I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Får ingen hjälp.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-10-03 18:20

Får ingen hjälp.

Efter en rättegång för några år sen så har jag haft kontakt med soc, ATB hem och massa sånt. Eftersom jag alltid varit har varit en osäker person som alltid har sökt efter trygghet så har jag igonerat att hjälp som jag har fått genom åren.

Varför jag behöver hjälp vill jag inte prata om men de är flera faktorer. I alla fall så träffade jag en kille från ett behandlings team för nåt år sen. Först va de som vanligt att jag sket i allt han sa och bara spelade med. Höll med allt han sa och bara satt o bara lyssna men direkt när jag kom därifrån så sket jag i de han sa. Men nu de senaste halv året så jag och han killen börjat prata väldigt mycke och sin historia att man inte kan ändra på de, man ska lära sig av de.

Eftersom som min barndom har varit fucked up så har jag ingen utbildning, så har hamnat utanför systemet totalt. Så vi har pratat med arbetsförmedligen tillsammans och så vidare. Livet flöt på utan några större problem, inga tabletter för att glömma de som har hänt.

Så idag ringde han killen och berättade att dom va tvunga att dra ner på personal för kommunen skulle spara pengar eller nåt sånt skit. Eftersom jag bor i en liten skit håla så finns de inte mycke hjälp att få om jag inte nu skulle resa 10-15 mil varje dag. Så nu står jag här utan nån hjälp att få i huvudtaget..

Va bara tvungen att skriva av mig lite.

Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger