I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-08-25 16:57

Vilken buss?

3an eller 4an? Det är frågan.

Idag när jag var på stan och skulle åka hem så var klockan 16:14 när jag kollade på klockan och jag stod då brevid "4an", från navet (buss centralen) tar det ca 20 minuter att komma hem med den. "3an" däremot som det tar ca 10 minuter med, stod ca 50m där ifrån, och eftersom att bussarna avgår 16:15 vågade jag inte springa iväg och satsa på den (jag hade även dricka i ryggsäcken så jag ville inte skaka den, lol!). När jag sedan satt på 4an så var jag först ganska nöjd med mitt beslut, fast sen så insåg jag vilken mes jag var. Bussarna går liksom med 15 minuters mellanrum, så jag hade nästan ingenting att förlora. Hade jag försökt att ta 3an och missat den så hade jag bara kommit ca 4 minuter senare än 4an ifall jag hade tagit den. Ändå fegade jag i den stressade situationen ur och tog 4an.

Hur hade ni gjort i min situation? Brukar ni också få "tvångstankar" att hinna med en buss och springa typ 1 minut innan den åker även fast ni hade kunnat gå 5 minuter innan?

Jag har även hört att folk i stockholm får damp ifall dom missar en buss trots att nästa går typ 5 minuter senare, stämmer detta? Om det gör det, kan ni som bor i stockholm förklara varför ni blir det? Här går ibland bussarna två gånger i timmen och visst blir man less, men folk lackar som inte ur och börjar svära som ni tydligen ska göra nere i stockholm.

Nåväl, hur tänker ni angående kollektivtrafiken? Vad föder den för känslor hos er?

2006-08-25 17:15
jag har aldrig sett någon få "dampanfall" pga en missad buss, och jag är född och uppvuxen i sthlm.
man blir kanske lite purken, men det kommer ju fler bussar, så varför lacka?

kort sagt: nej, det stämmer inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-25 17:44
Jag lackar om jag missar bussen, planeringen spricker. Allt blir fuckat och jag måste ringa runt och förtälja situationen för alla andra inblandade.
spliff macht frei

2006-08-25 18:31
Slutade springa efter tåg/bussar för länge sen. Förutom när man är i förorten och råkar bli lite sen till pendeln som bara går en gång i halvtimmen, men då väntar jag iofs oftast till nästa pendel istället... Hatar att stressa.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2006-08-25 19:14
jag blir lite småttdampig när jag missar bussen, men mest för att jag är surkärringen och för att ofta är busschafförerna också surkärringar och vägrar vänta, samt gärna stänga dörrarna framför näsan på en
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-25 20:35
att missa bussen är en styggelse, men jag tror stockholmarna är värst på att hinna i tid. läste om det i DN

2006-08-25 21:48
en anna buss historia är att jag missade 5 bussar när jag skulle till skolan, och jag sprang ut till alla 5, läraren blev lack. sen blev det en vana så efter nåt år fattade hon att jag inte skulle komma i tid.
There is plenty off fish in the sea.

2006-08-26 00:23
Min erfarenhet är att folk i Stockholm springer efter bussar/t-banetåg oftare än andra, trots att de går var tredje minut eller nåt. Det är ett litet mysterium faktiskt.
www.plaingold.com

2006-08-26 00:37
Haha, aight, det har jag också upplevt, dock inte så många som 5 vid samma tillfälle.

Ok, så stockholmare är alltså lite störda "sägs det", fast så länge ingen stockholmare själv erkänner det så kan jag ändå inte riktigt tro på det. Om mellon är en lite stockholmerska så är det dock redan bekräftat, lol! :D

2006-08-26 11:25
Qpo P18.

Men det e fan sjukt, man skulle kunna gå mkt tidigare, men pallar inte.
There is plenty off fish in the sea.

2006-08-26 12:06
Jag är så mycket sthlmare du kan bli

2006-08-26 13:20
När jag missar min buss som går kvart i från skolan blir jag förbannad, det betyder att jag kommer missa mitt tåg med typ 30 sek och få vänta en timme tills nästa går! Om det inte är på kvällen, så får jag vänta 2 timmar!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2006-08-26 14:23
Öööh... körkort, någon? nej, men jag kan hålla med om att det är fruktansvärt irriterande när man missar en tub eller så, när man bara ser den åka iväg framför ögonen på den, jag skulle dock aldrig få för mig att börja skrika eller får något annat form utav utbrott, Det är lite värre med Pendeltåget, då kan jag faktiskt tänka mig att svära högt och tydligt, eftersom man har en hel halvtimmes underbar väntan framför sig
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2006-08-26 14:28
mellon F20

ska vi slå vad? jag är mer sthlmare än dig. muhahahaha.

2006-08-26 17:29
junkgirl mellon F20

de är inget att vara stolt över.

Toastare

2006-08-26 17:35
Jag springer aldrig till vagnen, det kommer alltid en till...

Det stämmer att folk dampar i stockholm. Min kära vän i stockholm hetsade alltid som satan till tuben och min kära pojkvän är galen när vi är där uppe. "Fan nu går nästa om 3 minuter, vi åker två stationer åt andra hållet och möter den"

VA? stressa ner!
Jag skyller allt på Emma!

2006-08-26 17:36
SirBoss F12

jodå.

2006-08-26 17:59
SirBoss F12 Jag läste ditt inlägg, tänkte "Hon är från göteborg" och tryckte sedan för att komam till min presentation, och se så rätt jag hade. Du kom ju från göteborg, otippat att någon därifrån skulle skriva nått sånt :)

2006-08-26 20:11
_Spanky

Oj, skitjobbigt att måste vänta en hel halvtimme. Jag tycker jättesynd om dig, verkligen.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2006-08-26 20:52
_Spanky P18

haha, gött! göteborg va, här är alla snälla!

2006-08-26 21:28

luthgr3n

Ööh... vet du hur mycket man hinner med på en halvtimme, eller hur långt man kan åka på en halvtimme, det tar en halvtimme att åka från södertälje in till stan, så istället för att vara framme, blir ja gtvungen att sätta mig på tåget och åka... segt som fan ju...

SirBoss F12
Personligen gillar jag inte riktigt göteborg, men men...

2006-08-26 21:32
Jag har inte sprungit sen 1900-talet.
Jag missar hellre en buss och tittar på blommorna.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2006-08-26 21:38
näe, de brukar va så.

2006-08-26 21:50
Ja jävlar...

2006-08-26 22:20
alla bussar i sthlm går inte var femte minut. särskilt inte på en söndagmorgon, och missar man bussen då blir det taxi till jobbet för att hinna i tid.
men jag brukar inte uttrycka känslor offentligt. det tycker jag tyder på dålig karaktär.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2006-08-26 22:22
Jag chansar alltid, känns bra även när jag missar...