I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2006-08-25 16:57

Vilken buss?

3an eller 4an? Det är frågan.

Idag när jag var på stan och skulle åka hem så var klockan 16:14 när jag kollade på klockan och jag stod då brevid "4an", från navet (buss centralen) tar det ca 20 minuter att komma hem med den. "3an" däremot som det tar ca 10 minuter med, stod ca 50m där ifrån, och eftersom att bussarna avgår 16:15 vågade jag inte springa iväg och satsa på den (jag hade även dricka i ryggsäcken så jag ville inte skaka den, lol!). När jag sedan satt på 4an så var jag först ganska nöjd med mitt beslut, fast sen så insåg jag vilken mes jag var. Bussarna går liksom med 15 minuters mellanrum, så jag hade nästan ingenting att förlora. Hade jag försökt att ta 3an och missat den så hade jag bara kommit ca 4 minuter senare än 4an ifall jag hade tagit den. Ändå fegade jag i den stressade situationen ur och tog 4an.


Hur hade ni gjort i min situation? Brukar ni också få "tvångstankar" att hinna med en buss och springa typ 1 minut innan den åker även fast ni hade kunnat gå 5 minuter innan?

Jag har även hört att folk i stockholm får damp ifall dom missar en buss trots att nästa går typ 5 minuter senare, stämmer detta? Om det gör det, kan ni som bor i stockholm förklara varför ni blir det? Här går ibland bussarna två gånger i timmen och visst blir man less, men folk lackar som inte ur och börjar svära som ni tydligen ska göra nere i stockholm.

Nåväl, hur tänker ni angående kollektivtrafiken? Vad föder den för känslor hos er?