filosofera över vad som bestämmer vad folk brinner för är enligt mig det mest vettiga att diskuttera här i livet. Tyvärr är det svårt att hitta sånna personer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-07 11:50
Amar

det är det svåra, att hitta folk som delar samma inställning om det här som jag. jag sumpar snabbt folks chanser att få lära känna mig, för jag tycker de flesta är idioter, och nu tycker jag inte att jag är bättre än andra, jag kan också vara en idiot, rätt ofta faktiskt. både medvetet och omedvetet, men så är väl alla antar jag.

Lynguistic
jag wördar dig! kul inlägg.

2006-10-07 23:07
Alltså, det beror ju på vilket hur man är på. Ibland känner man bara för att flumma runt och snacka om hur Nils-Lisa gjorde bort sig på lektionen eller hur hon/han fullständigt sumpade sin chans med sitt ragg i fredags.

Sen är man skitsugen på att snacka om vettigare och djupare saker och då får man helt enkelt prata med någon man vet också diggar det.

En salig blanding är vad man behöver.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin