I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

teori om andra dimensioner, parallella liv

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-10-05 19:45

teori om andra dimensioner, parallella liv

Ok här kommer en teori!

Ni måste se denna flashen för att förstå mig.

http://www.tenthdimension.com/flash2.php

klicka på "navigation" sen "imagining the ten dimensions"

Se den flera gånger och sedan läs det jag skrivit nedan.


Ok det jag tänker på är andra dimensioner, parallella världar.

Ni såg ju på flashen att på en viss dimension så fanns det alla möjliga "timelines" som man teoretiskt kunde hoppa fram och tillbaka på.

Tänk då att om en viss timeline där universum skapades på ett helt annat sätt där kanske helt andra varelser levde. Det är kanske därifrån det finns så många myter och sagor om monster, spöken med mera. Vissa har kanske nån gång kunnat komma in i just vår timeline från deras egna genom att kunna hoppa mellan dimensioner.

En annan tanke som slog mig är hallucinogena droger. Det finns naturliga droger som tex en te man dricker som heter "Ayauasca" (ngt felstavat?). Medecinmän för längesedan drack det teet och kunde se en massa grejer, de kunde komma in i andra dimensioner, förutspå grejer och läka.

Och då tänkte jag på en vanlig hallis drog, LSD. Man hör ju hela tiden om folk som har tagit LSD och hamnat i en trans och fastnat där de till exempel trott att de var hundar eller katter eller träd va fan som helst..

(här kommer det sjuka)


TÄNK DÅ...... OM ..... om det nu skulle vara så att när du tar LSD eller en annan sån här drog så hoppar du till en annan timeline (ett annat liv där universum startades helt annourlunda) där du kanske egentligen skulle leva som en hund, katt eller vad som?

För de säger att i en av de högre dimensionerna så är alla timelines möjliga, alltså alla sätt, oändliga sätt man nånsin kan komma på hur universum startar och slutar. Samma med ditt liv, i en helt annan timeline kanske du var rik, fattig,dött tidigt, levt länge, andra föräldrar, två syskon istället för tre osv... och ditt liv hade börjat på ett helt annat sätt.
De säger ju att alla möjligheter ingår.

Det betyder att i en parallell värld så skriver jag denna texten med bara en hand för det är också en möjlig timeline hur en del av mitt liv kunde ha gått till. Alla oändliga möjligheter ingår.


Det måste ju på något sätt kunna stämma?



Om ni inte fattar något så fråga gärna mig jag förstå att texten kan vara lite konstig, jag har väldigt svårt att skriva ner vad jag menar exakt. Men om ni ser flashen så hjälper det väldigt mycket att förså vad jag menar.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.